Buna seara !
As dori sa cunosc cum pot dizolva o asociatie de proprietari . Practic , nu teoretic .
Ma refer in mod special la acte necesare , taxe de platit , autoritatea competenta a solutiona cererea. Legea nu e deloc clara. Ba administratia financiara , ba instanta de judecata. Poate ma lamureste cineva cu privire la aceste aspecte .Cineva care s-a ocupat cu o asemenea problema.
Multumesc anticipat !:)
Aveti dreptate , trebuie vazut si statutul, dar tot hotararea majoritatii o mai poate da la intors?.
Statutul asociatiei daca mai exista si nu s-a pierdut...
Statutul exista in copie la dosar acolo unde s-a depus pentru infiintare.
Desigur, tot majoritatea decide. Poate decide sa modifice statutul ca sa introduca modalitatea de dizolvare, presupunand ca nu le convine ce scrie acolo. Si fuga la judecator sa faca modificarile. Dupa aia decid dizolvarea. Iar fuga la judecator. Si vine cineva si contesta decizia. Iar fuga la judecator etc.
Cea mai comoda metoda este separarea. Se face AG. Se decide daca se poate face si tehnic, nu numai teoretic. Se stabileste cui ii ramane fosta asociatie. Se depune dosarul pentru nua asociatie cu tot ce presupune: statut, pv de infiintare, acord de asociere, functiile alese, roi etc. Se incheie eventuale protocoale de colaborare intre cele 2 rezultate, vechea si noua, daca sunt chestiuni care nu pot separate complet si se purcede la drum.
Apreciez mult si cu interes propunerile dvs. si va propun sa discutam si modificarea asociatiei de propietari mai vechi dupa ce s-a infiintat una noua.
Trebuie sa le enumeram cititorilor nostri ce modificari apar si pasii care trebuie urmati:
1.Conform legii 230/2007 art.8 alin 2
(2) Orice modificare sau completare se înregistrează la
judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înfiinţare, fără
alte formalităţi.
2.Se modifica si certicatul fiscal in baza hot. jud.