Radierea din registrul celor ce aplică TVA la încasare, „la pachet” cu pierderea codului de TVA, este o problemă reală de care se pot lovi contribuabilii în practică, atenționează avocații. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, din cauza întârzierilor sau erorilor din cadrul transferului de la un organ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la altul. În acest caz, este necesară o atenție deosebită, pentru că reactivarea codului de TVA nu înseamnă automat și reincluderea în registrul de TVA la încasare. Citește articolul
Transferul dosarului fiscal de la un organ fiscal la altul poate să aducă, uneori, probleme mari legate de TVA, atrage atenția Luisiana Dobrinescu de la Dobrinescu Dobrev. De exemplu, în practică au apărut situații în care autoritățile fiscale pur și simplu au „uitat” să facă transferul. Deoarece o asemenea scăpare poate avea efecte majore pe termen lung, cum ar fi anularea codului de TVA și pierderea dreptului de deducere, contribuabilii sunt sfătuiți să fie foarte atenți atunci când sunt mutați la alt organ fiscal. Citește articolul
Începând de astăzi, firmele care aplică sistemul TVA la încasare nu mai sunt înscrise din oficiu într-un registru public. Conform unui act normativ adoptat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și publicat astăzi în Monitor, înscrierea se face la cerere. Citește articolul
Toate firmele care aplica sistemul TVA la incasare sunt inscrise intr-un registru public, afisat pe site-ul Fiscului. Contribuabilii care nu depun formularele necesare pentru inscrierea in acest Registru, desi trebuie sa aplice noul sistem de TVA, vor fi inregistrate din oficiu, ANAF publicand miercuri procedura aplicabila in aceste cazuri. Citește articolul
Chiar daca nu aplica sistemul TVA la incasare, o societate comerciala trebuie sa verifice care dintre partenerii ei de afaceri aplica acest sistem pentru a sti ce reguli de deducere a taxei pe valoarea adaugata vor fi valabile in aceasta relatie profesionala. Daca furnizorul este in sistemul de TVA la incasare, firma respectiva isi va deduce taxa numai in momentul platii, in schimb daca furnizorul nu aplica noul sistem de TVA, regulile de deducere vor fi cele generale (deducerea se va face la momentul emiterii facturii). In functie de numarul de societati pe care vor sa le verifice, firmele au la dispozitie trei moduri in care pot afla cine aplica TVA la incasare. Citește articolul
Regulile din sistemul TVA la incasare au fost completate de autoritati prin modificarile recente aduse Codului fiscal. Noile reglementari vizeaza cateva aspecte procedurale privind intrarea si iesirea din noul sistem de TVA, obligatoriu de la 1 ianuarie pentru toate firmele cu o cifra de afaceri mai mica de 2.250.000 lei. Citește articolul
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a afisat pe pagina sa de internet registrul final al persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, dupa ce in luna decembrie publicase un registru provizoriu. Citește articolul