Pe lista plăților ce se pot face prin intermediul platformei ghiseul.ro au mai fost adăugate de joi și creanțele fiscale datorate de persoanele fizice sub forma impozitului pe venit și contribuțiilor sociale în curs de distribuire. Modificarea făcută recent printr-un ordin de ministru ar trebui să înlăture astfel problemele de afișare a sumelor de plată pentru declarația unică pe care utilizatorii le întâmpinau. Citește articolul
Angajatorii ce doresc să obțină acordarea ajutorului de șomaj tehnic, pentru a putea plăti indemnizațiile salariaților cu contracte de muncă suspendate (ca urmare a întreruperii sau reducerii activității din cauza crizei coronavirus) pot să facă această cerere online. Guvernul a pus la dispoziție o pagină special dedicată acestui aspect, unde angajatorul poate face solicitarea, prin punerea la dispoziție a tuturor documentelor necesare. Citește articolul
Luna aceasta, pentru indemnizațiile aferente lunii martie pentru liberele plătite ale părinților se pot începe formalitățile de decontare de la stat, însă numai după ce agajatorul face dovada că a plătit banii către angajații săi și taxele către statul român. Angajatorii vor putea recupera numai banii plătiți părinților (indemnizațiile nete), pentru că firma suportă din bani proprii plata taxelor aferente. Citește articolul
Indemnizațiile de șomaj tehnic pentru jumătate din luna martie 2020 vor fi plătite de angajatorii afectați de epidemia de coronavirus cu banii ce pot fi ceruți statului începând de astăzi, procedura fiind operațională. Cu alte cuvinte, firmele cer bani de la stat în primele zile ale lunii curente, îi vor primi în maximum 15 zile și apoi îi vor da salariaților în a doua jumătate a lunii. Deci, NU angajatorii plătesc banii, ca apoi să-i deconteze, ci banii vin direct de la stat. Citește articolul
Un recent ordin al Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) vine să faciliteze depunerea actelor de șomaj în mod electronic, nu numai la ghișeu. Însă, pentru unele dintre documentele depuse e nevoie de semnătură electronică. Citește articolul
Mai nou, inclusiv ajutorul de deces poate fi obținut online, alături de alte categorii de ajutoare sociale, se arată într-o ordonanță de urgență apărută recent în Monitorul Oficial. Documentele necesare obținerii ajutorului de deces se pot trimite prin poșta clasică sau cea electronică (e-mail). Citește articolul
Și în domeniul vamal sunt chestiuni care se pot face electronic ori cu interacțiuni cât mai puține cu autoritățile vamale. De pildă, o procedură nu foarte des folosită de firmele din România este cea de vămuire la domiciliu. Citește articolul
Executivul a decis de curând că, în contextul actual al stării de urgență, cei care vor să obțină anumite beneficii la care au dreptul prin lege trebuie să o poată face și electronic, nu doar la ghișeu. Prin urmare, au impus tuturor primăriilor și altor autorități să primească documentele de la solicitanți în mod electronic, pe email. Iată, mai jos, o listă a celor mai importante beneficii sociale ce pot fi obținute acum online: Citește articolul
Cei care vor să înființeze o persoană fizică autorizată (PFA) la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot rezolva formalitățile legale chiar din fața propriului calculator, pentru a evita deplasările la instituțiile statului în vremea coronavirusului. Citește articolul
Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul