avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Activitate Bossde_Boss

Activitate Bossde_Boss

Recuperarea taxei de timbru judiciar.

Am platit taxa de timbru in termenul legal de 5 zile dar, totodata am depus si cerere de ajutor public judiciar, s-a admis cererea si sa dispus scutirea reclamantului (eu) de la plata taxei de timbru. Definitiva. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părților prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 05.12.2022
Document: Încheiere finală (dezinvestire) 05.12.2022

Cum pot recupera taxa de timbru?
Trebuie facuta cerere de recuperare taxa de timbru in instanta?
Mentionez ca aveam primul termen pe 15.05.2023 si sa desfiintat C1 si acum am C2 in data de 22.09.2023

Multumesc anticipat!
Montare apometrele cu unde radio(wi-fi)
In luna Septembrie 2022, cu acordul AG a proprietarilor unde am hotarat montarea de apometre cu transmisie radio, ceia ce sa si intamplat, cu exceptia a doua apartamente care nu doresc montarea.
O persoana(apartament) are montate apometre in regim propriu de nu stiu cati ani iar celalalt locatar(apartament) nu are apometre deloc.
S-a ajuns la aceasta decizie datorita faptului ca nu se declara indexii corecti sau unele erau blocate, fapt demonstrat la montarea celor Wi-fi, iar noi cei care aveam apometre fuctionale si declaram corect, plateam diferenta de necorcondanta mare, fapt pentru care noi locatarii am cerut-o administratiei, s-a facut sedinta si toti prezenti au fost de acord, inclusiv persoana care nu are montat apometru.
Bineinteles ca s-a vazut din prima luna ca noi cei corecti am avut dreptate, adica consumul nostru a ramas acelasi si la alte persoane, consumul a crescut considerabil.
Intrebarea mea este:
Ce putem face legal ca si celelalte 2 apartamente sa-si monteze apometre wi-fi, cum am hotarat si montat 21 din 23 apartamente din bloc?
Persoana care nu are apometru deloc a fost de acord la sedinta, pentru ca pretul a fost foarte convenabil 125 lei/apometru + 2 lei/luna/apometru citirea lor dar, cand au ajuns firma care s-a acupat cu montajul, au descoperit ca nu are montat deloc si ia comunicat ca nu pot monta apometrele 2 la numar, la acelasi pret si daca doreste ei pot monta doar ca sunt costuri suplimentare.
Firma respectiva le-a comunicat tariful, a ramas sa discute cu familia si sa-i contacteze, ceia ce nu sa intamplat.
Deci ce putem face noi locatarii, pentru ca administrtia e ca si cand nu ar exista?
Multumesc anticipat si imi cer scuze pentru atatea detalii.
Cum se calculează taxa de timbru judiciar pentru uzucapiune după impozitul plătit la primărie pe teren, casa?
Am fost la primărie să scot adeverintă de valoare impozabilă a terenului și ei mi-au spus că ei calculează conform codului fiscal după: rangul localității, zona şi categoria de folosinţă a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.
Probleme cu obtinerea actelor de proprietate la primarie (Ordinul prefectului).
Tatal meu in varsta de 83 de ani, detine un teren si o casa batraneasca pe care il ingrijeste din 1986 sau 1984, tot din acei ani plateste impozit pe teren si casa cu rol pe numele său (pentru care i s-a oprit din camp in acea perioada) si pe numele unui nepot de la care a cumparat casa si terenul aferent prin chitanta de mana in 1992, pe care exista o stampila a consiliului local pentru ca este dactilografiata de cineva din cadrul primariei din acea perioada.
Intre timp a decedat si nepotul, tot ei sau ocupat si de inmormantare si celelalte.
De peste 20 ani il plimba pe la primarie sau facut 3 dosare topo cu n masuratori, declaratii de la vecini, in ultima faza de cand m-am implicat eu, am trimis si la OCPI prin posta de catre noi personal ca ei nu aveau timp bineinteles in numele primariei, au primit raspunsul de la cadastru, a trecut prin comisia de specialitate urbanism, au trimis act oficial semnat si stampilat ca a trecut de comisia de specialitate tatalui meu si s-a blocat aici la trimiterea cererii pentru obtinerea Ordinului Prefectului.. Nu inteleg de ce se prelungeste atat, imi invoca faptul ca nu este acea suprafata cu toate ca eu stiam ca avem o latime de 15,50 metri la un capat si 15,00 metri la celalalt recunoscute si de ei, de fapt ei spun ca este 15,55 si 15 metri, terenul exista fizic chiar mai mult, la un capat exista strada iar la celalalt capat nu exista nici cel putin o poteca, capat la care exista si vita de vie din perioada strabunicilor.
Daca dimensiunile nu sau schimbat recunoscute si de ei, lungimea nu o pot modifica pentru ca asa sunt toate terenurile, din dimensiuni iese in jur de 2867 metri patrati si ei vor sa ma scoata cu vreo 150 metri patrati mai putin adica 2700 si ceva. Eu le-am zis ca nu am nimic impotriva cu suprafata daca se respecta dimensiunile recunoscute de ei si chiar nu ma intereseaza cei 0,05 metri care zic ei care sunt la un capat mai mult.
Specific ca acest calcul cu suprafetele sunt facute tot de ei pe rolurile vechi, adica 2867 mp, ca intre timp au schimbat nr. de rol.
Daca nu exista cum au aprobat OCPI-ul si a trecut prin comisia de specialitate, cu toate ca din noile masuratori iese ca sunt peste 3000 mp.
Acest lucru nu este acceptat de cel de la urbanism al primarie care se contrazice si singur in discutii, odata este asa alta data este altfel, nu stiu ce interese are el pe acolo ca nu sunt singurul in aceasta situatie. Umbla prin comuna prin diverse persoane sa obtina semnaturi de mostenitori care nu si-au revendicat sau nu sau interesat, semnaturi de renuntare sau cumparare la preturi foarte mici si ca rezolva el cu finalizarea actelor. Pentru aceasta acuzatie am martori si nu numai chiar si modificarea harti din avion unde mi-a aratat mie si fratelui meu ca si la el s-a gresit si a tras el personal o linie cu creionul pe harta, ca nu aparea acea proprietate a lui personala unde si locuieste.

Cred ca sta este un caz pentru DNA.
Aspept si eu niste sugestii.

Va multumesc!
Înființarea comisiilor de specialitate pentru amenajarea teritoriului şi urbanism ale primăriilor se mai validează de consiliul județean?
Revin cu această întrebare ca să pot da și detalii.
Am 2 dosare la primărie pentru obținerea ordinul prefectului și emiterea titlurilor de proprietate, intr-un cuvânt perfectarea actelor.
Datorită faptului că cei de la primărie mi-au spus că nu au timp, am trimis personal prin Poșta Română în numele primăriei către ANCPI Ilfov plicurile cu dosarele (cererile) respective, după care eu am corespondat cu cei de la ANCPI prin mail.
În urma corespondenței am primit răspunsul ,,Cererile au fost trimise către primărie in data de 02.11.2020 respectiv 03.11.2020."
Am luat legatura cu primăria, care au confirmat primirea cererilor și de atunci tot îmi invocă faptul ca nu au obținut aprobarea (validarea) comisiei.
Din câte am citit eu prin lege nu văd nicăieri să scrie acest lucru.
Conform codului administrativ din 03.07.2019, la articolul 124 privind
organizarea comisiilor de specialitate ale consiliului local scrie:
(1) După constituire, consiliul local își organizează comisii de specialitate, pe principalele domenii de activitate, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local.

Întrebarea mea este dacă chiar trebuie validată această comisie sau mă duc cu preșul? Ei primăria incepând de la primar până la urbanism au zis că au trimis către județ spre aprobare acea comisie dar, nu au primit răspunsul.

Vă mulțumesc!
Răspuns la discuția Returnarea produselor
Mulțumesc frumos!
Acum am înțeles.
Buna ziua!
Am cumparat un telefon de la Pcgarage comanda online cu ridicare de la sediul lor si dupa 5 zile am completat formularul de returnare a produselor si am primit raspunsul ca solicitarea a fost respinsa.
mi-au invocat ca au termen de 48h politica magazinului si nu are nicio legatura cu o.g. 34/2014.
Ce e de facut?
Multumesc!...
Răspuns la discuția Dosar penal nevinovat
Nu . acum am aflat.
Buna ziua!
In luna noiembrie 2016 am o plangere penala facuta de secretarul comunei formulata astfel:
,,despre faptul ca interlopul X (adica eu) il ameninta pe domnul Y, secretarul primariei, ca ii va ucide tatal daca nu ii atribuie pamant".
Eu intreadevar sunt X dar, nu sunt nici interlop si nici nu am amenintat niciodata persoana respectiva.
Era sa fac infarct nu altceva cand a venit postarita cu decizia de clasare a cauzei .
La fel putea sa vina sa-mi puna catusele politia si nici nu sunt eu persoana respectiva .
Ce e de facut?

Il pot da in judecata pe secretar ?

Il pot acuza de ceva?

Eu acum am aflat despre acest dosar.

Am primit :
Catre X adresa mea completa cu nr de dosar ...
In conformitate cu prevederile art 316 alin 1 din CPP va comunicam in copie ordonanta cu nr de mai sus din data de 30.12.2016 prin care sa dispus clasarea cauzei si referatul intocmit de organul de cercetare panala , pentru a lua la cunostinta.


Va multumesc anticipat!...
Buna ziua!
Cat mai e plafonul de plati si incasari numerar intre firme?
De exemplu daca efectuez transporturi si facturez o suma ce depaseste 5000 lei (am inteles ca atat este) si firma , persoana doreste sa imi achite numerar eu nu am voie sa incasez de la o singura firma sau persoana etc mai mult de 5000 lei.
Mai concret trebuie sa facturez in jur de 7000 lei fara TVA eu ca firma nu pot incasa pe toti numerar si sa tai chitanta.
Va multumesc!...