Din 2020, cei care circulă prin București cu mașini poluante vor avea de plătit o taxă. De asemenea, accesul în anumite zone, pentru unele tipuri de mașini, va fi interzis (la început, doar în zona centrală și doar pentru cele mai poluante mașini, însă, până în 2024 va fi restricționat accesul în toată Capitala pentru mai multe tipuri de mașini). Nerespectarea acestor prevederi poate să atragă sancțiuni de cel puțin 1.500 de lei. Citește articolul
Taxa pentru mașini poluante, cunoscută ca „vinieta Oxigen” a fost adoptată printr-o recentă Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Însă, aceasta, pe lângă taxa propriu-zisă, mai impune anumite restricții pentru mașinile poluante din capitală care circulă în capitală - există anumite zone unde accesul unor astfel de mașini va fi interzis, urmând ca, în timp, unele mașini să nu poată deloc să circule în București. Citește articolul
Mașinile poluante care circulă prin București se vor lovi, de la anul, de necesitatea de a-și procura o vinietă specială, ce reprezintă taxa impusă de municipalitate pentru menținerea calității aerului în Capitală: vinieta Oxigen. Reglementarea acesteia îi exceptează însă pe destul de mulți proprietari/utilizatori auto care circulă prin București de anul viitor de la cumpărarea unei astfel de viniete. Cert este că ea va fi necesară indiferent unde sunt înmatriculate mașinile. Citește articolul
Șoferii care circulă cu mașina pe rețeaua de drumuri din țara noastră fără a deține o vinietă valabilă pot fi surprinși de una din zecile de camere utilizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și amplasate pe mai multe drumuri naționale. După ce vineri au fost adăugate listei existente încă 13 noi camere video de verificare a valabilității rovinietei, numărul acestora a ajuns acum la 106. Citește articolul
Începând de astăzi, șoferii care circulă pe drumurile din țara noastră fără a avea rovinietă valabilă vor fi depistați cu ajutorul a 13 noi camere video, conform unui comunicat recent al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Citește articolul
Șoferii n-au voie, atunci când se află la volanul unei mașini, să țină în mână sau să folosească telefonul mobil, tableta sau camera foto, conform prevederilor legale în vigoare. În caz contrar, aceștia riscă nu doar o amendă, ci și pierderea permisului auto. Citește articolul
De câteva săptămâni, patru dintre aplicațiile de transport alternativ din România au fost autorizate pentru a activa pe piața din țara noastră. Recent, cea de-a cincea astfel de companie prezentă în România, și anume Yango, a primit avizul tehnic din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), ceea ce înseamnă că aceasta, alături de celelalte patru avizate anterior, poate activa legal în continuare. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing, dar și aplicațiile în sine, vor avea mai mult timp pentru a intra în legalitate. Concret, dacă termenul-limită inițial era 1 noiembrie 2019, acesta va fi mutat pe 1 februarie 2020, conform unui act care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
După ce, până în prezent, trei dintre aplicațiile de ridesharing din țara noastră au fost autorizate oficial, recent a fost avizată tehnic și o a patra, mai exact, BlackCab. De fapt, BlackCab face, odată cu obținerea acestui aviz tehnic, o repoziționare pe piața transportatorilor de persoane, respectiv trece de la transportul în regim de închiriere la transportul alternativ. Citește articolul
Șoferii care au mașina la reparat și solicită asiguratorilor ce emit polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) o mașină de schimb pe toată perioada cât mașina proprie e în service vor trebui s-o primească în cel mult o zi de când fac solicitarea. Măsura apare într-un proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, care modifică legislația RCA. Citește articolul