În România, pentru societățile străine înregistrate în scopuri de TVA, dar fără un sediu permanent sau un sediu fix, procesul de recuperare a taxei pe valoare adăugată poate dura mai mult de doi ani de la momentul solicitării. Pe de altă parte, pentru societățile românești, perioada de soluționare a controalelor fiscale ce au ca scop recuperarea TVA-ului, atinge în medie 180 de zile de la depunerea cererii și începerea inspecției fiscale, deși termenul de soluționare este de maxim 90 de zile, potrivit Codului de procedură fiscală. Citește articolul
Regulile pentru recuperarea TVA-ului datorat de firme în cadrul regimurilor speciale pentru comerț online au fost stabilite azi printr-un ordin nou al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Reglementările legate de recuperarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferentă creanțelor neîncasate au fost modificate, în ultimii ani, în România, în favoarea contribuabililor afectați de problemele financiare ale clienților lor. De la 1 ianuarie 2021 a fost simplificată și procedura de recuperare a TVA pentru facturile emise către persoane fizice și neîncasate timp de un an. Cu toate acestea, procesul rămâne destul de meticulos, neclar pe alocuri, astfel încât puține societăți iau în considerare această oportunitate, deși reprezintă o modalitate de îmbunătățire a fluxului financiar. Citește articolul
Firmele românești care au achiziționat bunuri/servicii sau au efectuat importuri în alte state membre ale Uniunii Europene, pentru care au achitat TVA în statele respective, pot recupera taxa în anumite condiții. Pentru taxa achitată în 2018, termenul de depunere a cererii pentru solicitarea rambursării TVA este 30 septembrie 2019. Citește articolul
Creanțele neîncasate reprezintă, fără îndoială, o povară pentru companiile din România. Dincolo de riscurile comerciale, aceste creanțe au și un impact fiscal deloc de neglijat. Taxa pe valoarea adăugată (TVA) trebuie plătită de furnizor către bugetul de stat, chiar dacă nu a fost încasată de la client. TVA plătită la bugetul de stat și neîncasată de la clienți atrage costuri de finanțare de la creditori sau chiar de la fisc, dacă nu este plătită la timp. Citește articolul
Firmele care se reînregistrează ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA), în urma unei anulări a codului de TVA, au posibilitatea de a-și recupera taxa plătită la achizițiile din perioada anulării. Totodată, acestea pot emite facturi pentru livrările de bunuri și prestările de servicii din perioada în care n-au avut cod de TVA. În acest sens, au intrat în vigoare recent o serie de clarificări la normele Codului fiscal. Citește articolul
Cunescu, Balaciu si Asociatii a obtinut in instanta o victorie importanta pentru una dintre cele mai mari societati de leasing, dar si pentru piata de profil din Romania, informeaza casa de avocatura intr-un comunicat de presa transmis AvocatNet.ro. Astfel, conform deciziei Tribunalului Bucuresti, se anuleaza o decizie de impunere ce are ca obiect stabilirea de TVA aferent bunurilor nerecuperate de societate ca urmare a rezilierii contractelor de leasing. Citește articolul