Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriPrezentă pe piața locală începând cu anul 2007, Accace România a înțeles nevoia clienților de a avea toate procesele interne gestionate sub o singură umbrelă, devenind un partener proactiv de servicii complete de consultanță și externalizare, care face conexiunea între nevoi și soluții, combinând tehnologii inteligente cu o abordare holistică a business-ului fiecărui client. În prezent, Accace România oferă servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum și consultanță fiscală, corporate și juridică, prin intermediul unui cabinet de avocatură afiliat.
La nivel de grup, dispunem de experiența a peste 800 de specialiști în gestionarea proiectelor globale de externalizare a proceselor contabile și de salarizare la scară mică și mare, având un portofoliu cu peste 2.000 de clienți din diverse industrii.
Accace operează, pe plan internațional, ca Accace Circle, o comunitate de business formată din furnizori de servicii BPO și consultanți, care asigură clienților săi o experiență unificată, personalizată și de înaltă calitate. Acoperind peste 50 de locații prin intermediul celor aproape 2.500 de profesioniști, sprijinim peste 15.000 de clienți, în mare parte companii locale și internaționale din topul Fortune 500 și procesăm cel puțin 200.000 de fluturași de salariu pe lună la nivel global.
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul
În România, pentru societățile străine înregistrate în scopuri de TVA, dar fără un sediu permanent sau un sediu fix, procesul de recuperare a taxei pe valoare adăugată poate dura mai mult de doi ani de la momentul solicitării. Pe de altă parte, pentru societățile românești, perioada de soluționare a controalelor fiscale ce au ca scop recuperarea TVA-ului, atinge în medie 180 de zile de la depunerea cererii și începerea inspecției fiscale, deși termenul de soluționare este de maxim 90 de zile, potrivit Codului de procedură fiscală. Citește articolul
Într-un peisaj economic dinamic, călătoriile de afaceri au devenit un factor cheie în dezvoltarea companiilor și în consolidarea relațiilor comerciale. Astfel, aspectele referitoare la diurne devin importante, atât pentru angajatori, cât și pentru salariați. Indemnizația de delegare zilnică neimpozabilă în România este setată la un plafon maxim de 57,5 lei pe zi și în limita a trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat. Majoritatea angajatorilor din sectorul privat stabilesc nivelul diurnelor la limita superioară a plafonului neimpozabil. Prin comparație, în majoritatea statelor membre UE, indemnizația de delegare zilnică este de 35 euro pe zi, cu un maxim neimpozabil de 87,5 euro pe zi, în limita a trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat. Citește articolul
Teambuilding-ul reprezintă o modalitate de interacțiune între persoanele care lucrează într-o organizație și un proces gândit să îmbunătățeasca relațiile și raporturile dintre membrii unui grup. Este o practică din ce in ce mai răspândită din dorința de a crește motivarea și retenția angajaților. Ca orice alte cheltuieli ale companiei, și aici vorbim despre un regim fiscal aplicabil de la caz la caz: „de ce organizăm teambuildingul” este întrebarea esențială la care trebuie să răspundem pentru a putea încadra corect cheltuiala. Dar ce documente trebuie să avem pentru a nu avea probleme cu organul fiscal? Citește articolul
Într-o epocă în care lucrurile se schimbă rapid este important ca oamenii să își actualizeze și să își lărgească cunoștințele. Marile companii știu că angajații bine pregătiți reprezintă cele mai valoroase active. De aceea, în foarte multe cazuri, companiile oferă persoanelor angajate numeroase cursuri de pregătire profesională, platforme de învățare etc. În cele ce urmează, vom prezenta ce implicații fiscale pot avea cheltuielile cu formarea profesională și ce ar trebui să aibă în vedere companiile pentru a diminua eventuale riscuri fiscale. Citește articolul
Modificările fiscale care au intrat în vigoare de la începutul anului și până acum au afectat beneficiarii indemnizațiilor de concedii medicale, în contextul în care a crescut procentul ce trebuie plătit la contribuția la pensie de către salariat și în contextul în care nu s-au ajustat salariile brute pentru a atenua efectele transferului contribuțiilor asupra veniturilor salariale nete. Recent, Guvernul a mai adoptat unele modificări, cu impact benefic pentru cei care au primit mai puțini bani pentru aceste concedii, doar că beneficiile sunt temporare. Din iulie, dacă angajatorii nu iau măsuri, indemnizațiile vor scădea iar. Citește articolul
In acest an, in Romania, angajatii beneficiaza de 12 zile libere legale, insa trei dintre acestea se suprapun cu zilele de weekend, motiv pentru care salariatii se vor bucura efectiv doar de 9 zile de vacanta. In regiune, doar Polonia si Ucraina compenseaza zilele libere care coincid cu cele de weekend cu o alta zi, de altfel, ucrainienii fiind in top cu 18 zile libere acordate in 2014. Citește articolul
Negocierea colectiva este definita de prevederile legii privind dialogul social ca fiind instrumentul prin care angajatorul si reprezentantii salariatilor sau sindicat, dupa caz, reglementeaza relatiile de munca sau de serviciu, precum si orice alte acorduri in probleme de interes comun. Citește articolul
De multe ori, angajatorii sunt pusi in situatia de a nu putea recupera contravaloarea pagubelor produse de salariati. Din acest motiv, este bine de stiut ca exista cateva masuri care pot fi luate astfel incat angajatorul sa nu fie prejudiciat si sa nu fie nevoit sa treaca cu vederea faptele sau, mai mult decat atat, sa fie in situatia de a incalca prevederi legislative. Citește articolul
Inspectorii ITM pot veni, in orice moment, in control la sediul angajatorilor, fara nicio instiintare prealabila. Modul de alegere al firmelor care urmeaza sa fie supuse controlului este fie prin sondaj, fie datorita unor plangeri adresate Inspectiei Muncii de catre angajatii sau fostii angajati ai companiei. Citește articolul