Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul
RetuRO, entitatea responsabilă pentru administrarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, a lansat a doua etapă de înregistrare pentru comercianții care comercializează băuturi ambalate. Această etapă este esențială pentru actualizarea informațiilor despre punctele de vânzare ale comercianților și adăugarea de noi locații în sistem. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Legea reformei fiscale a introdus prevederi noi pentru prevenirea și combaterea activităților economice ilicite, însoțite de amenzi și confiscarea bunurilor pentru cei care desfășoară activități economice fără documente de proveniență sau fără să fie organizate conform legii. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a venit în acest context cu un proiect de ordin pentru stabilirea modelelor și conținutului proceselor-verbale ce trebuie utilizate în noile proceduri. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România, indiferent de dimensiunea lor, sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acesta se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar și presupune retragerea din circuit a ambalajelor nereciclabile. Pentru aceasta, firmele vor percepe garanția de 50 de bani pentru fiecare ambalaj SGR vândut, urmând să plătească aceeași sumă oricărui client care predă un ambalaj SGR, indiferent de unde a fost achiziționat de acesta. Totuși, cel puțin în primă fază, companiile vor putea reține garanția doar pentru unele dintre ambalaje. Citește articolul
După ce prevederile Legii reformei fiscale referitoare la plafoanele aplicabile operațiunilor de încasări și plăți cu numerar au fost vehement criticate în spațiul public, Guvernul a adoptat o ordonanță prin care a lăsat neschimbate majoritatea plafoanelor care s-au aplicat și până acum. Ordonanța își produce efectele din 11 noiembrie și păstrează, de exemplu, plafonul privind sumele în numerar aflate în casierie la final de zi, așa cum a fost stabilit de Parlament, adică la 50.000 de lei. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Lista contravențiilor acoperite de Legea prevenirii, în cazul cărora companiile scapă de amendare la prima abatere, a fost actualizată recent de Guvern. În acest context, reamintim astăzi cum se aplică, în cazul firmelor, mecanismul prevenirii. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) devine obligatoriu pentru toți comercianții din România începând cu data de 30 noiembrie 2023. Sistemul se aplică tuturor produselor ambalate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv, indiferent de originea produselor. Citește articolul
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul