Va rog sa ma ajutati in legatura cu intocmirea unei balante in partida simpla pentru o asociatie de proprietari la o scara de bloc:
1. la Activ pct.4-"restante existente la data verificarii" se iau in calcul si penalizarile sau numai restantele fara penalizari???
2. la Pasiv pct.3-" soldul sumelor speciale" se include si soldul fondului de penalitati?? (suma scriptica sau suma reala incasata??)
3. la Pasiv pct.5-"furnizori" se cumuleaza facturile neachitate aferente carei luni !!!avand in vedere ca, sa zicem balanta este facuta la 30 noiembrie 2010??? multumiri.#-o:(
Interventie moderator
@simar
Am rugamintea sa cititi regulamentul forumului, cu precadere punctul 2.10. si sa incercati sa intelegeti spiritul acestui forum.
Unii care nu sunt "profesionisti" invata si de aici.
Dv. nu veti putea acoperi pe plan national administrarea tuturor imobilelor, asa ca lasati si pe altii sa intrebe, sa invete, sa aprofundeze, sa aplice, sa se "impiedice" si sa ia aminte.
Nu e un forum al "profesionistilor". Daca asta cautati, n-ati nimerit bine. Aici ne impartasim experiente, nu tragem de urechi pe nimeni pentru ca nu ar fi "profesionist". Daca doriti sa ne fiti de folos, cu placere, dar nu admitem tonurile de punere la punct a celorlalti.
Si sa stiti ca unii chiar au invatat sa-si faca balanta singuri, de-aici de pe forum.
Sper sa intelegeti ceva despre noi, cei de-aici.
imi pare rau ca "amatorismul" meu a generat discutii intre membrii forumului.
mie nu mi ramane decat sa va multumesc tuturor pentru ca m-ati ajutat si imi oferiti in continuare suport si ajutor.
1. am scoala (evident nu cea de administratori) dar nu am experienta
2. am apelat la un profesionist expert contabil si mi-a spus clar :"nu am lucrat pt asociatii de proprietari si nu stiu" asta ca sa scape cred si sa nu piarda timp
3.asa cum spunea dna elga contabilitatea asociatiilor are specificul ei ...
va multumesc in continuare pt ajutor si sper sa ma ajutati in continuare , sigur voi mai apela
Nu e vorba de specific ci de munca multa si bani putini, pt ca noi romanii, nu intelegem ca aceasta munca necesita multa bataie de cap si credem ca e floare la ureche. Din cauza aceasta expertul va spus acele cuvinte, stie dar asta implica sa ai 60-200-1000 de clienti pe care sa-i tii in parte si fiecare dintre ei sunt CLIENTI, adica platesc, apoi mai ai angajati , contracte de munca, revisal, declaratii( cu alte cuvinte munca de resurse umane) si asta e o alta bataie de cap, gestiune (dero,becuri, lopeti,Fonduri), Impozite E mai simplu cu o firma , 1-2 directori sau patroni si stii cu cine discuti ai toate datele clare, 10-20 furnizori, clienti, contabilitate in partita dubla in care este foarte usor de vazut tot ce se intampla si aceeasi munca cu resursele umane, impozite ,declaratii -BINENTELES CU ALTI BANI-. La asociatii pt ca inainte marea majoritate a administratorilor era pusa pe smecherii ieftine, a fost mai mereu un talmes balmes cu evidentele, discutii si certuri, din cauza netransparentei intentionate si a amatorismului multora dintre cei ce au fost lasati sa faca aceasta treaba. Noi vrem sa demonstram ca se poate si altfel, dar oamenii trebuie sa inteleaga ca pt asta trebuie sa plateasca serviciul la adevarata valoare. Multora dinte noi ne place sa fim 'mintiti'. Ni se spune ca ne costa 500 de lei,( pentru ca nu stim care este munca depusa, toti cred ca-i usor) iar pe cealalta parte ne mai scote din buzunar 6-7 sute, de fapt asta e valoarea serviciului prestat.
Asociatiile de locatari sunt persoane juridice non profit, asta a fost o miscare facuta in timp "cu bataie lunga", au fost lasate in pace sa se miste cum vor ele dar acum au strans surubul pentru ca mi se pare normal ca si ele sa plateasca taxe si impozite. Au angajati ca orice firma, merg la negru si eu am o vorba 'Nu te obliga nimeni sa stai la Bloc" daca nu-ti poti permite. Sigur unii or sa ma acuze, dar este acelasi lucru cand te duci si te uiti sa-ti iei ceva de mancare, ai bani iei nu pleci si asta e. Acesta este sistemul creeat de Politicienii nostrii , noi va trebui ca pe viitor sa vedem mai bine pe cine alegem si sa nu ne mai placa sa fim mintiti.
Toata stima. pt d-ta d-nule Teo, i-ti recomand un program ieftin care te va ajuta sa ti aceasta evidenta fara bataie de cap prea multa.da o cautare pe net pt. Bloc ManagerNet, acest program te va ajuta sa-ti rezolvi toate evidentele ce tine de o asociatie de locatari, eu il am si sunt foarte multumit de el, un pic greu la inceput pana implementezi toate datele, dar apoi e mult mai usor. Te pot ajuta pt ca am reusit sa inteleg toate detaliile prog. si cei care l-au facut sunt SUPER, te pot ajuta foarte mult. Atentie programul e pe nr. de apart. si odata ce ai creeat o asociatie apartamentele nu le mai poti folosi in alta parte, cu alte cuvinte daca iei o asociatie fa in asa fel ca sa faci contract pe minimum 1 an si apoi sa-i obligi sa le ramana lor programul( nu costa mult 3-4 lei/apart.). Ulterior daca iei alta asociatie va trebui sa cumperi alte apartamente, Te informezi mai mult pe net sau trimite-mi un email .