Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').
1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
La care se adauga prevederile legii 161/2010.......doua articole......
Ce scrie la punctul 2 in articolul 4, in legea 193/2000???
......scrie ca un contract standard este ilegal.......da?
Deci ai un motiv pe baza caruia sa ceri rezilierea oricarui contract....
Corect?
Hai sa-ti mai dau un motiv.....asa cum mi s-a intamplat mie........
La primirea stick-ului USB, de internet mobil, "din oficiu" mi s-au prelungit toate contractele(cablu TV, telefonie fixa, DigiMobil si internet fix) avute cu R.....&R.....pe o perioada de inca 15 luni!
Citeste legea mai sus mentionata......scrie ca acest lucru este ilegal?
DA!
Deci inca un motiv de care ma puteam lega!
Mai vrei inca un motiv?
Este interzisa vanzarea serviciilor "la pachet"!
Adica, in cazul firmei in cauza, NU POTI CONTRACTA SERVICIUL DE INTERNET FARA A CONTRACTA SI TELEFONIA FIXA.
Conform legii, este ilegal.
NU POTI AVEA TELEFONIE FIXA, FARA CABLU TV!
Alt lucru ilegal!
Iti ajung aceste motive sa te legi de ei?
Mai vrei???
Eu am gasit in lege destule puncte slabe in contractele avute cu firma respectiva....de asta nici nu mi-am facut probleme......eram convins ca-i aduc unde voiam. Nu eu depindeam de ei......ei depindeau de mine......si EI STIAU ASTA!
Vrei sa-ti mai spun ceva comic?
Rezilierea contractelor nu s-a facut la vedere, in vazul tuturor, ci in spate, la birouri....
Oare de ce?????
Nu cumva sa nu mai atrag atentia si altora?
De ce crezi ca nu au discutat cu mine unde erau si altii prezenti?
De ce cand am depus notificarea de reziliere mi-au raspuns in vazul tuturor ca NU SE POATE........si cand eu le-am demonstrat ca SE POATE.......m-au invitat la birouri, "in dos"?
Nu pentru faptul ca sunt niste nenorociti care profita de necunoasterea legilor de catre abonati?
Multumesc frumos pentru informatii. Foarte interesanta atitudinea celor de la respectiva companie. Asadar trebuie sa intri tare in ei ca sa poti rezolva ceva. E bine de stiut! :)
Dar ce se-ntampla in cazul in care rezilierea vine din partea operatorului?
In cazul in care nu am beneficiat de telefoane ieftine si am avut doar abonament mi se mai poate factura taxa de reziliere? Ar trebui sa primesc doar ultima factura si notificarea de reziliere?
Nu ti se pare ca te contrazici?
Rezilierea vine din partea operatorului daca ai facturi neachitate si daca refuzi sa-ti achiti obligatiile contractuale.....
Si n-am inteles....cum DOAR ULTIMA FACTURA?
Intai iti platesti toate facturile restante.....asa ar fi logic.
Daca tot nu le-ai platit si daca tot vrei rezilierea, nu pricep de ce nu i-ai notificat si de ce nu ai cerut TU, rezilierea?
De ce ai asteptat sa ajungi in situatia SA-TI REZILIEZE EI CONTRACTUL?
IN CAZUL ASTA, MA INDOIESC DE FAPTUL CA O SA SCAPI DE TAXA DE REZILIERE!
Dupa logica mea, nu te incadrezi in legea 161/2010, pentru ca NU AI URMAT PASII PREVAZUTI ACOLO!
Nu mi se pare ca ma contrazic. Mi se pare ca nu intelegeti. Se punea problema ca indiferent de partea care reziliaza nu se mai pot factura (cere, solicita) taxe abuzive, care contravin legii 161. Poate totusi intelege cineva...