Mihai Tudose, prim-ministrul României, a anunțat astăzi că Guvernul a renunțat la ideea de a introduce un impozit progresiv pe cifra de afaceri în locul impozitului pe profit. Citește articolul
Procedura prin care contribuabilii declarați inactivi se pot reactiva va fi actualizată, astfel încât să reflecte recentele modificări apărute în legislație. Dispozițiile sunt incluse într-un proiect de act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care aprobă și noi formulare utilizate pentru reactivarea contribuabililor declarați inactivi. Citește articolul
Autoritățile fiscale au dreptul să vină în control la firme și fără să anunțe acest lucru în avans, potrivit legislației fiscale. Această metodă de verificare fiscală este cunoscută drept control inopinat. În condițiile în care zilele acestea se discută despre un control inopinat la redacția Rise Project, desfășurat de inspectorii antifraudă chiar în ziua în care jurnaliștii anunțaseră dezvăluiri despre Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților, vă explicăm în ce poate să constea o asemenea verificare. Citește articolul
Înlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, adică una dintre cele mai importante măsuri anunțate de noul Guvern, este inoportună și va aduce mai multe daune decât beneficii, au explicat astăzi specialiștii în asistență fiscală și juridică de la EY România, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanții presei. Citește articolul
Impozitarea progresivă a cifrei de afaceri, aplicabilă în Polonia în cazul comercianților, încalcă legislația europeană, se arată într-un comunicat de presă recent al Comisiei Europene (CE). Practic, autoritățile au concluzionat că această modalitate de impozitare oferă firmelor cu o cifră de afaceri mică un avantaj economic față de concurenții lor. Informarea vine în condițiile în care zilele acestea se discută intens în România despre înlocuirea impozitului pe profit cu o impozitare progresivă a cifrei de afaceri. Citește articolul
Toate taxele autohtone vor putea fi plătite online, începând cu prima zi a lunii ianuarie 2019, potrivit programului de guvernare al noului Executiv, măsură pe care o avea în vedere și Guvernul Grindeanu, însă pentru decembrie 2018. Citește articolul
Măsurile fiscale anunțate de noul Guvern, precum înlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, induc o stare de incertitudine şi impredictibilitate cum nu s-a văzut de dinainte de intrarea României în Uniunea Europeană. Care sunt aceste măsuri, ce semne de întrebare ridică oportunitatea și fezabilitatea lor, precum și potențialul lor impact în economie sunt analizate în cele ce urmează. Citește articolul
Parlamentul a stabilit anul trecut noi tarife pentru rovinietă, însă acestea conțineau greșeli atunci când venea vorba de vehiculele pentru transportul de persoane. Mai exact, această categorie era vizată de două seturi diferite de tarife, în loc de unul singur, motiv pentru care puteau apărea probleme la aplicarea lor. Totuși, Guvernul a intervenit vineri prin ordonanță de urgență și a rezolvat problema, deși cu o întârziere de peste cinci luni de la intrarea în vigoare a tarifelor greșite. Citește articolul
Introducerea impozitului pe cifra de afaceri din 2018, în detrimentul impozitului pe profit în cotă de 16% este una dintre măsurile incluse în programul de guvernare al noului Executiv, condus de Mihai Tudose. Totuși, implementarea unui astfel de sistem de taxare pare să contravină directivelor europene, în contextul în care România ar fi primul stat membru al Uniunii Europene care ar promova o astfel de impozitare. În plus, potrivit specialiștilor din fiscalitatea românească, activitatea firmelor ar fi îngreunată, investițiile ar fi din ce în ce mai puține, iar evaziunea ar fi încurajată. De aici și până la prăbușirea mediului de afaceri nu ar mai fi decât un pas. Citește articolul
Începând cu 1 iulie 2017 se va reintroduce pragul minim de venituri pe care trebuie să le realizeze operatorii economici care desfășoară activități în domeniul creației de programe pentru calculatoare pentru ca angajații acestora să beneficieze de scutirea de impozit pentru veniturile din salarii. Angajatorii care în 2016 au realizat venituri sub plafonul minim stabilit pentru fiecare angajat care beneficiază acum de scutire de impozit vor trebui să decidă care sunt angajații care vor primi venituri mai mici cu 16% ori vor trebui să crească salariile angajaților pentru care nu mai pot aplica scutirea de impozit. Citește articolul