O hotărâre a Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), recent oficializată, modifică și completează Hotărârea 3/2007 privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență. Modificările aduse sunt concentrate pe aspecte legate de onorariile practicienilor în insolvență, standardul de cost și procedurile de decontare a cheltuielilor, precum și pe clarificarea unor prevederi referitoare la procedura simplificată și la sancțiunile pentru încălcarea standardelor de cost. Citește articolul
În contextul în care implementarea fișierului SAF-T este obligatorie, de la 1 ianuarie 2025, pentru micii contribuabili, este important de reținut că unele entități sunt scutite în mod expres de depunerea formularului 406. Citește articolul
În procedura insolvenței, atunci când onorariul administratorului judiciar este achitat din averea societății debitoare, acesta nu este stabilit la întâmplare, apreciază judecătorii Curții Constituționale a României (CCR). Practic, prevederile ce permit creditorilor să decidă desemnarea administratorului judiciar și onorariul acestuia sunt în acord cu Constituția României. Citește articolul
Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a analizat modul de interpretare al conceptelor de fapt generator și exigibilitate TVA în contextul unor servicii prestate de administratorii și lichidatorii judiciari societăților aflate în procedura insolvenței. Mai mult, tot în cadrul acestei cauze a adus și câteva clarificări referitoare la sfera de aplicare a dreptului de a deduce TVA, explicând ce înseamnă ca bunurile și serviciile sa fie utilizate în scopul operațiunilor taxabile ale unei persoane impozabile, și dacă îndeplinirea acestei condiții poate fi legată de creșterea cifrei de afaceri sau a volumului operațiunilor taxabile.
Citește articolulAgenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) asigură mai multor categorii de specialiști, inclusiv, mai nou, practicienilor în insolvenţă, accesul gratuit, direct, permanent, personal sau prin reprezentant, la platforma, seturile de date şi serviciile online ale sistemului integrat de cadastru şi carte funciară, în scopul îndeplinirii obligațiilor ce le revin, potrivit Legii cadastrului. Iar printr-un ordin oficializat joi ANCPI stabilește ce documente sunt necesare pentru a obține accesul la serviciile online ale sistemului integrat de cadastru şi carte funciară. Citește articolul
Inclusiv practicienii în insolvență dobândesc acces gratuit, direct și permanent la platforma, seturile de date și serviciile online ale sistemului integrat de cadastru și carte funciară, potrivit unei legi care va intra curând în vigoare. Mai multe modificări în privința raportului avocaților, notarilor, practicienilor și altor beneficiari ai accesului la platforma Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) sunt prevăzute prin noua lege. Printre altele, avem și o clarificare privind certificarea autenticității și forței juridice a încheierii de carte funciară.
Citește articolulPFA-urile, întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), cabinetele medicale individuale și alte entități vor fi scutite de depunerea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat marți în Monitorul Oficial, care se va aplica efectiv din 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Concordatul preventiv a fost unul dintre principalele mecanisme de redresare alese în 2020 de firmele care au acumulat datorii din cauza crizei coronavirusului, arată o analiză a specialiștilor în insolvență de la CITR, ce a fost remisă azi redacției noastre. Potrivit unei analize de anul trecut a specialiștilor Sierra Quadrant, concordatul este mai ușor de aplicat și poate duce la o revitalizare rapidă a unei afaceri. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat lista competă cu practicienii în insolvență pe care îi poate lua în considerare, în cadrul procedurilor de insolvență deschise împotriva celor cu datorii bugetare. Astfel de practicieni în insolvență vor putea să depună oferte pentru a fi selectați în procedurile de insolvență unde Fiscul este creditor. Citește articolul
Cadrul legal aplicabil cazierului fiscal, adică acel document ce reflectă disciplina financiară a unui contribuabil, a fost modificat, potrivit unui act normativ care a intrat duminică în vigoare. Concret, practicienii în insolvență sunt scutiți de anumite informații, în timp ce eliberarea documentului în format electronic se face mai ușor. Citește articolul