avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie

Buna seara!
Va rog frumos sa-mi indrumati si mie inceputul carierei de presedinte. De unde sa incep, pentru ca nu prea stiu! Orice sfat care este bun de urmat mi-ar fi de folos.
Va marturisesc faptul ca sunt si foarte tanar.
Daca am putea face un fel de GHID AL PRESEDINTELUI DE ASOCIATIE (INCEPATOR).
Va multumesc din suflet tuturor celor care-mi veti raspunde!
Cel mai recent răspuns: ciucuadrian , utilizator 07:17, 17 Februarie 2011
La instalator puteti face conventie civila fara probleme. La administrator si femeie de serviciu consider ca nu, pentru ca presteaza o activitate cu caracter permanent.
La femeie de serviciu puteti sa facei o conventie cu cate o atributie in fiecare luna: luna asta spala scarile, luna viitoare matura gradina si tot asa. gasiti dvs. 12 activitati. Atentie, in cazul acesta, materialele si le procura singura.
Daca nu mai exista comitet, convocati adunarea generala pentru alegerea altor membrii.
Daca nimeni nu doreste sa faca parte din comisie, angajati o firma. Nu e scump.
@ciucuadrian,

In primul rand felicitari ca v-ati decis sa luati taurul de coarne si sa va implicati!

Singurul for care este obligatoriu sa fie compus din reprezentanti ai asociatiei este comitetul executiv (care trebuie sa fie format dintr-un numar impar si sa fie minim 3 persoane). Tot ce trebuie sa faceti este sa gasiti cel putin inca doi vecini care sa ocupe functiile de vicepresedinte si secretar cu care sa va intelegeti si sa puteti colabora (la noi este cam aceeasi situatie, al treilea membru a acceptat doar pentru ca era obligatoriu sa fie 3 si nimeni nu dorea, dar a zis ca este foarte ocupat si nu are timp dar are incredere si semneaza un proces verbal in care decidem sa facem o anume reparatie, sau ceva care tine de "scriptologia" aprobarii comitetului). Nici noi nu avem timp de sedinte prelungite si certuri inutile ci luam decizii de cele mai multe ori in urma unor consultari telefonice intre noi, facem ce este urgent de facut, iar apoi scriu un proces verbal si-l semnam intr-o seara si-l adaugam in dosar.
In ceea ce priveste partea financiar-contabila, daca exista administrator care tine si contabilitatea, puteti angaja cu contract o firma de specialitate care sa asigure activitatea de cenzorat, sa verifice actele si sa semneze si stampileze lista, la rubrica "cenzor" (eu daca nu eram sigur ca partea financiar-contabila este asigurata corect nu m-as fi bagat sa raspund in solidar la o eventuala delapidare facuta de vreun administrator).
Ar trebui sa aveti o buna relatie cu administratorul si sa va asigurati si dumneavoastra ca-si face corect treaba, ca sa nu va treziti cu "surprize" (eu de exemplu am cont pe site la furnizorul de gaze, la cel de lumina, astept sa ofere acest serviciu si cel de apa si-mi fac si acolo si vad cum stam cu facturile emise si cu platile efectuate), sa urmariti ce restantieri aveti si sa-i somati din timp prin scrisori in cutia postala pentru inceput, cand incep sa "sara calul" cu restantele.

Daca aveti rabdare si dorinta sa rezolvati probleme, s-ar putea sa ajungeti sa nu mai "scapati" de aceasta functie chiar daca poate v-ati dori, pentru ca nimeni nu si-o doreste sau va veti da seama ca daca veti renunta (desi poate v-ati dori sa fiti si dumneavoastra linistit la fel ca restul vecinilor care mai trec pe la administratie sau va bat la usa sa faca putin scandal) ar ajunge sa se aleaga praful de blocul in care locuiti si dumneavoastra.
puteti sa faceti conventie si pentru administrator daca lucreaza in alta parte cu carte de munca .
Buna seara!
Va multumeswc tuturor pentru sfaturi.
Sa incep cu inceputul:
- Am o mare problema in a incropi comitetul executiv; nu vrea nimeni - mare problema.
- Cum trebuie procedat atunci cand inchei conventii civil, @baloescu - administratora este incadrata cu CIM in alta parte, DECI POT SA-I FAC CONVENTIE? CUM SE PROCEDEAZÃ?
- Cum se procedeaza la incheierea contractului de mandat pt. presedinte? Acesta se depune la vreo institutie de-a statului? Ce impozite se platesc la contractul de mandat, dat si la conventii civile? Puteti sa-mi dati un model de conventie civila pt. instalator si pentru femeia de servici?
Sper ca nu v-am impuiat prea mult capul cu problemele mele si va multumesc anticipat pt. sfaturile dvs.
Daca aveti CIM cu 8h/zi la femeia de serviciu trebuie sa-i faceti o bucurie si sa-i mariti salariul, altfel riscati prima amenda a carierei dumneavoastra de presedinte.

HOTÃRÂRE nr. 1193 din 24 noiembrie 2010 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată

Art. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2011, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 670 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 de ore în medie pe lună în anul 2011 reprezentând 3,94 lei/oră.
Art. 3
(1)Stabilirea, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, de salarii de bază sub nivelul celui prevăzut la art. 1 şi 2 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

Pentru restul personalului angajat cu CIM, de ce doriti sa le faceti conventii si sa riscati alte amenzi prin interpretarea celor de la ITM, care acum au preluat atributii numai de control si se pare ca au inceput sa ia la puricat si asociatiile de proprietari, asa cum spunea un utilizator saptamanile trecute ca a primit amenda 3000 de lei de la ITM pentru ca in urma controlului s-au gasit angajati administratorul si femeia de serviciu cu conventie in loc de CIM.
Acum, cu nou introdusa declaratie 112 va fi si mai usor de depistat daca nu aveti personal incadrat corect.
Eu nu cred ca merita sa va asumati riscuri pentru o economie de 7-8 lei /apartament (poate si mai putin daca aveti multe apartamente in asociatie) pentru diferenta de impozite pe care nu le-ati mai plati statului.

Alte discuții în legătură

Penalizare curatenie bloc DANIELAmull DANIELAmull Revin cu alte 2 intrebari, sper ca ultimile: la asoc mea s-a pus o taxa pe neprezentarea la curatenia din jurul blocului de 30 lei/ familie. De fiecare data ... (vezi toată discuția)
Plata lift asociatie cu doua corpuri cladire-unul fara lift pbigh pbigh Este cazul unei asociatii de locatari in care imobilul are doua corpuri de cladire separate si cu doua intrari complet separate. In total sunt 26 de ... (vezi toată discuția)
Cum ar trebuie sa se imparta cheltuielile cu energia electrica pe scara blocului? gdracea68 gdracea68 Sunt din Drobeta-Turnu-Severin si locuiesc pe o scara cu 8 apartamente care face parte dintr-o asociatie de locatari care cuprinde mai multe blocuri. In ... (vezi toată discuția)