avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnatura
Subiect: semnatura
ACCES PREMIUM

Până în 2022, semnătura electronică trebuie asigurată angajaților din instituțiile publice

Alexandros Bakos în Alte profesii
Redactor, avocatnet.ro
22 Octombrie 2019 | 0 | 6228 | Timp de citire: 2 min.

Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnarea documentelor contabile este obligatorie, chiar dacă ștampilarea lor este opțională

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
22 Aprilie 2019 | 0 | 9208 | Timp de citire: 2 min.

După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi acte fiscale sunt valabile fără semnătură și ștampilă, în timp ce altele au dispărut

avocatnet.ro în Taxe și impozite
20 Octombrie 2017 | 3 | 31675 | Timp de citire: 4 min.

Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar dacă nu sunt semnate și ștampilate de către emitent a fost actualizată joi, prin intermediul unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat în Monitorul Oficial. Astfel, lista cuprinde acum 27 de documente, în loc de 29. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Evidența orelor de lucru trebuie semnată de salariați?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 August 2017 | 6 | 87585 | Timp de citire: 2 min.

Nu contează sub ce formă se țin evidențele detaliate cu programul de muncă zilnic al salariaților, potrivit unei lămuriri recente oferite redacției noastre de către Inspecția Muncii. Atâta timp cât din ele reies informațiile pe care le stabilește Codul muncii, inspectorii nu pot sancționa angajatorul pentru forma aleasă. Tot așa cum nu-l pot sancționa nici pentru lipsa semnăturii salariatului pe evidențele respective. Inspectorul general de stat al Inspecției Muncii, Dantes Nicolae Bratu, ne-a spus că angajatorul e liber să stabilească dacă angajații au sau nu obligația de semna evidențele zilnice de lucru. El a subliniat că în Codul muncii nu se precizează dacă evidența trebuie să poarte semnăturile salariaților aflați la lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua lista a actelor administrative fiscale care sunt valabile fara semnatura si stampila emitentului

Elena Voinea în Taxe și impozite
20 Noiembrie 2014 | 1 | 3720 | Timp de citire: 1 min.

Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar daca nu sunt semnate si stampilate de catre emitent a fost actualizata printr-un act normativ publicat miercuri in Monitorul Oficial. Citește articolul