avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Activitate M_P

Activitate M_P

E bine sa faceti partajul. Motivul : acestea sa ramana ulterior copiilor, nu este un agrument solid, mai mult, in viitor va veti implica copii in alte întortocheli personale ca de ex viitori soti/ii, frati, care vor impacta mostenirea. Daca veti dori sa vindeti un imobil nu veti putea. In ce priveste copii, e bine sa asteptati pana e cazul de asa ceva, ei legal vor avea dreptul la mostenire de la ambii parinti.
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu zic cititi legea ...aveti un presedinte, faceti sedinta si informati in scris . Legea are ART. 17 - d) enumerarea și descrierea părților aflate în proprietate comună, precum și regulile de folosință a părților comune potrivit prezentei legi;
ART. 30 (3) În condițiile prezentei legi și cu respectarea prevederilor legislației în vigoare privind calitatea în construcții, proprietarul este obligat să mențină proprietatea sa individuală, locuință sau spațiu cu altă destinație decât aceea de locuință, în stare bună din punct de vedere tehnic și funcțional, pe propria cheltuială. Niciun proprietar, chiriaș sau angajat al asociației de proprietari nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalți proprietari din condominiu și nu poate afecta funcționarea normală și întreținerea condominiului.
Informati-l in scris (din partea asociatiei), cu termen de eliberare clara. Aveti posibilitatea dupa primirea informarii sa notificati in scris politia locala cu neexecutarea eliberarii....
Si care este articolul in care se menționează ca cheltuielile de funcționare este pe persona ? sau cum se face diferențierea? Pt ca la noi se face pe CPI.

w_v_w_v a scris:

Cheltuielile de functionare pe persoane si cele de intretimere pe cota indiviza.
legea 196/2018
[ link extern ]

ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la
proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service,
reparații
și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de
construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea
tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele
instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a
instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de
instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de
evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea,
conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii
sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul
care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori
persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori;
prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru
curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.


Art 75
(5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), în baza hotărârii adunării generale, pot fi exceptate
de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcționarea
ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol,
parter, mezanin, precum și la etajul 1 din clădirile fără mezanin.


Răspuns la discuția Cheltuieli neaprobate
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am o întrebare legata de "Faza este sa nu fiti singurul care sa va "luptati" sau Mai "agata" cativa nemultumiti si vedeti ca o sa primiti raspunsuri.".
De ce ar trebui sa mai adun vecini? Cred ca fiecare trebuie sa se lupte pentru el si dreptatea sa nu tina de nr de persoane. Cred ca conform legii (capIII Sectiuna1 art28), Com.Ex, Președintele, Admin. sunt obligați sa pună la dispoziție documentele pe baza căruia s-au făcut acele cheltuieli. Daca a fost stipulat in Buget de Venituri si Cheltuieli., atunci nu trebuie decât sa ii aducă aminte? . Nu exista si un Regulament al asociației?, in care ar trebui sa se stipuleze limitele de sume ce pot fi aprobate de Com.Ex? si/ sau sumele si situațiile pe care le poate gestiona Administratorul? Ba mai mult, Adm nu are voie sa facă nici o cheltuiala daca nu are o împuternicire scrisa .
De unde sa existe : Daca detineti probe concrete care sa demonstreze utilizarea fondurilor asociatiei in alte scopuri,cu incalcarea dispozitiilor in vigoare fara acordul proprietarilor aveti dreptul sa va aresati autoritatilor=parchet si instanta? daca nu se fac publice documentele si nu se pun la dispoziție?
La replica : "Nu va hazardati sa promovati actiune impotriva administratorului de imobil,deoarece ve-ti beneficia de soluție defavorabila", explicați ca ADM fiind angajat al Asociatei, in judecată se da Asociația si nu Adm.

Ce este important este sa citești legea, dar așa cum se înțelege de aici...mori cu dreptatea in brațe, pt ca justiția nu funcționează, pt ca in primul rând faptul ca nu se pun la dispoziție documentele doveditoare ar trebui amendat de justiție direct, dar si de către primarii.
Legea te obliga la a fi Asociație dar nu ia si masurile aferente ...cum de fapt se întâmplă si la nivel de stat.

Ar fi bine sa adăugați si punctele din lege când se fac niște propuneri , pt ca așa într-adevăr devine forum de discuții.
Domule Cornel,
Sa inteleg ca o sesizare catre Inspectia Fiscala din cadrul Administratiei Finantelor Publice e obligata sa dea curs unei sesizari?
Multumesc

Cornel Vasile a scris:

Legea 230/2007
art.56
....
(4) Constatarea contravenţiilor prevăzute de prezenta lege, făcută la sesizarea oricărei persoane interesate, precum şi aplicarea sancţiunilor corespunzătoare se fac de către persoanele împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcţii şi de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, de primari sau de împuterniciţii acestora.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ati inteles ceva din explicatii?
Plata administrator
Am înțeles corect ca plata administratorului se face in funcție de cota parte indiviza? , Cine stabilește suma lunara ? Adunarea Generala sau Comitetul executiv? Suma lunara este pe asociație sau se stabilește pe fiecare scara in parte ?
Apa meteorica - La factura de apa meteorica unitățile comerciale de la parterul blocului trebuie sa participe? e posibil sa primească factura individuala? deși nu exista alta scurgere de canal?
Cum se calculează Cota parte indiviza la un bloc care are unități comerciale la parter. Blocul are 3 scări iar unitățile comerciale sunt la parter. Se ia in calcul SUT si suprafața comerciala? sau numai strict apartamentele ? Se pune si uscătoria sau casa liftului in acest calcul?
Unde , de unde aflu "rebordul de fundatie si reprezinta parte comuna" . In ce lege se vorbește de aceste dimensiuni ?