Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →
Noul mecanism de plată defalcată a TVA va fi aplicat obligatoriu din 2018, însă există firme plătitoare de TVA ce vor implementa sistemul și mai devreme. În acest context, specialiștii de la Deloitte au identificat principalii pași pe care trebuie să îi aibă în vedere companiile în perioada imediat următoare, astfel încât să fie pregătite pentru aplicarea mecanismului split TVA. Citește articolul
Introducerea sistemului split TVA din 2018 reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri în această perioadă, atât antreprenorii, cât și contabilii și consultanții fiscali estimând efecte negative asupra firmelor. Autoritățile române au anunțat că s-au inspirat din modelele altor țări în ceea ce privește noul mecanism de plată a TVA-ului, însă Italia, Polonia și Marea Britanie au implementat sau pregătesc implementarea unor sisteme opționale sau doar în anumite domenii de activitate, în timp ce Bulgaria a renunțat la acest sistem în urmă cu mai mult de zece ani. Citește articolul
Legislația în vigoare oferă firmelor plătitoare de impozit pe profit posibilitatea de a direcționa sub formă de sponsorizare, către organizații neguvernamentale (ONG), până la 20% din impozitul pe profit de plată. Totuși, numărul companiilor eligibile să acorde o astfel de facilitate a scăzut în ultimele luni, în condițiile în care tot mai multe societăți au devenit plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor și nu mai pot sprijini asociațiile sau fundațiile, spre exemplu. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (sau split TVA) urmează să fie aplicat, în mod opțional, începând de duminica aceasta. Însă societățile înregistrate în scopuri de TVA care vor vrea să implementeze noul mecanism nu știu toate detaliile necesare, în condițiile în care Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să mai stabilească anumite proceduri secundare de lucru. Citește articolul
Implementarea sistemului de split TVA reprezintă principala provocare a mediului de afaceri în această perioadă. Conform unui sondaj derulat de către Price Waterhouse Coopers (PwC) România, aproape trei sferturi dintre companii au declarat că estimează că au nevoie de un termen de cel puțin șase luni pentru implementarea plății defalcate a TVA și doar 2% consideră că vor reuși să o facă până la 1 ianuarie 2018, termenul la care sistemul de split TVA va deveni obligatoriu. Citește articolul
Chiar dacă unele firme înregistrate în scopuri de TVA vor aplica sistemul plății defalcate a taxei de la 1 octombrie 2017, cele mai multe dintre acestea vor implementa sistemul din 2018, când acesta va deveni obligatoriu. În acest context, ne-am întrebat ce se va întâmpla cu facturile emise până la finalul anului în curs și care vor fi încasate începând cu ianuarie 2018. Citește articolul
Implementarea sistemului de plată defalcată a TVA-ului și posibilele efecte negative pe care această măsură le-ar avea asupra persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA reprezintă principala temă de discuție a mediului de afaceri din această perioadă. Cu trei luni înainte ca măsura să devină obligatorie, întreprinderile ar trebui să fie preocupate de adaptarea sistemelor informatice și rezolvarea dificultăților de lichidități, după cum reiese dintr-un studiu efectuat de PricewaterhouseCoopers (PwC) la solicitarea Comisiei Europene. De asemenea, companiile ar trebui să se preocupe de identificarea unor surse de finanțare a TVA-ului pe termen scurt, în contextul în care ANAF ar putea întârzia decontările. Citește articolul
Firmele înregistrate în scopuri de TVA sunt cele obligate să aibă, odată cu aplicarea sistemului plății defalcate a TVA, cel puțin un cont special pentru TVA, separat de contul curent. Totuși, și companiile neplătitoare de TVA vor fi afectate de aplicarea noului mecanism, în condițiile în care vor fi nevoite să facă două plăți: una în contul curent al furnizorului, iar una în contul de TVA al acestuia. Iar lucrurile s-ar putea complica atunci când beneficiarul este din afara țării, de exemplu. Citește articolul
Aplicarea obligatorie a sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (denumită și split TVA) reprezintă principala preocupare a mediului de afaceri în această perioadă. Atât antreprenorii, cât și consultanții fiscali, contabilii și alți specialiști reclamă că implementarea acestui mecanism de plată va avea efecte negative asupra întreprinderilor mici și mijlocii, generând o pierdere a lichidității și o creștere a birocrației. Totuși, există soluții pentru evitarea (cel puțin parțială a) aplicării split TVA, iar în articolul de astăzi vă prezentăm cinci dintre acestea. Citește articolul
În contextul implementării sistemului plății defalcate a TVA, devenit popular printre profesioniști ca split TVA, ne-am întrebat ce va însemna, odată cu aplicarea mecanismului, pregătirea unui decont de TVA. Totodată, am vrut să vedem cum se va modifica, în mod concret, munca unui contabil sau a altei persoane care se ocupă de plăți și încasări în cadrul unei firme, motiv pentru care am stat de vorbă cu un specialist. Citește articolul