Mai ales acum, când rata îmbolnăvirilor zilnice cu COVID-19 atinge noi recorduri, e important să evităm, pe cât posibil, deplasările în zonele aglomerate. De-a lungul anilor, mai multe instituții au implementat metode de interacțiune la distanță cu cetățenii. Astfel, prezentăm azi cele mai importante lucruri pe care le poți rezolva online, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeul vreunei autorități. Citește articolul
De câțiva ani, dacă își vând mașina, foștii proprietari pot cere returnarea parțială a banilor de rovinietă. Fostul deținător al unei mașini care are două sau mai multe roviniete a căror valabilitate se suprapune poate să solicite returnarea banilor pentru rovinieta încă valabilă, dar care a fost plătită pentru mașina ce nu-i mai aparține. Citește articolul
Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din afara localităților, fie că vorbim despre drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Apoi, mai există și o taxă ce trebuie plătită pentru utilizarea podurilor, tunelurilor sau trecătorilor montane, numită, în mod frecvent, taxă de pod. Rovinieta, spre deosebire de taxa de pod, nu poate fi plătită și după efectuarea unei călătorii, ci trebuie plătită de șoferi, pentru a nu risca amenzi, înainte de a se așterne la drum. Citește articolul
În urma unor decizii ale Curții Constituționale a României (CCR), dintre care cea mai recentă a fost publicată luni în Monitorul Oficial, s-a stabilit că nu vorbim de o discriminare în tratamentul legal aplicat firmelor doar pentru că anumiți transportatori rutieri sunt scutiți de plata rovinietei. Automat, asta înseamnă că nu vorbim nici de o neconstituționalitate. Citește articolul
Cei ce folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Dacă se abat de la această regulă, șoferii pot fi amendați. Totuși, chiar dacă, din varii motive, șoferii circulă mai mult timp fără să aibă rovinietă valabilă, până află de această încălcare a legii, ei nu pot fi amendați decât o dată. Citește articolul
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Şoferii ar putea plăti doar jumătate din tariful rovinietei, pe durata stării de alertă, în timp ce acest tarif ar urma să fie suspendat în timpul stării de asediu sau de urgenţă, potrivit unei propuneri înregistrate la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Potrivit legislației în vigoare, atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie plătească o taxă de utilizare a acestora, taxă numită rovinietă. În 2020, listă cu camere fixe pentru controlul rovinietelor a fost extinsă, prin montarea câtorva în zonele de frontieră, astfel că valabilitatea taxei de drum este verificată acum în mai multe locuri. Citește articolul
De astăzi, încă două camere fixe au fost puse în funcțiune pentru a depista autovehiculele care circulă fără rovinietă valabilă, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, în momentul de față există 108 puncte fixe de control valabilitate rovinietă la nivel național. Citește articolul
Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul