Ca o regulă generală, firmele care vând o clădire, un teren sau un mijloc de transport, în cursul unui an, nu vor mai datora impozit pe acel bun începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, iar impozitul va fi datorat de persoana care va deține dreptul de proprietate asupra bunului respectiv la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior anului în care bunul a fost vândut, conform Codului fiscal. Citește articolul
Ca o regulă generală, firmele care dobândesc o clădire, un teren sau un mijloc de transport au obligația legală de a declara bunurile, la organele fiscale locale competente, în termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data dobândirii acestora și datorează impozit pe bunurile respective începând cu data de 1 ianuarie a anului următor. Citește articolul
Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte importante pentru companii referitoare la modalitatea de stabilire a impozitului local pe mijloacele de transport, facilitățile fiscale aferente, termenele de plată și alte chestiuni relevante din Codul fiscal. În 2023, firmele trebuie să achite impozitul la autoritățile locale dacă dețineau vehicule la finele anului trecut. Citește articolul
Iată principalele aspecte ce trebuie știute, în 2023, de către firme, privind modalitatea de stabilire a impozitului pe terenuri, termenele de plată aferente, bonificația acordată și nu numai, conform Codului fiscal. Citește articolul
Am reunit în acest articol o serie de aspecte fiscale importante privind modalitatea de stabilire a impozitului pe clădirile aflate în proprietatea companiilor la data de 31 decembrie 2022, care trebuie achitat în 2023 la autoritățile locale. Ne referim, în continuare, la cotele de impozit, termenele de plată, bonificația acordată și nu numai. Citește articolul
Prezentăm astăzi informații privind posibilitatea radierii unui mijloc de transport deținut de o firmă, din evidența fiscală a unui organ fiscal local, în baza unei declarații pe proprie răspundere din care să reiasă că acel mijloc de transport nu mai există. Acest lucru se poate face, în esență, dacă firma plătește datoriile fiscale aferente acelei mașini (impozitul local). Citește articolul
În anumite situații, unei firme i se poate solicita să plătească impozit pe clădire și teren în două localități diferite, caz în care există unele reguli procedurale de urmat. În acest context, prezentăm o speță în care s-a soluționat pe cale amiabilă un asemenea conflict de competență între două unități administrativ-teritoriale, cu privire la impozitarea acelorași bunuri imobile deținute de o firmă. Citește articolul
În articolul de față expunem o succintă descriere a procedurii de restituire a impozitelor și taxelor achitate în plus sau în mod eronat la bugetul local al unităților administrativ-teritoriale. Citește articolul
Deciziile de impunere prin intermediul cărora se stabilesc creanțe fiscale ce constau în impozite și taxe locale emise de către organele fiscale locale pot fi contestate mai întâi pe cale administrativă, iar ulterior în instanță de către persoanele fizice, persoanele juridice sau orice altă entitate fără personalitate juridică, în conformitate cu dispozițiile art. 268 alin. (1) din Codul de procedură fiscală și prevederile Legii contenciosului administrativ. Astfel, în situația în care deciziile de impunere conțin erori, nu corespund cu declarațiile contribuabililor ori cu situația reală a bunurilor ce fac obiectul impunerii, contribuabilii au dreptul legal de a contesta astfel de acte administrativ-fiscale. Citește articolul
Impozitele locale datorate de companii pentru clădirile, terenurile și mașinile deținute trebuie plătite anual în două tranșe, așa cum prevede Codul fiscal. Dacă prima tranșă a fost în ultima zi a lunii martie, a doua este în ultima zi a lunii septembrie. Însă ce se va întâmpla din 2023? Cu toate că a stabilit reguli noi pentru impozitele locale, Guvernul pare să dea înapoi și acum sunt șanse să vedem o amânare a sistemului actualizat. Citește articolul