avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie

Buna seara!
Va rog frumos sa-mi indrumati si mie inceputul carierei de presedinte. De unde sa incep, pentru ca nu prea stiu! Orice sfat care este bun de urmat mi-ar fi de folos.
Va marturisesc faptul ca sunt si foarte tanar.
Daca am putea face un fel de GHID AL PRESEDINTELUI DE ASOCIATIE (INCEPATOR).
Va multumesc din suflet tuturor celor care-mi veti raspunde!
Cel mai recent răspuns: ciucuadrian , utilizator 07:17, 17 Februarie 2011
Dle ciucuadrian, sunteți într-o situație foarte dificilă, trebuie să adoptați o poziție de forță și am să vă explic imediat de ce:
- dvs trebuia să preluați, de la fostul președinte, gestiunea asociației cu activ și pasiv, pe baza unui proces-verbal întocmit de cenzor (comisia de cenzori);
- dacă nu există cenzori atunci dvs nu știți dacă situația financiară scriptică a asociației este și reală, ar trebui să luați de la administrator toate actele - registru de casă, extrase de bancă, registrele fondurilor de rulment, reparații și penalități și să confruntați, singur, datele înscrise cu realitatea;
- aveți de dus în spate o asociație foarte mare;
- sunteți singur:sorry:
Vă recomand să:
- insistați pe lângă vecini până când veți găsi cât mai mulți care să formeze Comitetul executiv, cu răbdare, insistență și puțină elocință veți reuși;
- apelați la Serviciul de îndrumare a asociațiilor de proprietari din cadrul Primăriei dvs, solicitați-le o expertiză contabilă (mă rog, desemnarea unui expert) să știți și dvs ce luați în primire. Explicați-le situația în care vă aflați, fără Comitet și cenzor, cred că veți găsi sprijin;
- până la expertiză, verificați dvs care este situația plăților la furnizorii de utilități, situația încasărilor, cereți-i acte administratorei și explicații la tot ce nu înțelegeți.

Nu vă jucați, puteți fi tras la răspundere ulterior. Succes!
Va multumesc pentru sfaturi. Asta si vreau sa fac astazi: ma voi duce la Primarie si voi solicita o expertiza, cu atat mai mult cu cat am descoperit ca ea nu calculeaza corect intretinerea, nerepartizand cheltuielile pe cota parte indiviza de proprietate, deci facand grave greseli.
Apreciez mult ajutorul dat de toti cei care moderati acest forum.=D>

Va rog frumos sa ma lamuriti: cheltuielile cu energia electrica din sediul asociatiei sunt cheltuieli administrative si se repartizeaza pe CPI sau nu?
Ultima modificare: Miercuri, 16 Februarie 2011
ciucuadrian, utilizator
Ce va pot spune eu sigur este ca primaria nu se ocupa cu expertize contabile. Daca doriti expertiza contabila va trebui sa apelati la corpul expertilor contabili si sa platiti acea expertiza (iar costurile sunt foarte mari, cu atat mai mari cu cat perioada pe care doriti sa o expertizati este mai mare).

Faptul ca administratora a repartizat gresit niste cheltuieli nu inseamna ca a delapidat fondurile asociatiei (puteti verifica foarte simplu dumneavoastra, din lista si din facturi daca suma adunata pe verticala. platita de toate apartamentele pentru facturile diversilor furnizori, este egala cu suma facturata).

De asemenea puteti verifica dumneavoastra datoriile catre fiecare furnizor, restanta totala a locatarilor, valoarea fondului de rulment si disponibilul in casa si va puteti face o idee daca exista sume delapidate sau nu.
Numai daca veti ajunge la concluzia ca s-au delapidat bani din conturi merita sa cheltuiti o gramada de bani pe expertiza contabila.

Modul de repartizare al cheltuielilor il puteti modifica din aceasta luna, sa fie conform cu prevederile legale, important este sa nu fie bani lipsa.

In ceea ce priveste cheltuiala cu energia electrica pentru becurile de pe scara si pentru lift, ea se repartizeaza pe numarul de persoane care locuiesc in imobil.
Va multumesc pentru sfaturile pe care ati avut amabilitatea sa mi le dati.
In legatura cu expertiza: cei de la Primarie nu fac niciun fel de auditare? Adica administratorii de la asociatii nu pot fi controlati de nimeni din exterior, sau supervizati, in afara de cenzorul care ar trebui sa existe la asociatie?

Iar in legatura cu energia electrica, ma interesa consumul sediului social de la asociatie, acela cum se repartizeaza?
Va multumesc pentru sfaturi si pentru timpul pe care mi-l acordati.=D>
Intr-adevar, administratorul nu poate fi controlat in mod obisnuit decat de cenzor, dar si de presedinte, cu conditia sa se priceapa..... De aceea este extrem de important sa existe acest cenzor la asociatii si sa fie si o persoana priceputa. In situatii exceptionale, atunci se apeleaza la un expert contabil si este platit intai din banii asociatiei si apoi, dupa caz, banii se pot recupera de la cel care a creat o paguba.
Costurile fiind mari cu aceasta expertiza e bine ca cei care o cer sa fie foarte siguri ca acolo nu sunt lucrurile in regula, pentru ca daca in in urma expertizei reiese ca nu sunt erori grave, asociatia ramane cu o paguba destul de mare din costul unei expertize inutile.

Factura de energie electrica se imparte pe numar de persoane, asa cum v-am scris si acum catva timp, indiferent unde se consuma acest curent electric.

Alte discuții în legătură

Penalizare curatenie bloc DANIELAmull DANIELAmull Revin cu alte 2 intrebari, sper ca ultimile: la asoc mea s-a pus o taxa pe neprezentarea la curatenia din jurul blocului de 30 lei/ familie. De fiecare data ... (vezi toată discuția)
Plata lift asociatie cu doua corpuri cladire-unul fara lift pbigh pbigh Este cazul unei asociatii de locatari in care imobilul are doua corpuri de cladire separate si cu doua intrari complet separate. In total sunt 26 de ... (vezi toată discuția)
Cum ar trebuie sa se imparta cheltuielile cu energia electrica pe scara blocului? gdracea68 gdracea68 Sunt din Drobeta-Turnu-Severin si locuiesc pe o scara cu 8 apartamente care face parte dintr-o asociatie de locatari care cuprinde mai multe blocuri. In ... (vezi toată discuția)