avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Problemele profesionale ale ... jurist spital
Discuție deschisă în Problemele profesionale ale consilierilor juridici

jurist spital

Salut! Deschid acest subiect nou si vin cu o intrebare.. Stie cineva ce atributii are un consilier juridic al unui spital, cu ce fel de probleme se confrunta?.. Astept raspunsurile voastre.. poate chiar din partea unor astfel de consilieri care lucreaza in spitale.

Multumesc anticipat!

P.S.:in cazul unui absolvent care a terminat in vara lui 2007 si care doreste un astfel de post, este necesar efectuarea acelui stagiu care este stipulat in statutul consilierului juridic?..
joe17 a scris:

mie-mi trebuia doar reglementarile ce trebuie trecute pe dispozitiile in baza carora se fac numirile pe post : legea 95/2006 si hg 281/1993


HGR 281/ 1993 are o multime de modificari, completari ultima mod hgr 2342/2004 iar ultima completare hgr 854/ 2006.la fel si l 95 /2006 ultima completare l 264/2007
stiu , dar ce ma interesa era daca s-a facut vreo modificare la anexa 12.. in care se prevad conditiile de angajare
Singura modificare de-a lungul timpului pe care o vad eu la anexa 12, nu in general, e adaugarea textului pe care ti-am trecut-o in postul anterior
Uite Anexa 12 care te intereseaza, actualizata (cuprinde si modificare de care facea referire Cristina) :

CONDIŢII privind angajarea şi avansarea personalului în funcţii
1. Angajarea personalului într-o unitate bugetară se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din unitate sau din afara unităţii.
2. În vederea participării la concurs, persoanele care urmează să se angajeze trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
- să fie cetăţean român. În anumite domenii de activitate, conducerile ministerelor, ale celorlalte instituţii centrale sau locale ale administraţiei publice ori ale instituţiilor asimilate pot aproba, de la caz la caz, în funcţie de necesitate, angajarea unor specialişti, cetăţeni străini;
- să nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce le-ar face incompatibile cu funcţia pentru care candidează;
- să prezinte o recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la unitatea de învăţământ, pentru absolvenţii care se angajează prima dată. Recomandarea trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei;
- să prezinte curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfăşurată.
3. În cadrul fiecărei unităţi bugetare, conducerea unităţii constituie o comisie de examinare care verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi competenţa profesională a candidaţilor.
Din comisie fac parte, în mod obligatoriu, şeful compartimentului în care urmează să se facă angajarea, conducătorul ierarhic al acestuia şi, dacă este cazul, 2-3 specialişti din învăţământul superior de specialitate, din unităţi de cercetare de profil din ministerul ori din celelalte instituţii centrale sau locale ale administraţiei publice coordonatoare. Reprezentanţii numiţi în comisie din afara unităţilor bugetare vor fi desemnaţi de conducătorul instituţiei unde sunt încadraţi. Comisia va fi condusă de un preşedinte desemnat de membrii comisiei şi un secretar ce va fi numit de conducătorul unităţii. Secretarul răspunde de buna organizare şi desfăşurare a concursului, de respectarea de către fiecare candidat a condiţiilor de studii şi a altor condiţii prevăzute de lege.
4. Posturile vacante existente în statul de funcţii al unităţilor bugetare vor fi scoase la concurs, în funcţie de necesităţile fiecărei unităţi bugetare, publicarea făcându-se, după caz, într-un ziar central, local sau prin afişarea acestora la sediul unităţilor respective, cu cel puţin 15 zile înainte de data susţinerii concursului.
5. O dată cu publicarea posturilor vacante se vor publica şi, data şi locul susţinerii concursului, precum şi modalităţile de informare privind condiţiile de participare prevăzute la pct. 2. Tematica pentru concurs se va pune la dispoziţia solicitanţilor de către unitate.
6. Tematica pentru concurs se va întocmi de organele de specialitate din fiecare minister, instituţie centrală sau locală a administraţiei publice sau va fi avizată de o comisie specială de angajare, pregătire şi avansare a personalului ce se organizează la nivelul fiecărui minister, instituţie centrală sau locală a administraţiei publice, în condiţiile stabilite de ministrul ori conducătorul instituţiei centrale sau locale a administraţiei publice.
7. Concursul constă într-o probă scrisă, o probă orală sau interviu.
Probele scrise şi orale vor fi notate cu note de la 1 la 10 de fiecare membru al comisiei de examinare. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină la fiecare probă cel puţin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare. Pe baza notelor obţinute, comisia de examinare va stabili ordinea reuşitei la concurs.
La medii egale obţinute la probele scrise şi orale, comisia va stabili candidatul reuşit în raport cu datele personale cuprinse în recomandări sau cele referitoare la nivelul studiilor de bază sau suplimentare (doctorat, aspirantură, cursuri postuniversitare şi altele).
Pentru funcţiile de pază, de deservire şi de întreţinere a curăţeniei, stabilite de conducătorul unităţii, concursul va consta într-o probă practică.
8. Dosarele cuprinzând notele obţinute de candidaţi la concurs împreună cu toate actele acestora vor fi depuse la preşedintele comisiei de angajare, pregătire şi avansare din ministerul, instituţia centrală sau locală a administraţiei publice în structura cărora se află unitatea. Verificarea dosarelor se va face în termen de 5 zile de la primirea acestora.
Rezultatul verificării se comunică unităţii, care va afişa lista candidaţilor admişi la concurs. În termen de 3 zile de la afişare se pot face eventualele contestaţii. Contestaţiile se analizează şi se soluţionează de conducerea ministerului sau a instituţiei centrale sau locale a administraţiei publice şi se comunică petiţionarului în termen de 5 zile.
După confirmarea, de către ministere, celelalte instituţii centrale sau locale ale administraţiei publice, a rezultatelor obţinute la concurs, se fac comunicările către candidaţii reuşiţi şi către persoanele care urmează să fie angajate.
9. Candidaţii cărora li s-a aprobat angajarea sunt obligaţi, să se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă. În cazul neprezentării la post, la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei persoane, declarată reuşită la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
10. Condiţiile prevăzute la pct. 8 şi 9 se aplică şi specialiştilor angajaţi pentru anumite obiective, programe sau lucrări de importanţă deosebită pentru o perioadă determinată, în situaţia în care unitatea nu are asemenea specialişti sau nu pot fi executate cu angajaţii unităţii.
11. Persoanele angajate pe funcţii de conducere vor fi supuse unei perioade de probă, potrivit legii.
Dacă, la sfârşitul perioadei de probă, persoana angajată s-a dovedit corespunzătoare, angajarea va fi definitivată, de la data începerii perioadei de probă. Definitivarea se acordă pe baza notărilor şefului ierarhic, ale conducătorului unităţii sau organului ierarhic superior, potrivit legii. După expirarea acestei perioade, dacă persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecută pe un post de execuţie vacant potrivit pregătirii şi competenţei sau, după caz, i se desface contractul de muncă.
12. (1) Promovarea în funcţiile de director general, director, respectiv de adjunct şi asimilatele acestora, se face prin concurs din rândul specialiştilor care se încadrează în gradul profesional I, II sau III.
La concursul pentru funcţia de conducere se au în vedere următoarele elemente de apreciere:
- rezultatele obţinute la concursul susţinut pentru ocuparea funcţiei de execuţie în care este încadrat, precum şi în activitatea desfăşurată până la data concursului;
- calităţile de organizator şi conducător al unor lucrări sau activităţi;
- calităţile de asigurare a unui climat favorabil de muncă în colectivul pe care urmează să-l conducă;
- capacitatea de a lua decizii.
Testele pentru formularea unei aprecieri corecte a unei persoane pentru ocuparea unei funcţii de conducere sunt de competenţa celui care organizează concursul.
Personalul de conducere va fi supus unei perioade de probă de 3 luni. Dacă, la sfârşitul perioadei de probă, persoana respectivă s-a dovedit corespunzătoare va fi definitivată de la data începerii perioadei de probă. În cazul în care, în perioada de probă, persoana nu a dovedit că poate face faţă sarcinilor ce-i revin în funcţia de conducere respectivă, aceasta vă fi trecută în funcţia de execuţie avută anterior sau în alta echivalentă.
(2) Prevederile de mai sus se aplică şi în cazul conducătorilor unităţilor de învăţământ, cercetare, sanitare, de cultură şi ai altor unităţi care ar urma să fie aleşi conform statutelor sau altor reglementări specifice domeniilor respective.
(3) Criteriile pentru angajarea şi avansarea în grade şi trepte profesionale, precum şi pentru promovarea în funcţii superioare a personalului de specialitate din unităţile de învăţământ, cercetare, sanitare, de cultură şi organele administraţiei publice se stabilesc prin statute sau alte reglementări specifice acestor instituţii.
13. Pentru personalul care trece de la o instituţie la alta din funcţii cu salarii fixe sau, între limite pe funcţii la care salariile sunt stabilite pe gradaţii, încadrarea se face pe postul vacant respectiv până la gradaţia care să-i asigure un salariu de bază apropiat de cel avut.
Personalul încadrat pe gradaţii, trecut dintr-o unitate bugetară în altă unitate bugetară pe aceeaşi funcţie, grad sau treaptă profesională, prin acordul între conducerile celor două unităţi şi cu consimţământul persoanei în cauză, se încadrează la gradaţia avută, dacă se aplică acelaşi nivel de salarizare, sau la o gradaţie care să-i asigure un salariu de bază apropiat de cel avut, atunci când se aplică un nivel inferior de salarizare.
14. În urma unor reorganizări ale instituţiilor publice, dispuse prin acte normative, personalul căruia i se menţin atribuţiile va putea fi reîncadrat pe funcţii, grade sau trepte profesionale şi gradaţii, care să-i asigure nivelul de salarizare avut anterior reorganizării.
__________
Alineatul 2 de la pct. 13 a fost introdus prin art. unic pct. 2 din H.G. nr. 324/1996.
In baza carei legi exista obligativitatea virarii salariilor pe card? In unitatea unde lucrezi exista mari nemultumiri din punctul asta de vedere, mai ales ca angajatii sunt fortati sa aleaga o banca si deci sa plateasca un comision(mare , mic, n-are imp) la retragere sau la consultare sold. Multumesc!

Alte discuții în legătură

Cum treci de la consilier juridic debutant la consilier juridic gradul 4 maier_raul2000 maier_raul2000 ma puteti sfatui si pe mine cu privire la procedura de trecere de la consilier juridic grad debutant la consilier juridic gradul IV, mentionez ca sunt angajat ... (vezi toată discuția)
Consilier juridic angajat la srl dar fara sa fie admis in ccj Delia Elena  NEDA Delia Elena NEDA Dat fiind ca C.O.R.-ul nu mai contine \"jurist\", ci doar \"consilier juridic\", o persoana care a absolvit dreptul si doreste sa fie angajat la un SRL, poate ... (vezi toată discuția)
Statut si legi aplicabile consilierilor juridici functionari publici Iulian81 Iulian81 Buna ziua! Ma poate lamuri cineva care statute si legi sunt pana la urma aplicabile consilierilor juridici cu statut de functionar public ?? In legea 514 scrie ... (vezi toată discuția)