avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1126 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)

Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').

1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: blueblue , utilizator 08:37, 11 Septembrie 2010
Conform celor declarate de ei taxa de intretinere prevede mentenanta firelor, a aparatelor si asa mai departe, sub nici o forma consumul de energie electrica. Sunt de acord cu tine ca ar trebui ca acesta sa fie platit de ei, cu toate ca nu cred ca este o suma semnificativa (sincer nu stiu cat consuma un router sau un switch).
Pai daca mergi cu taxiul, platesti uzura palcutelro de frana. Ei zic ca platim uzura echipamentelor, am inteles, dar de ce? Parca era gratuita telefonia, nu? Ideea este ca eu vreau sa faca contract si sa ii batem la cap ca vrem bani pe curent. Fie el si 50 bani pe luna. De ce sa ii lasam in pace.!
Ultima modificare: Miercuri, 4 August 2010
lauricafl, utilizator
[ link extern ]

Taxa asta a ajuns si pe youtube. E peste tot. Lumea vorbeste foarte mult despre ea, ma gandesc ca o sa se ia anumite masuri.
Draga John, imi pare rau sa iti spulber visul dar traim in Romania si asta spune tot. Sincera sa fiu prea putine tari sunt la fel de corupte ca si noi din punct de vedere politic, iar compania de fata sigur are un spate asigurat deoarece altfel nu si-ar fi permis sa faca toate aceste lucruri. Eu personal zic ca acest caz este similar companiei care detine monopolul pe piata acum ceva ani si care acum se lupta din rasputeri sa isi creeze o noua imagine. Asa ca singura varianta ca toate aceste lucruri sa inceteze tine numai de noi, consumatorii.
Daca vor observa ca din ce in ce mai multi clienti ii vor parasi in defavoarea concurentei, probabil isi vor schimba mentalitatea si conducerea, daca nu si ei pot da faliment care daca in momentul de fata ocupa un loc important pe piata.
Pentru ca am promis ca detaliez cum am procedat, va relatez pe scurt "contrele"(prin mail-uri) ce le-am avut cu ei termen de 10 zile.
1) I-am notificat in scris de dorinta mea de reziliere unilaterala a contractului de internet. Se subintelege ca atunci, pe moment, mi s-a spus ca este imposibil......etc., etc. Oricum, au fost obligati sa-mi dea numar de inregistrare, nu aveau incotro.
2) Ieri dimineata, am aplicat metoda "cacialmaua". Pe la ora 9 le-am trimis urmatorul mail:
\\
From: [EDITAT]
Subject: Re: ........................
To: ".............................@yahoo.com>
Date: Tuesday, August 3, 2010, 2:22 PM

va asteptam la sediu pentru reziliere

În data de Ma, 03-08-2010 la 04:18 -0700, ................... a scris:
> Mesaj strict pentru Conducerea [EDITAT] Tr. Severin:
> ""In legatura cu notificarea nr.1648/26.07.2010 va informez ca maine
> va expira termenul de executare. Conform Senatorului Iulian Urban,
> initiatorul legii 161/2010, termenul de raspuns la o notificare este
> de 10 zile, nu de 30 de zile ca in cazul unei cereri/solicitari.
> Notificarea este act UNILATERAL de vointa, nu asteapta raspuns de
> tipul "se accepta", sau "se respinge". Pentru conformitate va invit sa
> studiati si - Drept civil. Partea generală. Persoanele - Editura
> Hamangiu 2008, Gabriel Boroi.""
>
> Si va mai dau cateva link-uri....sa le studiati......
>
> www.avocatnet.ro/content/art...
>
> [ link extern ] /
>
> [ link extern ] /
>
>
>
> In caz contrar acceptului rezilierii contractelor de internet, va voi
> aplica "santajul"!
> Va voi notifica in scris de rezilierea serviciului de telefonie fixa
> (si implicit.....se va rezilia si contractul de internet, deoarece pe
> baza liniei telefonice se transmite), pe motivul introducerii "taxei
> de mentenanta". Conform avocatului [EDITAT], avocatul
> familiei mele (si pe care chiar va rog sa-l contactati la Baroul
> Mehedinti, pentru confirmare) si in special conform OG 21/1992,
> art.10, literele "f" si "h"., a legii 161/2010 si a legii 193/2000
> (studiati ANEXA in special!.....ATI INCALCAT prevederile stipulate la
> literele: "a", "g").
> Se stipuleaza clar ca:
> [ link extern ] /
> www.avocatnet.ro/content/art...
>
>
> Numarul la care pot fi contactat: 0770..........., in vederea rezilierii
> contractului pentru serviciile de internet.
> In caz contrar, aplic varianta a doua!
>
\\

Practic mailul de mai sus e reply-ul primit de la R....-R....
Se vede si raspunsul primit.
Se subintelege ca nu mi-ar fi convenit sa reziliez telefonia fixa, in acest caz eram obligat sa restitui DigiMobilele primite in mod gratuit pe baza telefonului fix....
Dar......am jucat la "cacialma".......i-am lasat sa creada ca sunt dispus sa renunt.....si au muscat momeala. I-am dus exact unde am intentionat!


PS: Urmeaza "V........Romania SA"
Cu R......&R...... mi-am facut "incalzirea"................
Deja am ajuns la ceva de-a dreptul caraghios cu cei de la V......Romania SA......
Ma cauta in disperare pentru rezilierea contractului......dar eu nu mai am chef sa le raspund la telefon.....astazi am avut aproape 15 apeluri ratate de la ei......mi-au trimis si un SMS prin care imi cer sa-i contactez in vederea rezilierii.....
Au adresa mea de mail in baza de date.....le-am spus deja ca nu mai accept convorbiri telefonice cu ei......discuta cu mine strict prin mail-uri si doar in conditiile prezentate de mine in solicitarea de reziliere. Sub nicio forma, le-am precizat, nu negociez conditiile de reziliere. Legea e clara, sa se supuna legii!
Curios......toate aceste insistente dupa ce le-am trimis scanat, pe mail, reclamatia facuta la OPC si dupa ce i-am amenintat ca in scurt timp o sa primeasca citatie deoarece am intentat actiune impotriva lor. Le-am spus ca acum nu mai sunt eu de acord cu vreo intelegere amiabila......cand am vrut eu, nu au vrut ei! Acum le-am precizat ca vreau neaparat daune direct proportionale cu numarul de zile ce au trecut de cand i-am notificat, pe motiv ca refuza sa aplice legislatia in vigoare.
Ultima modificare: Vineri, 6 August 2010
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet drm24 drm24 Buna ziua, In primul rand imi cer scuze ca va deranjez cu un subiect arhicunoscut si dezbatut pe forum dar as vrea un raspuns mai de actualitate. Asadar ... (vezi toată discuția)
Sticeva de noul proiect de lege prin care s-a scos taxa de reziliere inainte de terminarea unui contract daca a fost publicat in monitorul oficial?? ANNA DOBRESCU ANNA DOBRESCU Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ... (vezi toată discuția)