Salut! Deschid acest subiect nou si vin cu o intrebare.. Stie cineva ce atributii are un consilier juridic al unui spital, cu ce fel de probleme se confrunta?.. Astept raspunsurile voastre.. poate chiar din partea unor astfel de consilieri care lucreaza in spitale.
Multumesc anticipat!
P.S.:in cazul unui absolvent care a terminat in vara lui 2007 si care doreste un astfel de post, este necesar efectuarea acelui stagiu care este stipulat in statutul consilierului juridic?..
Pentru cineva care lucraza/ a lucrat cu OUG 34/2006 - referitoare la achitii publice --- 1. de ce nu pot fi incheiate contracte cu fiecare operator in parte si trebuie incheiat un acord-cadru (+ apoi contracte subsecvente)? 2. ce se intampla cu contractul subsecvent daca operatorul doreste modificarea pretului sau se doreste modificarea cantitatii produselor?.. Contractele subsecvente se incheie la inceput de an?..(se folosesc cumva acte aditionale la contract, sau care e procedura?) Am cautat in lege si nu am gasit raspuns la aceste intrebari.
Multumesc mult!
..si mai vin cu o intrebare.. Care e diferenta intre ACORDU-CADRU (DE FURNIZARE) si CONTRACTUL DE FRUNIZARE?.. in afara de faptul ca acordul-cadru se incheie pe o perioada de max 4 ani.. Nu gasesc nicaieri in lege si din modele pe care le am par a avea aceleasi sectiuni. .. astept raspuns..
Acordul cadru se poate incheia cu mai multi operatori economici(art. 69 din H.G. 925/2006). Iar in aceste acorduri- cadru se prevad pentru contractele subsecvente conditii cu privire la , de ex., formulele de ajustare a pretului sau alte conditii specifice(art. 68 din H.G. 925/2006).
Cred ca acest acord cadru are valoarea unei promisiuni de a contracta . Urmand ca in timpul anului , atunci cand e nevoie, beneficiarul sa poata achizitiona produsele stipulate in acord , in conditiile respective , urmand a se incheia contracte subsecvente de furnizare.Depinde de conditiile stabilite in acord cu privire la incheierea acestor contracte. Eu asa am inteles. Daca exista alta parere o astept cu interes.
Potrivit prevederilor din OUG 34/2006: b) acord-cadru - înţelegerea scrisă intervenită între una sau mai multe autorităţi contractante şi unul sau mai mulţi operatori economici, al cărei scop este stabilirea elementelor/condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele de achiziţie publică ce urmează a fi atribuite într-o perioadă dată, în mod special în ceea ce priveşte preţul şi, după caz, cantităţile avute în vedere;
Acum, avand in vedere ca tu lucrezi intr-o institutie publica stii ca orice cheltuiala se fundamenteaza cu timp inainte si se cuprinde in bugetul de venituri si cheltuieli (BVC). Ca sa ai o fundamentare, iti trebuie preturi per produse si ai nevoie sa stii care este marja eventuala de crestere a cheltuielilor cu achizitionarea acestor produse. Astfel, colega mea iti spunea foarte bine, acordul cadru este intelegerea intre doua parti (sau mai multe), autoritate contractanta si operator care, daca este bine intocmita, stabileste regulile si conditiile de furnizare a produselor, eventualele posibilitati de ajustare a preturilor, definite strict, respectiv cantitatea de produse necesara si conditiile in care aceasta poate sa creasca sau chiar sa scada.
Contractul subsecvent este contractul de furnizare a acestor produse pe care il inchei atunci cand BVC a fost deja aprobat (ai deja partea financiara asigurata) si de asemenea stii si cantitatea de produse care iti este necesara.
Cred ca asta e motivatia in spatele acestor acorduri cadru, cel putin asa o vad eu.
Contractele de furnizare se incheie pentru anul bugetar in curs, nu poti sa inchei un contract care sa se intinda pentru perioada bugetara urmatoare pentru simplul motiv ca nu stii ce BVC vei avea.
Am intrat deja in discutii de nuante B-)
Ca de obicei sper sa te ajute raspunsurile.