Legislația actuală nu permite angajatorilor să facă diferențe salariale după criterii subiective și aici intră și primele acordate angajaților. De ce dintre mai mulți angajați care fac o muncă de valoare egală doar unii primesc prime la final de an? Aceasta e o întrebare la care angajatorul trebuie să răspundă motivat și având în spate o radiografie obiectivă a lucrurilor. Altfel, poate răspunde pentru discriminare. Citește articolul
Asigurarea unei existențe conforme cu demnitatea umană are, pentru cei mai mulți, o legătură directă cu prestarea unei activități în schimbul unei remunerații care, la nivel internațional, se numește salariu; dar ce trebuie să faci pentru a-l obține și până unde se întinde dreptul angajatorului acestuia de a dispune de un salariat? Oricât de mult ne-am hazarda să credem că în cadrul marilor companii condițiile de muncă sunt mai bune, beneficiile mai mari sau oportunitățile de dezvoltare mai frecvente, de multe ori, realitatea pare diferită. Am analizat azi, pe larg, realitatea povestită a unei angajate dintr-o multinațională: de la sumele de bani restante, bonusurile intangibile și până la condițiile dificile de obținere a concediului de odihnă într-un context marcat de lipsa acută de personal. Citește articolul
Menționarea tuturor avantajelor în bani pe care angajatorii intenționează să le ofere angajaților trebuie să se facă acum și la nivel contractual. Practic, politicile de beneficii extrasalariale de la nivelul companiilor trebuie puse în vedere angajatului prin chiar contractul de muncă și promisiunea de la interviu că se vor acorda bonusuri, prime sau alte beneficii va trebui dublată și de o clauză contractuală. O primă consecință: beneficiile nu vor mai putea fi retrase ori modificate unilateral. A doua: că angajatorii vor trebui să găsească formule de lucru care să le permită o minimă referire la aceste beneficii în contractele de muncă. Citește articolul