A mai rămas o lună de zile din perioada de tranziție în care transportatorii alternativi pot să intre în legalitate, iar lucrurile par să stagneze. Deși avem un cadru legal oficial pentru ridesharing de aproximativ trei luni, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost avizată până acum de autorități, fapt ce ține pe loc inclusiv autorizarea șoferilor. Citește articolul
Șoferii care conduc beți, cei care conduc fără permis, precum și cei aflați în alte situații care fac mai riscantă conducerea mașinii pe drumurile publice s-ar putea să nu mai poată primi decât pedeapsă cu executare, dacă ajung să comită o faptă de ucidere din culpă, la volan. Această propunerea fost înaintată la Senat și se află, acum, în dezbatere publică. La acest moment, cei condamnați pentru astfel de fapte, ajung, de multe ori, să nu mai execute pedeapsa în închisoare. Citește articolul
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
O serie de schimbări aduse legii privind asigurările de răspundere civilă auto (RCA) au fost propuse recent de către Ministerul Finanțelor Publice, printr-un proiect de act normativ pus în dezbatere publică. Printre altele, se dorește eliminarea suspendării voluntare a poliței RCA și a obligației de a informa asigurătorul despre existența mai multor polițe de asigurare obligatorie pe aceeași mașină. Citește articolul
Deși sunt aproape trei luni de la momentul la care ridesharing-ul a fost reglementat oficial în România, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost autorizată până acum de autoritățile de la noi, reiese din informațiile obținute de la Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul
Fiscul a anunțat luni seară că a dat înapoi, celor care au depus cereri de restituire, aproape toți banii încasați din fostele taxe auto. Totuși, au mai rămas câteva solicitări la care există neclarități, dar autoritățile spun că le vor soluționa pe măsură ce proprietarii transmit explicațiile și documentele necesare. Citește articolul
Mașinile parcate neregulamentar pe principalele străzi din București pot fi ridicate, începând de astăzi, de către reprezentanții Primăriei Municipiului București (PMB) și transportate în spații de depozitare ale primăriei, posesorii acestora fiind nevoiți să plătească câteva sute de lei pentru a-și recupera mașina. Pentru că recuperarea mașinii ridicate de autorități implică un efort mare (inclusiv financiar), prezentăm astăzi lista străzilor din Capitală pe care nu ar trebui parcate neregulamentar mașinile. Citește articolul
Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile principale ale Capitalei a fost decisă luna trecută și de azi este pus în aplicare în mod oficial. Recuperarea mașinii ridicate e o chestiune care-l poate costa pe șofer câteva sute de lei. Important de reținut e că cel care se duce să recupereze mașina trebuie să dovedească cu acte calitatea în care vine să o ridice. Citește articolul
Hotărârea adoptată la începutul verii de Primăria Municipiului București (PMB) care reglementează ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe străzile principale din Capitală este pusă de azi în aplicare. Citește articolul
În contextul în care, de luni, în București va începe ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe principalele străzi (în baza unui document adoptat la nivelul Primăriei Municipiului București - pe scurt, PMB), Avocatul Poporului îi cere prefectului Capitalei să conteste reglementarea cu pricina. Motivul: doar polițiștii rutieri ar avea competențe în materia ridicării mașinilor. Dacă ne uităm însă Legea poliției locale, o să găsim, în rândul atribuțiilor din domeniul circulației pe drumurile publice, că și ei au dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar. Citește articolul