Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) are o aplicație prin care cei care au depus decontul 300 pot vedea stadiul în care se află cererea lor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA). Cum soluționarea acestor deconturi cu opțiune de rambursare se face în funcție de riscul fiscal, contribuabilii pot folosi aplicația pentru a ști inclusiv dacă urmează o inspecție. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Într-o perioadă precum cea prin care trecem acum, când multe instituții își închid cu totul programul cu publicul sau îl restricționează foarte mult, e important să știm ce pot să facă acestea pentru noi în mediul online și ce putem depune sau obține electronic. Spre exemplu, în cazul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), interacțiunea online presupune întâi de toate crearea unui cont (în nume propriu sau pentru altcineva). Citește articolul
Cei care vor să evite deplasarea la unitățile Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), în contextul răspândirii coronavirusului, pot solicita modificarea actelor companiei direct online, cu ajutorul unui portal de servicii. Printre altele, se pot transmite cereri de mențiuni la ONRC pentru situații ca prelungirea valabilității sediului social, actualizarea actului constitutiv, majorarea sau micșorarea capitalului social sau numirea persoanelor împuternicite. Citește articolul