Pe lângă modalitatea actuală de a obține menţiunea privind stabilirea reşedinţei, adică viza de flotant, respectiv la cerere, va fi introdusă și posibilitatea de a o obține automat, la mutarea într-o locuință închiriată, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Viza de flotant se va putea obține automat, în format electronic, doar în cazul contractelor de închiriere declarate la autorități. Citește articolul
Printr-o lege apărută acum câteva zile s-a stabilit că la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane, indiferent dacă este vorba despre domiciliu sau reședință. Totuși, noua regulă nu se aplică celor ce locuiesc în casa unei rude. Citește articolul
Dacă o persoană locuiește la o altă adresă decât cea din actul de identitate, legislația actuală o obligă să meargă la serviciul de evidență a populației pentru a trece pe actul de identitate adresa unde locuiește efectiv. De la începutul anului, legislației privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români i-au fost aduse mai multe modificări, una dintre noutăți fiind că persoanele care nu locuiesc la adresa din buletin au 15 zile la dispoziție pentru a-și schimba actele sau pentru a obține o viză de flotant. Citește articolul
Printr-un act normativ ce se aplică din 10 iunie, legislația privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români a suferit mai multe modificări. Astfel, potrivit noii legi, cei ce locuiesc la o altă adresă decât cea din actele de identitate trebuie să meargă la autorități, în cel mult 15 zile, pentru a o schimba sau pentru a-și face mutație. În caz contrar, polițiștii pot aplica amenzi. Citește articolul
Regulile obținerii actelor de identitate se modifică din nou, după ce o lege recent oficializată stabilește că la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane (nici cu domiciliul, nici cu reședința). În plus, cel ce găzduiește o persoană care n-are înscrisă în actul de identitate adresa la care locuiește de fapt este obligat, mai nou, să meargă împreună cu respectiva persoană la evidența persoanelor, pentru a-și da consimțământul de a o lua în spațiu. Citește articolul
Gazda unei persoane care nu a făcut demersurile necesare pentru a-și schimba adresa din actul de identitate cu cea la care locuiește de fapt va trebui, atunci când trec mai mult de 15 zile de când s-a făcut mutarea, să o însoțească la serviciul de evidență a persoanelor de care aparține, pentru a o lua în spațiu, după cum stabilește o lege ce se va aplica din 10 iunie. Potrivit regulilor actuale, gazda este obligată, în astfel de situații, să anunțe poliția sau serviciul de evidență a persoanelor. Citește articolul
O serie de aspecte ce țin de cărțile de identitate, fie ele electronice sau simple, urmează să fie modificate de vineri, potrivit unei ordonanțe oficializate chiar azi. Printre schimbările ce vor apărea le putem aminti pe cele legate de valabilitatea cărților de identitate și introducerea posibilității de completare a cererii pentru viza de flotant prin mijloace electronice. În plus, costul emiterii a cel puțin cinci milioane de acte electronice de identitate va fi suportat de către stat, prin fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
La vânzarea unei locuințe, fostul proprietar nu trebuie să facă schimbarea adresei de corespondență într-un termen anume, dar dacă face asta la puțină vreme de la înstrăinarea locuinței, va fi scutit de drumurile necesare ridicării ei de la fosta casă. Pe de altă parte, noii proprietari ai unui apartament nu trebuie să se îngrijoreze și nici nu trebuie să facă ceva dacă primesc corespondența fostului deținător al locuinței, chiar dacă aceasta vine de la vreo bancă sau de la o firmă de recuperare a creanțelor. Citește articolul
Senatorii au decis miercuri retragerea proiectului ce prevedea că persoanele care își stabilesc reședința într-o altă localitate, cu mai puțin de un an înainte de alegeri, n-ar fi putut vota în localitatea în care locuiesc, ci în cea de domiciliu. Măsura ar fi vizat atât alegerile locale, cât și cele parlamentare, dar, din moment ce proiectul a fost retras, prevederile nu se vor aplica. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță că Direcția de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele la care sunt înregistrate mai multe cereri de stabilire a reședinței. În aceste situații, polițiștii vor face verificări în teren și, dacă se dovedește că solicitanții vizelor de flotant nu locuiesc, în realitate, acolo, cererile vor fi respinse. Citește articolul