avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 487 soluții astăzi
Forum Activitate degetel2013

Activitate degetel2013

Directiva Consiliului CE 89/622/CEE Tutunul Dauneaza grav sanatatii.Ghid privind implementarea Legii nr. 15/2016 pentru prevenirea și combaterea consumului produselor din tutun. Nu se va mai fuma în: spațiile comune din clădirile de locuințe: holuri, lift etc. Avem o deosebire majora intre: A) A fuma produse din tutun (tigara etc.) in LOCUINTA (casa, vila, cabana); B) A fuma produse din tutun (tigara etc.) in locuinta (apartament la bloc), deoarece in cazul A) nu exista spatii comune dispuse pe orizontala si vertical, respectiv alta LOCUINTA deasupra, iar in cazul B) (apartament) exista spatii comune dispuse pe orizontala si verticala intre apartamente si exista un apartament deasupra altui apartament (exceptie ultimul etaj din bloc). Aerul viciat de fumul de tigara produs de un locatar/locatari in spatiul apartamentului sau/lor ajunge si in spaţiile din apartamentele invecinate, afectand si sanatatea celorlalti locatari (1.Fumeaza la baie eliminand fumul de tigara pe coloana comuna de aerisire de la baie, 2.Fumeaza in locuinta cu usa intredeshisa eliminand fumul de tigara pe holul comun, 3.Fumeaza la fereastra de la camera, bucatarie sau in balcon, eliminand fumul de tigara in spatiul comun care ajunge si in spatiul locuintelor invecinate aflate in plan lateral sau cele in plan superior fata de locuinta fumatorului). Spatiul unui apartament nu este ermetic.
In cazul B) Amiabil nu sa rezolvat, ce pot face legal (unde sa ma adresez ) pentru a nu mi se incalca drepturile (Constitutie Art.22 Dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică, Art. 34 Dreptul la ocrotirea sănătăţii, Art. 35 Dreptul la mediu sănătos,art. 44 (7 )Dreptul de proprietate obligă la respectarea sarcinilor privind protecţia mediului şi asigurarea bunei vecinătăţi)
daca vecinu fumeaza si o parte din fum intra la mine in apartament
{dreptul la viață și integritate fizică și psihică (art.22 din Constituție), dreptul la ocrotirea sănătății (art. 34 al legii fundamentale) }
ce pot face pentru a scapa de acest nesimtit
Buna ziua. Ma confrunt cu o problema, in apartamentul vecin sunt doi fumatori care au obiceiul sa fumeze in afara locuintei mai exact in afara geamului de la bucatarie, datorita curentilor majoritatea fumului imi intra in casa, in obiectele de imbracaminte. Acu ceva zile am avut discutii cu unul din ei si a zis ca nu stia ca fumul ajunge la mine-adica era invizibil si ca nu va mai fuma. vad ca aseara sa apucat din nou si mai in forta, iar am vorbit cu ei si imi zice ca plateste chirie si ca face ce vrea. I-am specificat sa faca ce vrea in interiorul locuintei nu in afara ei.
Legea nr 230/2007 Art 18 In cazurile in care in cladirile de locuinte unul dintre proprietari sau chiriasi impiedica cu buna stiinta si sub orice forma folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari ori chiriasi,dupa caz,proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instantei sa hotarasca masurile pentru folosirea normala a cladirii,precum si plata daunelor
Art. 14. - Proprietarul este obligat sa mentina proprietatea sa individuala, apartament sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta, in stare buna, pe propria cheltuiala. Niciun proprietar nu poate incalca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comuna sau individuala a celorlalti proprietari din condominiu.
Cum pot proceda legal sa rezolv problema creata de acesti nesimtiti (Libertatea nu este dreptul de a face ceea ce vrem, ci ceea ce se cuvine)?
Buna ziua
Am prima adresa in care se specifica ca inchiderea balcoanelor se face cu instiintarea si acordul asociatiei, inchiderea se va face fara eliminarea grilajelor metalice existente din constructia blocului, inchiderea se va realiza tinand seama de aspectul si culoarea cladiri si a unor inchiderii deja existente. Am a doua adresa in care se specifica ca se poate inchide balcoanele conform unor specificatii tehnice (culoare alba, nr de geamuri laterale si frontale). Am a treia adresa in care asociatia specifica ca putem inchide balcoanele conform specificatiilor din a doua adresa, dar nu tine loc de autorizatie. In primele doua adrese nu zice nimik de nici o autorizatie. Dea lungul timpului fara nici o autorizatie noi am inchis balcoanele, fiecare cum a dorit in tamplarie de culoare alba. Uni isi mai inchid in aceasta perioada balcoanele fara autorizatie ca vorba aceea este un precedent. Tinand cont ca 90% din bucuresteni si-au inchis balcoanele fara autorizatii, cum putem scapa de amenda si de autorizatie?
Din anul 2000 de cand a murit bunica, toti cei sase copii ai ei au hotarat verbal ca bani/bunurile(grau) rezultati in urma arendari pamantului arabil (10 hectare) sa se imparta la cinci. Celui de al saselea copil i sa promis ca i se va lasa/da imobilul parintilor. Timp de 14 ani, cei cinci au luat grau/bani iar imobilul nu sa dat prin vreun act celui de-al saselea. In momentul de fata fiecare copil/nepot ar vrea partea lui din casa. Poate sa isi recupereze cel de-al saselea copil partea care i se cuvenea din arenda pe cei 14 ani care au trecut si el nu a luat nimik??? Sau sa faca vreun act cu ceilalti 5 frati ca el sa ia toti bani/grau pe arenda in urmatori 2 ani?
În anul 1976 se încheie de către notarul X un act de vindere-cumpărare imobil între vânzător1 şi cumpărător1. Dubios, în anul 1980, luna ianuarie se încheie în fals de către notarul X o procură specială în care cumpărător1 mandatează cumnatul1 sa vândă imobilul. Procura este falsă din două puncte de vedere: a) în anul 1980 cumpărător1 deţinea alt buletin de identitate cu altă serie şi număr, notarul X foloseşte seria şi numărul de buletin scrise pe reversul actului de vindere-cumpărare din 1976 pentru a face procura falsă din 1980; b) cumpărător1 nu a semnat niciodată procura specială din 1980 şi nu la împuternicit pe cumnatul1 să vândă imobilul. În anul 1980, luna februarie, notarul X încheie un act de vindere-cumpărare prin care cumnatul1-persoana imputernicită prin procura specială falsă vinde dubios imobilul părinţilor cumpărător1. În 1985 tatăl cumpărător1 decedează şi se face certificat de moştenitor (cumpărător1 împreună cu fraţi renunţă la succesiune; imobilul revine mamei cumpărător1, iar dubios apare că dreptul de folosinţă aparţine cumpărător1); în 2001 decedează mama cumpărător1; în 2013 decedează cumnatul1. Din 1976, cumpărător1 locuieşte în imobilul cu pricina. Cumpărător1 mai are 5 fraţi (3 în aceeaşi localitate, unu în altă localitate, unu în străinătate). Cumpărător1 din 2001 plăteşte impozitele; întreţine şi modernizează imobilul respectiv.
1. Cumpărător1 cum poate să îşi recupereze imobilul cumpărat în 1976?
2. Care sunt modalităţile/formalităţile prin care se pot anula procura specială falsă şi respectiv actul de vindere-cumpărare din 1980 etc?
3. Care sunt costurile care trebuie să le suporte cumpărător1 pentru a îndrepta lucrurile comise de notarul X prin fals?
instalatie de gaze din 2005, societatea de gaze trimite firma 1 pentru a schimba contoarele de gaze de pe holurile din bloc fara a monta placa de sustinere gaze, prezenta scurgeri de gaze pe holuri, societatea de gaze inchide furnizarea gazelor in bloc, administratorul spune ca trebuie sa suportam costurile placide sustinere contor si montarea acesteia +kit detector/electrovana si montare ei+ revizie instalatie interioara apartamente. Vine firma 2 repara coloana de pe holuri. Vecini care mai au cunostinte in gaze au spus ca contorul nou nu este montat corespunzator adica fara acea placa de sustinere, detectorul este obligatoriu din 2009 doar pentru proiectarea/executia instalatiilor noi, firma 2 trebuie sa faca revizia instalatiei comune care au reparat-o cei de la firma 2. Firma 2 sustine ca cei care nu vor sa monteze detectoare trebuie sa dea o declaratie "ca nu vor detectoare" si sa faca revizia in instalatia din interior. E normal????
iam spus administratorului impreuna cu alti vecini de "Regulament pentru furnizarea şi utilizarea energiei termice din 20/07/1994 "(versiune actualizata la data de 16/03/2000) care prevede in Art. 117. - Începerea perioadei de încălzire pentru consumatorii de tip urban va avea loc după înregistrarea, timp de 3 zile consecutiv, între orele 18:00-06:00, a unor valori medii zilnice ale temperaturii aerului exterior de +10 C sau mai mici, iar oprirea încălzirii se face după 3 zile consecutive în care temperatura medie a aerului exterior depăşeşte +10 C, între orele 18:00-6:00 si tinand cont ca temperatura pentru intervalul respectiv a depasit cele 10,00 si ca locuim intr-un bloc izolat termic, sa opreasca caldura (eu unu am vreo 24 de grade cu caloriferele oprite) sunt uni care vor sa aiba 27 de grade in casa etc.
administratorul nu a oprit , nea raspuns la o adresa ca el opreste caldura cand sunt peste15 grade afara etc
ce se poate face ca sa nu platim de pomana caldura risipita aiurea???!!!?!

diferenta de apa se imparte la nr de persoane sau cota parte etc (sunt uni care consuma in unele luni zero nu plateste apa(pret 10 lei) iar in altele luni 20 mc (o platesc la 6 lei))????
buna ziua
in blocul in care locuiesc pretul apei in fiecare luna (7, 8, 9 ron/mc ) este mai mare decat cel de la compania de apa (6.95 ron /mc) De exemplu pe o luna sa facturat de catre compania de apa 728 mc iar locatari au declarat in total 527 mc rezultand o diferenta de 200 mc. In fiecare luna avem o diferenta considerabila intre ce se declara si ce se factureaza. I-am spus administratorului (verbal si scris) sa faca sigilarea corect (deoarece sigilarea facuta este necorespunzatoare conform unor instalatori care au vazut in fotografii modul de sigilare), sa verifice in locuinte instalatiile de apa pentru a descoperi pe cei care fraudeaza instalatia cu tot felul de instalati montate inainte de contor, citirile sa nu se mai faca pe biletele in care fiecare declara cum vrea el si nu cum e realitatea, sa citeasca el personal lunar si nu la 3-4 luni (uni nu deschid usa sau nu sunt acasa mai mereu cand sunt aceste "citiri"). Au trecut 21 de zile nu a facut nimic sa descopere cauzele care duc la cresterea nejustificata a intretineri. Si nu am primit nici un raspuns scris.Ce se poate face mai departe?
Am avut un contract la distantă (telefonic) cu VO pe o perioadă determinată (12 luni; 30.11.2012-30.11.2013). Nu am fost notificat şi nu am notificat o eventuală prelungire a acestui contract. In 27.11.2013 o reprezantanta de la CallCenter imi specifica ca termen de trecerea de la abonament la cartelă, perioada de maxim şase zile de la efectuarea unei cererii. Ma prezint la un magazin VO in data de 13.12.2013 pentru a face cerearea respectiva (după un anumit model-mai exact dictată, ca să fie acceptată; si nu mi sa dat o copie/nr de inregistrare a cereri) si mi se spune ca se va face trecerea in 30 de zile. Sun din nou la CallCenter si mi se spune ca o sa fie pina in 30 de zile sa ma inteleg eu cu baieti de pe tehnic care o sa ma sune. Le-am transmis ca nu imi convine termenul si ei au zis ca o sa verifice inregistrare in care imi spune colega lor de la CallCenter de cele sase zile. In data de 14.12.2013, fac eu o notificare de reziliere abonament VO incepand cu 16.12.2013, ma duc in alt magazin VO unde mi se spune ca ei nu pot primi cereri/notificari, dar angajatul Vo face o scanare/xeroxare dupa notificare. Aceeasi notificare am trimis-o scanata în data de 16.12.2013 pe adresele de e-mail ale VO. In data de 16.12.2013 primesc urmatorul raspuns pe e-mail: "Numărul se va inchide in 13.01.2014, conform cererii făcute în magazin în 13.12.2013". Eu am cerut trecerea de la abonament la cartela şi nu închiderea numărului; am cerut trecerea în data de 13.12.2013, nu în data de 13.01.2014.
-In documentul Contract VO-Clauze Contractuale Principale - Partea a II-a se specifica urmatoarele: 5. Încetarea contractului si suspendarea serviciilor 5.1 Contractul înceteaza la cererea Clientului printr-o notificare adresata în scris catre VO, cu cel puþin 30 de zile înainte de data la care se doreste încetarea Contractului. Clientul se obliga sa plateasca toate datoriile scadente si o despagubire în cazul încetarii Contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale stabilite în CCP Partea I si TCG. În cazul în care durata minima a expirat, încetarea contractului se poate face si fara a mai fi nevoie de notificare adresata în scris catre VO.
-prelungire abuzivă perioada contractuală, fără acordul meu scris şi fără a fi informat corect. Articolul 10 litera i) din ordonanţa Guvernului nr.21/1992 (actualizata la data de 27/12/2008) are următorul cuprins: dreptul consumatorilor de a fi notificaţi cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungeşte în mod automat pentru o perioadă de timp determinată sau nedeterminată, în vederea formulării în scris de către consumator a unei opţiuni de prelungire a valabilităţii acestuia;
-notificare de reziliere abonament din data de 16.12.2013. Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 are următorul cuprins: „Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept.”
Le-am trimis e-mail cu cele precizate anterior si nu am mai primit nici un raspuns. Cele sase zile au trecut.
Eu consider ca trebuia sa faca trecerea imediat si nu tergiversarea ei. As dori o parere obiectiva daca am dreptate.