avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)

Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').

1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: blueblue , utilizator 08:37, 11 Septembrie 2010
Ok....corect! Dar din pacate sunt o gramada de persoane de la tara.....ma indoiesc ca stiu unde si ma indoiesc ca au posibilitatea sa se informeze!
Recent am asistat la un asemenea caz "in direct".
In ziua cand mi-am reziliat contractele de internet, m-am intalnit cu un cunoscut exact in Sediul R....&R......
Exact aceeasi persoana care mie imi semnase rezilierea contractului, spunea unui om de la tara (dupa cum era imbracat.....sa nu fiu inteles gresit....nu am absolut nimic cu locuitorii rurali......) ca rezilierea DigiTV este imposibila....
Iar exprimarea "mi se pare normal sa ne informam" este extrem de relativa si in multe cazuri inutilizabila in mod practic.
Vreau sa vad si eu daca cineva cu 4 clase stie unde sa se informeze sau daca-si permite sa consulte un avocat! Hai sa fim realisti......
Nu demult am vazut un sondaj, parca pe Antena 3, in care se spunea ca majoritatea romanilor crede ca Soarele se invarte in jurul Pamantului.
Cu o astfel de populatie "dotata intelectual" cum are Romania, nu cred ca are sens sa vb. de normalitate, de aplicare a legii.....si asa mai departe.....
95% sunt la mana operatorilor de telefonie/internet/cablu tv....etc.
Cand sunt amenintati ca pot sa fie dati in judecata de firma de telefonie.......etc., cam toti cedeaza....si ori renunta la reziliere pe motiv ca asa li s-a spus, ori platesc tot felul de taxe ilegale.
Cine sa le spuna???
De aici si concluzia mea: lumea nu stie ce sa faca si unde sa se duca!
Si aici e chiar vina OPC-ului. Conform statutului OPC, ei se pot si autosesiza.
De ce nu o fac, pentru a obliga firmele de telefonie/internet sa-si actualizeze contractele, FARA TAXE DE REZILERE, CONFORM LEGISLATIEI ACTUALE......e alta discutie.........
Si scuze pentru ca am deviat de la subiect!
Ultima modificare: Miercuri, 11 August 2010
CONSTANTINCINTAR, utilizator
Desi nu s-a specificat numele operatorului (regulamentul nu permite), pentru mine este clar despre cine este vorba. Sunt si eu abonatul lor la intregul pachet. Am observat abia in aceasta luna introducerea taxei despre care se discuta. Eu ma gandesc sa rezolv altfel problema. In urma reclamatiei la OPC, probabil, se va anula taxa, dar nu retroactiv. Peste cateva luni vor inventa o alta taxa.
Eu sunt total nemultumit de calitatea serviciului de internet oferit de respectiva firma. Sesizez de cateva luni si problema nu se rezolva. Ma deranjeaza cel mai mult disconfortul creat de intreruperea spontana a conectarii la internet.
Sunteti 95% convins ca voi renunta la serviciile acestui operator. Cred ca o astfel de abordare ar fi mai eficienta decat reclamatiile la OPC.
Daca aveti nervii tari si timp de pierdut......Bafta!
Si eu am incercat sa rezolv problema in mod amiabil.......dar m-am lovit de un perete impenetrabil.
In ultimii 3 ani, cu R...&R..., de 4 ori am avut probleme pe care nu am putut sa le rezolv fata in fata si de fiecare data le-am rezolvat prin intermediul OPC.
Deja eu m-am obisnuit......apelez la OPC ca la "Serviciul Clienti"......e mult mai practic.....
cioan a scris:


Sunteti 95% convins ca voi renunta la serviciile acestui operator. Cred ca o astfel de abordare ar fi mai eficienta decat reclamatiile la OPC.


Si daca nu vi se accepta cererea de reziliere a contractului ce veti face? Multi clientii care incearca sa renunte in ultimul la timp la abonamentele cu diferiti operatori se lovesc de aceasta problema.
moni.s a scris:

cioan a scris:


Sunteti 95% convins ca voi renunta la serviciile acestui operator. Cred ca o astfel de abordare ar fi mai eficienta decat reclamatiile la OPC.


Si daca nu vi se accepta cererea de reziliere a contractului ce veti face? Multi clientii care incearca sa renunte in ultimul la timp la abonamentele cu diferiti operatori se lovesc de aceasta problema.
Eu cred ca intreaga strategie a acestor companii se bazeaza pe aceasta intrebare. Calculul e simlu: OPC nu va face nimic pentru ca nu au curajul sa-si asume ambiguitatea formularii "despagubire", iar procesele sunt costisitoare si de lunga durata.Cine are bani, curaj si nervi sa apeleze la instanta? Si eu astept primul proces castigat, dar mi-e teama ca se termina contractul ca sa ma bucur de solutia legala. Eh...cateodata uitam unde traim...

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet drm24 drm24 Buna ziua, In primul rand imi cer scuze ca va deranjez cu un subiect arhicunoscut si dezbatut pe forum dar as vrea un raspuns mai de actualitate. Asadar ... (vezi toată discuția)
Sticeva de noul proiect de lege prin care s-a scos taxa de reziliere inainte de terminarea unui contract daca a fost publicat in monitorul oficial?? ANNA DOBRESCU ANNA DOBRESCU Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ... (vezi toată discuția)