Dupa ce vor eradica "evaziunea fiscala" pe care o comit babutele care vand flori sau legume, atunci se vor "imbarbata" cu succesurile realizate si vor efectua controale "inopinante" de "indrumare si prevenire" anuntate in prealabil la targurile mari precum Europa sau Dragonul Rosu.
Buna ziua.
Pentru a va raspunde la intrebarea formulata, va voi prezenta urmatoarele prevederi ale Legii nr. 350/2005:
Art. 3. - Jurisprudență (1)
(1) Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului de finanțare nerambursabilă, solicitanții trebuie să fie persoane fizice sau persoane juridice fără scop patrimonial - asociații ori fundații constituite conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii
...
(4) Finanțările nerambursabile nu se acordă pentru activități generatoare de profit și nici pentru activități din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările ulterioare.
(5) Potrivit dispozițiilor prezentei legi, nu se acordă finanțări nerambursabile pentru activități ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu excepția cazului în care aceasta reprezintă o componentă indispensabilă proiectului.
Avand in vedere cele prezentate de dvs., coroborate cu prvederile mai sus mentionate, apreciez ca va trebui sa returnati in aceasta situatie fondurile utilizate.
Buna ziua. Prevederile legale referitoare la subiect sunt urmatoarele:
Cetatenii români cu varsta sub 18 ani nu pot calatori în strainatate neinsotiti. Copiii minori pot iesi din tara daca îndeplinesc una din urmatoarele conditii:
• sunt însotiti de ambii parinti;
• sunt însotiti de un parinte aflat în posesia, dupa caz, a unuia dintre documentele urmatoare:
- declaratia celuilalt parinte, declaratie autentificata de catre notar, din care sa rezulte acordul acestuia cu privire la efectuarea calatoriei.
- certificatul de deces al celuilalt parinte
- hotarare judecatoreasca definitiva de încredintare a copilului etc.
Prin urmare, cea mai rapida cale de urmat este sa obtineti de la sot decaratia autentificata de notar din care sa rezulte acordul acestuia pentru efectuarea calatoriei.
Ar trebui sa fie initiat un proiect de act normativ care sa prevada situatiile exceptionale, care includ si pe cea in care v-ati aflat, precum si masurile aplicabile in cazul acestora. Ar trebui sa se faca o analiza completa bazata pe avantaje si dezavantaje, care sa scoata in evidenta necesitatea asigurarii unei flexibilitati decizionale angajatilor farmaciilor in eliberarea antibioticelor pentru a se asigura interventia medicala oportuna pentru ameliorarea diferitelor infectii care, netrate la timp, pot pune in pericol viata. Este cunoscuta viteza de reactie a medicilorde familie la acest fel de probleme. Majoritatea medicilor de familie nu primesc pacientii fara o programare prealabila iar despre apelarea acestora in afara orelor de program si deplasarea la domiciliul pacientului nici nu mai are rost sa discutam.
Trebuie oare sa moara cineva iar cazul acesta nefericit sa fie adus la cunostinta opiniei publ;ice de catre mass media pentru ca cineva din categoria celor cu atributii in acest domeniu (a se citi "medical") sa faca corectiile necesare pentru intrarea in normalitate?
Buna ziua. Am avut o situatie similara. Legislatia este intradevar absurda pentru ca nu contine prevederi aplicabile in cazul unor exceptii de la situatia generala. In astfel de situatie exceptionala va aflati si dv si m-am aflat si eu candva.
Sotia mea plecase in tara cu copilul pentru continuarea studiilor de catre copil la o scoala in Romania (motivul a constat in preocuparea pentru a nu pierde ritmul cu fostele colege) iar cand au incercat sa vina inapoi la mine in vacanta la domiciliul de rezident pe care il aveam in comun in strainatate au fost oprite la aeroport inainte de imbarcare (cinismul politistului de la frontierea a fost fara margini, deoarecea sotia mea se afla in posesia ordinului de calatorie in care pe linga mine au fost trecuti si membrii familiei, sotie si fiica; ira pozitia politistului a fost aceea ca sotia poate sa se imbarce in avion dar copilul minor trebuie sa ramana in tara; cat de neom poti sa fi pentru a face o astfel de recomndare unui parinte). La acel moment sotia mea nu a avut alta posibiitate decat aceea de a solicita de la compania de transport aerian amanarea efectuarii zborului pentru alta data. Eu, intre timp am fost la ambsada Romaniei din statul in care imi desfasuram activitatea in mod legal pentru a obtine procura solicitata de legea in cauza. Absurditatea situatiei consta in aceea ca procura trebuia sa ateste acordul meu de vointa pentru a permite sotiei de a calatori cu copilul minor in strainatate catre mine, spre locul unde aveam domiciliul de rezidenta in strainatate. A trebuit sa ma conformez si sa trimit actul in timp util prin UPS. numai conteza cat am platit si cat m-au costat biletele de avion in total (adaugand taxa pentru amnarea calatoriei).
Ulterior, cand am venit eu in concediu in Romania, i-am facut sotiei procura speciala pentru toata perioada cat mai aveam sa lucrez in strainatate . Am inteles ca acum numai este nici sata posibil.
Prin urmare, motivatia de drept a actului normativ - aceea ca protejeaza pe ambii parinti si copilul minor este sub semnul intrebarii.Bineinteles ca antevorbitoarea mea si altii care comenteaza pe acest forum pot face orice fel de afirmatii in sensul aprecierii necesitatii actului normativ in sine in forma sa actuala, dar si eu consider ca ar trebui amendat, astfel incat sa se elimine abuzurile de oricefel in ceea ce priveste dreptul la libera circulatie. Avem acord cu INTERPOL si pentru cazurile frauduloase se pot gasi solutii de corectie. Dar pentru legiuitori este mai simplu sa mentina legea in forma acuala. in plus, mai pot castiga atat ambasadele si consulatele cat si notarii publici niste bani....
În cazul unei asigurări CASCO, drepturile și obligațiile dvs. ca asigurat, dar și cele ale societății de asigurare sunt cele stabilite în contractul de asigurare pe care l-ați încheiat.
Condițiile de asigurare CASCO pot diferi de la o societate de asigurare la alta, atât în ceea ce privește riscurile asigurate, riscurile excluse, valoarea franșizei (dacă este cazul) și alte elemente specifice, cât și în ceea ce privește primele de asigurare și condițiile de plată a acestora. În consecință, pentru ca o comparație între valorile primelor de asigurare practicate de societăți să fie relevantă este necesar ca și serviciile oferite să fie comparabile.
În toate cazurile, societatea de asigurare are obligația să vă plătească contravaloarea daunei conform condițiilor contractuale, mai puțin franșiza aplicabilă (dacă este cazul) și (posibil) ratele ce au mai rămas de plată la poliță. Franșiza este acea parte din valoarea daunei pe care o suportă proprietarul vehiculului și poate fi stabilită de către societatea de asigurare ca valoare fixă ori ca procent din suma asigurată sau din valoarea daunei.
Inainte de a va intreba care este temeiul legal va propun sa analizati si nterpretati art. 21 alin (1) si (2) din TITLUL III - Contractul de asigurare, respectiv art. 66-71 din TITLUL IV - Sistemul bonus-malus cuprinse in N O R M ELE privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule - anexa la Ordinul CSA Nr. 14/2011 - punerea in aplicare a Normelor privind asigurarea obligatorie deraspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule
Astfel,
Art. 21. — (1) Asiguratorii RCA au obligatia de a stabili tarifele de prima pentru fiecare categorie de vehicule, pe perioade de un an, calculate pe baze actuariale pentru limitele de despagubire stabilite in baza prevederilor art. 24, astfel incat sa garanteze permanent indeplinirea obligatiilor ce decurg din incheierea contractelor de asigurare RCA, constituirea rezervelor tehnice prevazute in legislatia in vigoare si plata contributiilor catre fondurile stabilite in conformitate cu legislatia in vigoare, precum si acoperirea cheltuielilor de achizitie si de administrare.
(2) Sistemul de corectare a primei de asigurare de baza va permite acordarea unor reduceri cumulate/succesive pana la un nivel de maximum 25%, cu exceptia reducerilor acordate pensionarilor si persoanelor cu deficiente locomotorii, precum si a celor stabilite prin sistemul bonus-malus, descris in prezentele norme
Art. 66. — Sistemul bonus-malus este format din categoria de baza B0, 14 clase de bonus si 8 clase de malus. Clasa B0 este clasa atribuita unui asigurat nou, fara istoric in asigurare.
Art. 67. — Reducerea sau majorarea stabilita conform sistemului bonus-malus se aplica tarifelor notificate si practicate de catre societatea de asigurare la care asiguratul doreste sa incheie asigurarea obligatorie de raspundere civila.
Art. 68. — Perioada de referinta este anul calendaristic anterior datei de emitere a politei.
Art. 69. — (1) Pentru aplicarea unui malus sunt luate in calcul evenimentele pentru care a fost platita cel putin o dauna in perioada de referinta, in care se retine responsabilitatea totala sau partiala a conducatorului auto, indiferent cine a condus vehiculul la momentul producerii accidentului, indiferent de modul de protocolare a acestuia, prin proces-verbal intocmit de politie ori prin constatare amiabila de accident.
(2) Daca la momentul producerii evenimentului vehiculul era insusit si folosit fara acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat in scris politiei, coeficientul din sistemul bonus-malus al asiguratului nu este influentat.
Art. 70. — Clasele bonus-malus si coeficientii aferenti acestora sunt prezentati in anexa nr. 9.
Art. 71. — (1) Daca in perioada de referinta nu au fost inregistrate daune platite, asiguratii beneficiaza de un bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare, dupa cum urmeaza:
— o clasa, in cazul in care noua polita se incheie pentru o perioada de 6 luni;
— doua clase, in cazul in care noua polita se incheie pentru o perioada de un an.
(2) Daca in perioada de referinta au fost inregistrate daune platite asiguratii sunt penalizati prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, conform tabelului prezentat in anexa nr. 9.
(3) Pentru o perioada de referinta se poate aplica cel mult o malusare.
Dupa acesata analiza mai putem sta de vorba.
Mihai Lupu
Va recomand sa contactati furnizorul de energie electrica si sa solicitai regularizarea facturilor. Ce ati platit in plus se va constitui drept plata in vans si se va regasi in factura viitoare cu semnul minus.
Ar mai trebui adugate prevederile art. II din Legea 94/2014 potrivit carora "În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Autoritatea Naţională pentru Turism şi Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice vor elabora şi vor supune spre aprobare Guvernului modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea tichetelor de vacanţă, în mod corespunzător modificărilor şi completărilor aduse prin prezenta lege"
Buna ziua.
Voi incerca sa abordez cat mai simplist, dar serios, problema care ti-a venit in minte in mod intempestiv (asa dintr-o data), "stand si tu asa", dupa cum ai relatat.
In orice organizatie statala care a functionat si functioneaza pana in prezent, a fost si este organizat un sistem complex care sa permita functionarea viabila a acestuia prin desfasurarea activitatilor specifice in plan politic, diplomatic, militar, economic si social.
Pentru a manageria acest sistem statul intervine, mai mult sau mai putin (in functie de sistemul economic adoptat) in procesul de redistribuire a veniturilor astfel incat sa asigure, pe de o parte, implementarea politicilor in planul sanatatii, educatiei, protectiei sociale etc, iar pe de alta parte, sa poata finanta/bugeta institutiile sale care au rolul de a asigura fiintarea acestuia (apararea nationala, securitatea nationala, ordinea publica, banca nationala, devoltarea durabila in toate sectoarele economice, educatia, sanatatea, cultura, etc.).
Acest aparat administrativ al statului si planurile de implementare a politicilor sale necesita sa fie finantate/bugetate. Pentru acesata, statul (orice fel de stat) foloseste un instrument denumit buget ( care nu este altceva decat un plan financiar, dar care are statutul de lege, pentru a putea fi operational, adica pentru a putea fi aplicat) . Bugetul de stat este compus din venituri si cheltuieli. Despre cheltuieli am facut deja vorbire in aceasta introducere si nu ma indoiesc de faptul ca esti si tu capabil sa intelegi ca sunt necesare. Despre venituri se pot spune multe. In general, veniturile bugetare includ impozitele directe (impozitul pe profit, impozitul pe venit, etc.), impozitele indirecte (taxe din circulatia marfurilor, taxa pe valoarea adaugata, accize, taxe pe timbru, taxa pe cifra de afaceri, taxe forfetare etc.) si imprumuturi guvernamenatale destinate finantarii deficitului bugetar.