Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
O firmă nerezidentă în România a reușit să obțină în instanță, după mai bine de 13 ani, o rambursare de TVA, după ce aceasta fusese refuzată inițial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe motive pur procedurale. Mai precis, solicitarea inițială a fost respinsă, iar contestația ulterioară a primit, de asemenea, un răspuns negativ, ANAF folosindu-se în cazul din urmă de lipsa șampilei de pe contestație. Citește articolul
În 2019, pentru a debirocratiza activitatea instituțiilor și autorităților publice din țara noastră, parlamentarii au decis ca ștampila să fie eliminată în relație cu acestea. Printre cele mai recente măsuri oficiale în acest sens se numără cele apărute spre sfârșitul lunii ianuarie 2021, respectiv eliminarea ștampilei din relația firmelor și persoanelor fizice atât cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, cât și cu Ministerul Dezvoltării și instituțiile subordonate. Așadar, iată în relațiile cu ce instituții nu mai trebuie folosită acum ștampila. Citește articolul
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat joi, printr-un comunicat de presă, că, de-acum, funcționarilor din domeniul fondurilor europene le este interzis să mai solicite ștampilarea documentelor primite. Decizia MIPE vine la doar câteva zile distanță de la decizia similară luată de Ministerul Dezvoltării. Citește articolul
Sigiliul sau ștampila nu vor mai fi folosite în raport cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) și cu instituțiile din subordinea acestuia, potrivit unui comunicat de luni al ministerului. Citește articolul
De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului, care este un instrument pentru efectuarea plăților către și de la Trezoreria Statului, nu mai trebuie ștampilat de către angajații de la stat, conform unui ordin de ministru care deja se aplică de astăzi. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului este folosit atât de către autorități, cât și de către companii. Citește articolul
Începând de marțea care tocmai a trecut, ștampila a fost eliminată din relația dintre instituțiile publice și trezoreriile statului și Ministerul Finanțelor, conform unui ordin recent apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
După ce parlamentarii au stabilit de curând că ștampila trebuie eliminată din activitatea instituțiilor și autorităților publice, au apărut și primele măsuri oficiale în acest sens. Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au stabilit să elimine ștampila în relația cu casele teritoriale de sănătate. Citește articolul
După ce firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) au scăpat de obligația ștampilării documentelor emise în relațiile dintre ele sau depuse ori încheiate în relația cu autoritățile publice, regula a fost extinsă azi și la entitățile de stat, conform unui act normativ recent. Cu alte cuvinte, ștampila va fi folosită mai rar atât în activitatea autorităților centrale și locale, cât și în activitatea instanțelor judecătorești, pentru că tot vor exista cazuri în care va fi necesară. Citește articolul