Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').
1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Ai doar partial dreptate....dar nu te sfatuiesc sa mergi pe calea asta.....decat daca ai nervii tari!
Oricum, prima conditie, achita-ti facturile la zi!
Apoi poti emite pretentii de reziliere...
Ceea ce nu pricep.....de ce ai asteptat SA TI SE REZILIEZE CONTRACTUL.....de ce nu ai facut tu PRIMUL PAS?
offf...discutam ideea, lasati facturile mele la zi sau nu.
Ideea era foarte simpla. Le spui ca vrei sa reziliezi, iar "ei" nu vor fara taxa de reziliere(despagubire, etc)...ok...pentru ce sa mai faci atatea hartii si sa astepti raspunsuri care nu mai vin? Nu platesti, "ei" reziliaza pt neplata (chiar nu vad important motivul rezilierii, ci important sa nu se mai furnizeze serviciul) si teoretic tb sa rezilieze fara taxa de reziliere (despagubire, etc)...apoi platesti ultima factura si ai incheiat colaborarea. "Ei" nu te pot executa silit pentru o clauza contractuala ilegala. Ma gandeam ca ar fi o alternativa la rugaminti, intrebari, justificari,etc...cam neortodoxa, dar totusi...
Iti dau un sfat, daca-mi permiti....
Nu mai platesti nimic DUPA ce i-ai notificat ca vrei rezilierea contractului. Indiferent de cate facturi iti mai vin!
Dar, pana in momentul notificarii, mi se pare logic sa ai toate facturile achiatate la zi....
Ca exemplu....eu mai am o solicitare de reziliere contract internet mobil la V.Romania SA. I-am notificat cu numar de inregistrare, ei refuza sa se conformeze legii 161/2010. Mi-au si trimis o factura, DUPA notificarea mea.....si eu le-am retrimis-o cu confirmare de primire (fara macar sa o deschid) si le-am cerut sa o achite ei, deoarece eu nu mai am chef sa ma conformez....
Simplu, nu?
Nu stau la discutii cu ei......sa ma dea in judecata daca sunt stapani pe lege, putin imi pasa!