Înainte de a înființa o organizație nonguvernamentală (ONG), e necesar să te lămurești cu privire la câteva aspecte foarte importante: dacă este forma potrivită pentru ceea ce vrei să realizezi, ce tip de ONG ar trebui să ai, ce activități poți avea, ce surse de finanțare, dacă poți avea salariați și cum ajungi să dizolvi o atare formațiune. Citește articolul
Legea privind diminuarea risipei alimentare le propune operatorilor agroalimentari luarea unor măsuri bine stabilite pentru a se reduce pe cât posibil acest fenomen îngrijorător. Adoptată în 2016, legea a intrat în vigoare de puțin timp și are, în sfârșit, norme de punere în aplicare, oficializate de curând. Legea risipei alimentare a fost modificată semnificativ vara trecută însă, într-atât încât s-a ajuns, de la un mecanism obligatoriu, la unul facultativ pentru operatorii economici din sectorul agroalimentar. Citește articolul
Procedura ce trebuie urmată pentru împărțirea trimestrială a dividendelor are, în esență, cinci mari etape de bifat. Acești pași au fost conturați în baza reglementărilor legale pe care le avem până acum în privința dividendelor interimare. Totul începe cu inventarierea patrimoniului și finalul este reprezentat de plata efectivă a dividendelor interimare. Citește articolul
Începând de anul trecut, companiile pot împărți trimestrial dividende către acționari sau asociați, în timpul derulării exercițiului financiar, după ce în trecut acest lucru era posibil doar o dată pe an, după încheierea exercițiului financiar și după aprobarea situațiilor financiare anuale. Asta înseamnă că antreprenorii pot scoate mult mai repede bani din firmă în momentul de față. Citește articolul
Nu doar în interesul propriu se impune cunoașterea clientelei, ci și într-un context mai amplu, cum ar fi cel al prevenirii actelor de spălare de bani și finanțării terorismului. Un ansamblu de obligații deloc nou în legislația română are la bază cunoașterea clientelei prin aplicarea, de la caz la caz, a unor măsuri minime sau mai extinse de cunoaștere a clientelei de către bănci, contabili, avocați, notari, asociații, fundații, agenți imobiliari ș.a. Citește articolul
La nivelul Uniunii Europene (UE), există un proiect de directivă care are ca obiect actualizarea legislației societăților comerciale, pentru a reflecta (și) dinamica domeniului digital. Astfel, s-ar permite facilitarea, eficientizarea și transparența procedurilor relevante în acest domeniu. Astfel de beneficii ar fi atinse prin acordarea legislației la realitatea lumii digitale, urmărindu-se îmbunătățirea multor procese, în special cele privind înregistrarea la registrul comerțului. Citește articolul
Documentul care stabilește reglementarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și instituțiile sale subordonate a fost înlocuit, începând de luni, de un nou ordin, venit și cu ceva modificări față de vechea reglementare. Situația scutirilor de plată este modificată să includă gratuități pentru anumite persoane, în principal. Citește articolul
Adoptarea monedei euro de către România va avea atât beneficii, cât și costuri, se arată într-un raport referitor la planul țării noastre de a trece la moneda unică în anul 2024. Redacția noastră a analizat documentul pentru a vedea ce vor avea de câștigat firmele în urma tranziției de la leu la euro. Citește articolul
Categorizarea companiilor din România în funcție de riscul lor fiscal și publicarea online a acestei categorizări ar putea aduce probleme de imagine pentru societățile încadrate la risc fiscal mediu sau ridicat, sunt de părere specialiștii Deloitte România. Recent, autoritățile au decis că firmele vor fi categorizate în entități cu risc fiscal mic, mediu sau ridicat, însă e nevoie de reglementări suplimentare. Citește articolul
În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul