-Va rog sa-mi spuneti care sunt obligatiile angajatorului inainte de suspenda
temporar activitatea salariatilor sai(somaj tehnic)? Ce documentatie tb sa
intocmeasca? Si daca le acorda si altceva in afara de 75 % din ultimul salariu
pe perioada somajului tehnic.
(2) Indemnizatiile de care beneficiaza salariatii, de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, platite din fondul de salarii, pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului prevazuta la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, pentru o perioada de cel mult 3 luni in anul 2009, in intelesul impozitului pe venit prevazut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Prin sintagma contributii de asigurari sociate se intelege contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari pentru somaj, contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, contributia pentru asigurari sociale de sanatate, inclusiv contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate datorate atat de angajatori, cat si de salariatii care beneficiaza de indemnizatia de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat. (4) Pentru perioada prevazuta la alin. (1) salariatii isi pastreaza calitatea de asigurat.
Asta nu inseamna ca isi pastreaza calitatea de asigurat la toate aceste fonduri ????
Sunt coinvinsa ca orice raspuns solicitat verbal de la AJOFM nu va putea fi decat in interesul lor de a minimiza banii dati de la buget, pentru ca nu ii mai tien bugetul... #-o
De aceea va sfatuiesc sa solicitati un raspuns in scris.
Pentru siguranta lor angajatii care mai au stagiu si inainte e bine sa ia adeverinte si de acolo, (mai bn in plus decat in minus, nu?) pentru ca dvs veti primi raspuns oficial in 30 de zile
este incredibil!!! Raspuns AJOFM Sec 1: "nu se trec in adeverinta aceste perioade si nu se iau in calcul ; trebuie sa mai aduca 2 luni de stagiu de la fostul angajator!" Raspuns AJOFM Sec 2: :" se trec in adev cele 2 luni cu baza de calcul 75%, cu contributia care ar fi trebuit platita 0.5% din indemnizatie si la instrumentul de plata nu treceti nimic ptr ca nu s-a virat nimic!" Raspuns AJOFM Ilfov : " nu se trec in adeverinta cele 2 luni de somaj tehnic pentru ca nu s-a virat nimic si nu se iau in calcul. eventual angajatul sa ia o adev de la fostul angajator cu inca 2 - 3 luni de stagiu !"
=D>#-o
Pentru ce mai sunt legile in tara asta daca nici macar ei nu le citesc!!!
Ce va spuneam? O o adevarata bulibaseala anul acesta in sistem B-)
Incedibil dar adevarat, stand aici pe forum am putut sa-mi confirm caeasta parere din cazurle expuse de useri, cedeti-ma ca s-au facut tot felul de abuzuri si nu va mai incredeti in raspunsurile verbale ale functionarilor, indiferent de nivelul lolr in institutie.
Doar cuvantul scris va suporta o studiere atenta a legislatiei in vigoare si uneori si atunci se dau interpretari abuzive, dar macar le poti conteste apoi!
Faceti adresa scrisa si doar atunci veti primi un raspuns pertinent.
Incredibil .
Cum se poate ca cei la ANOFM sa nu stie sa aplice legea corect ?
Aceasta se intampla si la alte institutii .Daca intrebi de 2 ori in acelasi loc primesti 2 raspunsuri diferite , daca te adresezi si altei institutii de acelasi fel dar responsabila de alt sector atunci evident vei primi un raspuns diferit .
Chiar si cand vin in inspectie , se cotrazic cu unii cu altii. Si bineinteles ca daca le spui ca " am facut cum mi s-a spus de catre institutia dvs" nu iau in considerare.
Eu sunt pusa acum in situatia de a nu sti cum sa procedez cu angajatul meu. vreau sa-l ajut si conform legii sa-i intocmesc documentele pentru a beneficia de somaj, dar ma incurca aceste " Autoritati" care nu accepta legea sau... fara a fi rautacioasa, nu cunosc si nu inteleg LEGEA. X-(