AsociatiaMihaiViteazuTV1 a scris:
Penalizările se calculează în fiecare an, doar dacă s-a votat în Adunarea Generală anuală, cu Bugetul respectiv anual votat de proprietari, în care să fie cuprinse și salariile, și fondurile cerute de șefii Asociației, inclusiv cel de penalizare ?
Conform Legii 230/2007, art. 49: (1) Asociația de Proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanță, afișată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere și se vor aplica fără ca suma penalizărilor să poată depăși suma la care s-au aplicat.
ynocentta a scris:
Penalizările nu se aplică anual, ci în orice situație în care proprietarul nu a achitat obligațiile de întreținere, în maxim 50 de zile. Existând dispoziție legală, aplicarea penalităților nu este condiționată de hotărârea Adunării Generale, cea poate dispune hotărâri valabile pentru un an fiscal, după cum se votează Bugetul de Venituri și Cheltuieli.Nu vă supărați, dar ceea ce a scris Ynocentta despre faptul că nu e o obligație să se stabilească anual în cadrul Adunării Generale procentul de penalizări, împreună cu celelalte venituri și cheltuieli (Fonduri) ale Asociației, este o mare aberație (induce în eroare pe proprietarii care o citesc), ba chiar pot spune că acceptă o ilegalitate, deoarece textul art.45 din Legea 230/2007 este extrem de clar pentru oricine, privitor la obligația votării anuale a oricărei sume intrate și ieșite în și dintr-o Asociație.
Se observă cum Ynocentta s-a contrazis în aceeași frază: ”... aplicarea penalităților nu este condiționată de hotărârea Adunării Generale, cea care poate dispune hotărâri valabile pentru un an fiscal, după cum se votează Bugetul de Venituri și Cheltuieli.” Chiar dânsa a recunoscut astfel contrariul, că „doar Adunarea Generală ANUALĂ poate dispune hotărâri de a impune sumele cerute pentru Fondurile Asociației ... hotărâri valabile pentru un an fiscal, după cum se votează Bugetul anual.”
A sosit timpul să arăt (inclusiv prin Precedente Judiciare din spețe identice) faptul că este o obligație să se voteze anual orice sume din cadrul Asociațiilor (Fonduri de Reparații, de Penalizări, de Rulment, de Chirii, Salarii, alte venituri și cheltuieli, etc.), care să fie incluse în BUGETUL ANUAL de Venituri și Cheltuieli, totul făcându-se doar în cadrul Adunărilor Generale ANUALE. Pentru a nu induce în eroare forumiștii și pe vizitatorii avocatnet.ro, vă rog din suflet să citiți obligațiile aflate în Legea 230/2007, art.45, mai ales faptul că orice sumă trebuie inclusă și votată (în fiecare an fiscal) în Bugetul anual (cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcționării ei). Vedeți mai jos cum legile Asociațiilor spun că mai ales fondurile acestora se pot impune la calcul doar „potrivit hotărârii Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari”. Inclusiv Fondul de Reparații se votează anual în Adunarea Generală, altfel se încalcă legea și ar trebui să se storneze dacă nu este votat de proprietari, odată cu Bugetul anual: „Asociaţia de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcții/instalaţii aflate în proprietate comună, care (...) nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.” NO COMMENT, când o lege e așa de clară, scriind acolo în mod explicit că dacă nu se vor vota anual acele fonduri (poate cu valori diferite an de an) în cadrul Adunărilor Generale, ele sunt ilegale !
Art. 45. (1) Anul fiscal al Asociației de Proprietari este anul calendaristic. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti şi va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget de Venituri şi Cheltuieli Anual, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării şi funcționării ei. (3) Proprietarii membri ai Asociaţiei au obligaţia să aprobe şi un Fond de Reparaţii ANUAL. Comitetul Executiv va pregăti şi va prezenta Adunării Generale SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond. Plăţile pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparaţii. ► NOTĂ: La blocul nostru plățile nu s-au făcut vreodată din acel Fond ! ◄
* H.G. 1588/2007, art.24, alin.(2): „Fondul de Rulment se constituie (...) potrivit hotărârii Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari ...”; Alin.(5): „Asociaţia de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părţilor de construcții/instalaţii aflate în proprietate comună, care va fi depus în contul Asociaţiei de Proprietari şi nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.”
Dacă tot s-a amintit de obligațiile din Statutul oricărei Asociații, aflați că în Statutul Asociației noastre există multe articole care au fost ignorate și încălcate anual de cei care ne conduc juridic Asociația (ilegal) și ne gestionează Bugetul anual. CITEZ din Statutul Asociației noastre articolul în care se scrie ceva vag despre penalizări, fapt care arată că acel procent de maxim 0,2%/zi este OBLIGATORIU să se voteze anual, poate cu alte valori: Art.27. Cotele speciale se vor plăti în funcție de Acordul proprietarilor în cadrul Adunărilor Generale. Asociația de Proprietari poate impune o penalizare pentru plata ne-cheltuielilor comune, inclusiv a celor neprevăzute și a altor cheltuieli restante, proprietarului care se face vinovat de neplata acestora.
Nu administratorul trebuie să ia măsuri, ci președintele asociației care este reprezentantul legal al proprietarilor. Acesta ii poate acționa în instanta pe proprietari.
Înainte de toate trebuie identificați toți proprietarii apartamentului și asta se face la Registrul de carte funciară.
În legătură cu haosul de la Asociația dvs., eu zic că vă meritați soarta. Adică știți ce trebuie sa faceți, dar stați și așteptați, poate vine cineva sa va rezolve !
HOTĂRÂREA 5. Menținerea cotelor actuale de participare lunară la Fondul de Reparaţii al Asociației, precum și reîntregirea acestuia, prin repartizarea pe listele de plată a sumelor aferente cheltuielilor făcute cu reparațiile la părțile comune.
Datorită faptului că noi am făcut zeci de Petiții către șefii A.P. în care am cerut respectarea Legii 230/2007, art.10 şi știind că nu ni s-a răspuns sau că ni s-a încălcat mereu DREPTUL DE A CONSULTA ORICE DOCUMENT al A.P., noi n-am putut afla niciun detaliu din activitatea A.P., implicit nici măcar un detaliu despre componența Comitetului Executiv, dacă acesta există în realitate. Astfel, nu am cum să aflu nici numărul, nici numele, nici adresele acelor membri „secreți” (nu s-a afișat niciodată la Avizierele scărilor vreo Decizie a Comitetului, încălcându-se H.G. 1588/2007, art. 17, alin.3.) pe care Instanța mă obligă să le aflu și să i le comunic. Din acest motiv, investesc Instanța care judecă speța noastră să le ceară în mod oficial șefilor A.P. să trimită detalii despre componența și adresele acelor membri „secreți” ai Comitetului Executiv și să le ceară să respecte pe această cale acel articol 10 din Legea 230/2007 (și alin.2 e mereu încălcat de șefi), pentru că altă soluție de rezolvare nu văd !
Adresa legală a Asociației pe care puteți trimite citația (somația) respectivă ar fi la Blocul C1, Sc.4, parter, de pe Bd. Independenței, nr. ..., dar cum acel spațiu e dezafectat din 2013, se pot trimite citații la adresa „nouă” de la Blocul D2, Sc.4, de pe Strada Plevnei nr. ..., aceasta fiind ilegală, deoarece nu este înscrisă în Statutul A.P. și nici terenul nu e(ra) intabulat de cei de la Cadastru, construcția făcându-se în 2011 fără aprobarea celor 458 de proprietari ai A.P. în cadrul Adunărilor Generale anuale obligatorii).
Dacă nu e posibil nici prin metoda somației șefilor A.P. să dea numele și adresele membrilor Comitetului Executiv, mă gândesc și la renunțarea de a-i mai menționa și pe aceștia în proces, cu toate că legea îi obligă și pe ei să răspundă în solidar cu președinta și cenzora A.P., mai ales că au nesocotit sentința dată de două Instanțe pentru „Nulitatea Absolută a Adunării Generale din 30.05.2015”, fiind recidiviști !
Dar există alternativa de a fi citați acei membri la locul unde-și desfășoară activitatea (la A.P.), și invoc Noul Cod de Procedură Civilă, art. 155. LOCUL CITĂRII. (1) Vor fi citați: 3. persoanele juridice de drept privat, prin reprezentanţii lor, la sediul principal (...); 4. Asociaţiile (...), prin reprezentantul desemnat, la sediul acestuia (➥ NOTĂ: SĂ DOVEDEASCĂ ȘEFII A.P. ÎN FAȚA INSTANȚEI, CARE E ADRESA OFICIALĂ A SEDIULUI A.P., ȘTIIND CĂ AU DECLARAT OFICIAL DOUĂ ADRESE ALE SEDIULUI SOCIAL.); 6. persoanele fizice, la domiciliul lor; în lipsa lor, citarea poate fi făcută la locul cunoscut unde îşi desfășoară permanent activitatea curentă.
Știind că șefii A.P. au recidivat în privința legalității convocării Adunărilor Generale anuale, cer Nulitatea Absolută a celor două Adunări Generale din 2017 (mai ales a Adunării Generale Reconvocate pe 08.04.2017, dar mai cer și Nulitatea Absolută a celor 11 hotărâri luate în ședință, știind că orice hotărâri luate pe baza unui act nul juridic, nu se pot aplica), ambele încălcând procedura legală de convocare (anunțare) a tuturor celor 458 proprietari, încercându-se iar menținerea ilegală în funcție a acestor falși șefi ai A.P., care ne conduc după legi inventate, doar în folosul lor, pentru a ne cere bani pentru diferite fonduri pe care nu știe nimeni dacă se folosesc în mod legal și dacă au avut aprobarea proprietarilor doar în cadrul Adunărilor Generale. ☛ Astfel, chem(ăm) în judecată în special Asociația, ca persoană juridică, dar și persoanele fizice vinovate, care erau obligate să respecte legile din domeniu și care vor răspunde în solidar pentru pagubele provocate nouă, precum: ➤ 1) falsul preşedinte H.L., pe care l-am descoperit de curând că nu are niciun act de proprietate pe numele său în cadrul A.P. și astfel, ne-fiind proprietar membru al Asociației noastre, încalcă Legea 230/2007, art.9 (și art. 5-8, inclusiv art.13 din Statutul A.P.), care spun că nu avea dreptul de a candida sau de a fi ales. H.L. nu e(ra) membru proprietar, ne-figurând nici în Acordul de Asociere al A.P.; ➤ 2) Cenzora V.E., care avea obligația, conform Legii 230/2007, art. 33, să verifice legalitatea oricărei hotărâri sau decizii luate în A.P.; ➤ 3) membrii Comitetului Executiv al A.P. (nu știm care sunt, dar important e faptul că vor răspunde în solidar cu celelalte pârâte care aveau obligația să respecte legile din domeniul Asociațiilor (și cele conexe). Pentru a se da o sentință conform N.C.P.C., art.1, 5, 6, 7, 14, 20, 22, etc. (noi fiind mai mereu păgubiți și calomniați de acești falși șefi), cerem și daune morale și materiale, și cheltuieli de judecată, noi fiind dați abuziv în judecată de dânșii.
În opinia dv cenzorul de ce fapta se face vinovat?
-----------
Concret, care apreciați că sunt daunele provocate proprietarilor ?
-----------
Instanța de judecată e suverană în soluționare, analizând documentele, coroborat cu declarațiile părților urmează sa dispună o hotărâre temeinica si legală.
Având în vedere practica neunitara a instantelor de judecată, nimeni de pe forum nu se poate hazarda sa se pronunțe in locul instantei de judecata
-----------
Exercitarea responsabilității de presedinte de asociatie nu necesita autorizatie
Mai sunt alte elemente concrete in baza carora autoritatea competenta în cercetare nu va aprecia ca fapta presedintelui de asociatie intruneste elementele vreunei infractiuni.
Neavând încredere în cei de la Asociație, din cauza mizeriilor pe care le-au făcut, am apelat la acest instalator. Nu, nu am nici o restanță, dar nu vreau să mă debranșez.
Atât timp cât există înființată asociație de proprietari care desfășoară acte și acțiuni în folosul membrilor proprietari cărora le impun să suporte indemnizațiile este temeinic și legal că obligațiile să fie afișate în lista lunară de întreținere.
Atenție cu debitele acumulate la Asociația de Proprietari care sunt generatoare de penalități pe zi/întârziere, pentru recuperarea cărora asociația de proprietari poate demara acte și acțiuni în instanța de judecată, poate institui privilegiu imobiliar asupra apartamentului.
Art. 10 - (1) Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce țin de activitatea Asociației și au acces, la cerere, la orice document al ei. (2) La solicitarea scrisă a proprietarului, președintele și administratorul Asociației au obligația să elibereze în scris o adeverință prin care să prezinte situația cheltuielilor privind Întreținerea, defalcate pe datoria de bază și penalități, precum și modalitatea de calcul al penalităților.