de curand, locatarii imobilului in care locuiesc (de doar 3 ani) au contactat o firma pentru a efectua reparatii ale acoperisului, vechi de 23 de ani. Total de acord. Au facut niste calcule si fiecarui apartament ii revine o anumita suma, in functie de suprafata apartamentului. Apartamentul in care locuiesc se afla la demisol iar suma care ne revine de platit este de 1741 RON.
Intrebarea mea este daca nu ar fi fost corect sa se tina cont si de etaj...? Exista niste reguli in acest sens sau doar suprafata apartamentului conteaza?
Multumesc anticipat.
Din cate stiu eu s-a lucrat 2 zile. S-a tras un nou strat de folie bituminoasa Fara nici un fel de decopertare. Nu s-a pus nici un fel de pietris. Administratorul ne-a inchis usa in nas dar nu inainte de a ne spune ca exista factura si ca suntem obligati sa platim. Pana una alta nu am vazut acea factura si nici un fel de certificat de garantie sau de conformitate.
Si in concluzie se poate face orice lucrare de intretinere pe care o considera 1-2-3 oameni necesara si noi restul suntem obligati sa platim fara macar sa fim intrebati daca putem sau nu sa platim suma respectiva????????????
Cititi putin legea 230/2007 si HG 1588/2007 si o sa aflati ca proprietarii sunt obligati sa suporte reparatiile partilor comune ale blocului.
Nicaieri in legislatie nu este prevazut "sa fim intrebati daca putem sau nu sa platim", asa cum spuneti dv.
Legea creaza cadrul pentru a organiza si participa la adunarile generale si sedintele de comitet. Orice proprietar poate propune membrii comitetului, se poate autopropune si vota presedintele...
In adunarea generala se pot stabili si fondurile necesare functionarii asociatiei, inclusiv fondul de rep[aratii. Dar in situatia unor avarii, a infiltrarii apei in apartamente, nu este timp intotdeauna de adunari generale convocate si reconvocate. Si-atunci se ia decizia in comitet unde sunt cei alesi de dumneavoastra tocmai pentru a rezolva perativ aceste probleme.
Sigur ca aceste decizii luate in comitet trebuiesc afisate pentru informarea proprietarilor. Este normal sa se repartizarea cheltuielilor pe fiecare proprietar pe lista de plata sau separat de lista de plata lunara.
Este iar normal ca la finalizarea lucrarii sa se faca o receptie la care poate participa orice proprietar.
Legea este foarte ambigua....asa cum sunt majoritatea legilor de la noi. Asa cum ati spus este normal sa se faca o receptie la final. Dar cum sa se faca receptia daca 8 din 10 locatari nu stiam de reparatie? Nu este normal si legal macar sa fim anuntati ca se face si ca va trebui sa platim? Sau cu ce drept hotaraste asociatia cati bani trebuie eu sa castig lunar ca sa le dau lor pentru niste reparatii de care am aflat doar dupa finalizarea lor?????
Sper ca intelegeti punctul meu de vedere.
Din cate stiu eu exista un fond de reparatii....sa se plateasca din fondul respectiv si sa returnam banii inapoi in fondul de reparatii in transe care totusi sa fie de bun simt. Macar sa ne intrebe daca putem plati atatia bani odata pentru ca nu cred ca vreunul din vecini are tipografie acasa sa poata tipari bani.
Saracia sau criza economica nu poate justifica neefectuarea unor lucrari de intretinere si reparatii ale condominiului.
Inca o data, faptul ca se face o reparatie in bloc nu necesita obligatoriu anuntarea locatarilor, dar.......legea spune in ce conditii se face aceasta.
Comitetul executiv, presedintele, in urma unor sesizari ale locatarilor, fie in urma constatarilor administratorului, este indreptatit sa decida sa se faca acea reparatie.
In acest caz administratorul cauta oferte, acestea sunt studiate de comitet si apoi se decide cu cine se face lucrarea, se negociaza ...si se trece la treaba. Pe tot acest parcurs locatarii nu se instiinteaza pentru ca au ales un comitet si un presedinte care sa se ocupe de gestionarea si administrarea treburilor in bloc intre adunarile generale.
Sigur ca se putea face din fondul de reparatii, dar il aveti?
Sincer nu stiu sigur daca exista sau nu fond de reparatii pentru ca administratorul e foarte efervescent cand e intrebat despre serviciul lui.
Noi ca locatari si platitori ai salariului administratorului avem dreptul de a cere explicatii si dovezi ca s-au facut toti acesti pasi? (cautare de oferte, alegerea celei mai bune oferte, factura, garantia si certificatul de conformitate) Si daca da, cum si in ce conditii putem cere aceste acte sau macar copii dupa ele?
Izolatie etaj 4
elena milos
Socrii mei s-au mutat de ceva timp la un alt bloc dar la etajul 4.Cand s-au mutat nimeni nu a vrut sa contribuie la izolarea acoperisului,drept pentru ... (vezi toată discuția)