avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 880 soluții astăzi
Forum Activitate Lumiklm

Activitate Lumiklm

Buna ziua,

Trecerea de la contract civil la PFA in cazul femeii de servici trebuie anuntata la finante printr-un formular ? Asociatia de proprietari mai are in acest caz vreun raport cu finantele asa cum era d112 lunara?

Multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna seara,
Sunt presedintele unei Asociatii de proprietari si am o nelamurire cu privire la inscrierea unui nou propietar al unui spatiu comercial si anume:
1.Dezvoltatorul imobiliar a executat o recompartimentare a unuia din spatiile comerciale de la parterul blocului insa totodata a cuprins in aceasta recompartimentare o suprafata de cca 28mp din spatiul comun din coridorul blocului (asa cum rezulta din autorizatia de construire solicitata de la serviciul de urbanism) plus baia de serviciu ale caror suprafete sunt cuprinse clar in extrasul de carte funciare al condominiului ca fiind spatii comune. Apoi a revandut aceste spatii. Acum noul proprietar solicita inscrierea in asociatie prezentand un act de vanzare cumparare care contine si spatiile comune mentionate (parte din casa scarii si baia de serviciu comuna care nu sunt nici macar alipite). Intrebarea noastra este ce putem sa facem in acest caz? Se poate refuza inscrierea in asociatie a acestui nou proprietar pe spatii comune pana la solutionarea in instanta sau inscriem si se vor rezolva dupa?
2. Cum inregistram consumurile de curent, apa si gaz pentru noul proprietar avand in vedere ca, contractele pentru aceste utilitati sunt pe asociatie iar baia este folosita si de catre angajatii asociatiei de proprietari (femeie de servici, ingrijitori, etc).
Multumesc.

1. Daca un proprietar doreste sa-si instaleze o firma luminiasa pe peretii blocului si sa construiasca un totem (fima luminoasa de cc 4m inaltime) langa bloc pe proprietatea comuna, are acest drept fara un contract de inchiriere (folosinta) a spatiilor comune?
2. Acest proprietar este considerat tert in relatia cu asociatia de proprietari conform art. 39 -41 din L230/2007 actualizat?
3. Acordul asociatiei de proprietari este considerat legal fara semnaturile proprietarilor direct afectati ?
Va multumesc.
Sunt agajat ca reprezentant tehnic, de cca 5 luni, la o societate comerciala in domeniul vanzarilor alimentare, cu CIM la 8 ore de munca/ zi (program de la 9.00 la 18.00 cu pauza de masa la ora 13.00). In urma cu cca 3 saptamani mi s-a trimis prin reteaua interna un e-mail de instiintare ca in ziua respectiva trebuie sa raman la munca peste programul de lucru pana aprximativ la ora 21.00 (cca 3 ore suplimentare) pentru o asa-zisa sedinta unde eu am fost alesul sa particip. Am intrebat, verbal, daca aceasta munca suplimentara este recompensata si am primit raspuns negativ. Am refuzat, ca raspuns la acel e-mail, sa fac acea munca suplimentara stiind ca va fi neplatita, iar in consecinta, dupa alte 2 saptamani mi s-a pus in fata sa semnez demisia cu acordul ambelor parti. Bine-inteles ca am refuzat si acest lucru, urmand un dialog pe tema nesupunerii mele fata de sistem etc... etc si amenintarea ca daca nu plec de bunavoie vor urma penalizari zilnice in urma carora oricum voi pleca.
Acum, mai am 3 zile din concediul legal de odihna pentru cele 5 luni lucrate (obtinute in urma programarii prestabilite), dar dupa aceea, probabil ca o sa urmeze ... adevarata confruntare.
Cum ar trebui sa procedez, legal, in apararea drepturilor mele si pentru a nu crea conflicte si mai mari?
Răspuns la discuția Zero persoane la intretinere
Insasi legislatia in domeniul, prin norma metodologica din 19.12.2007 de aplicare a Legii 230/2007, capitolul II-Infiintarea, organizarea, functionarea si administrarea asociatiei de proprietari, prin art. 15, atributiile AG, la alin. b da dreptul adunarii generale a asociatiei de proprietari sa adopte, sa modifice sau sa revoce hotarari.

Deasemenea la acelasi art. 15, alin. d, mandateaza comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, (...) in scopul administrarii si bunei functionarii a cladirii, care comitet executiv are la randul lui ca atributii la art. 17-(1), alin. r, stabilirea cotelor de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minim 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, cf hotararii adunarii generale.
Răspuns la discuția Zero persoane la intretinere
Potrivit art.47 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele:
a)cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale;
b)cheltuieli pe consumuri individuale;
c)cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale;
d)cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.
Faptul ca plecati in concediul si nu locuiti in apartament (mai mult de 15 zile -cum ati mentionat) va da dreptul la scutirea de la plata cheltuielilor prevăzute de literele a, b,d şi e,nu însă şi de cele de la literele, c şi f, din articolul mai sus citat.

DAR, adunarea generala a asociatiei poate hotari ca la plata facturii de energie electrică aferentă spaţiilor comune, să participe cu cota aferentă unei persoane şi apartamentele nelocuite de proprietari, aşadar participa la plata contravalorii facturii de energie electrică cu minim 1 persoana si proprietarii de apartamente care nu doar ca lipsesc jumatate de luna sau nu locuiesc deloc.
Răspuns la discuția Refuz la plata furnizor
Revin cu un aspect referitor la plata mentenatei lifturilor.
Cum firma care asigura service nu este in oras plata serviciului de mentenanta se face la banca intr-un cont de-al furnizorului de catre admnistrator. Mentionez ca plata se face la banca iar comisionul bancii se scade din valoare facturii deci nu se platesc comisioane la banca de catre asociatia de proprietari. In contractul pe care il avem cu ei este specificat ca plata se face cu ordin de plata. Luna aceasta a venit odata cu factura de service si o hartie in care se specifica ca avem de platit penalizari la suma lipsa din factura. Ce ar trebui sa facem?Este legal sa ne oblige sa platim si comisioane la banca? Asociatia de proprietari le-a sugerat sa trimita un om sa incaseze sau sa reglementeze cu banca astfel incat sa nu fim nevoiti sa platim si servicii bancare.
Răspuns la discuția Factura asociatie
Factura noastra de curent pentru spatiile comune ajunge si la 2500 lei/2 luni pentru un condomiu cu 2 scari si 61 de ap. astfel ca la sedinta am fost de acord ca pentru apartamentele care nu erau vandute sa se plateasca 1 persoana. Acest lucru a ramas asa, deci proprietarii care sunt plecati din apartamente pentru 1 luna sau mai mult platesc cheltuieli pentru o singura persoana pentru energia electrica consumata cu lifturi, becuri, hidrofoare, poarta garaj, etc.
Multumesc frumos pentru promtitudine!
Medicul stomatologic ste la cabinet stomatologic privat.
Multumesc pentru intelegere!!!