avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 898 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Evidenta Persoanelor - Probleme si spete in domeniu
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Evidenta Persoanelor - Probleme si spete in domeniu

Din câte am vazuat pe acest forum se discuta fele de fel de probleme din diferite domeni. Pe linie de evidenta a persoanelor au apraut fel de fel de articole dar nici unul care sa rezolve probleme ale cetăţenilor. Stimaţi colegi eu propun (si cred că domni sau doamnele moderatoare citesc acest mesaj) ca alături de alte titluiri din forum ca de exemplu ,, FUNCTIONARII PUBLICI SI PROBLEMELOR JURIDICE " să apară si un titlu ca de exemplu ,, EVIDENŢA PERSOANELOR - PROBLEME ªI SPEŢE ÎN DOMENIU" - forum unde să discutăm numai probleme profesionale, spete cu care ne confruntăm, să ne dăm cu părerea, să ne sfătuim profesiona ldar... cu rugămintea de a nu discuta divergente privind detasarea sau alte conflicte care ar putea genera discuţii contradictori. Daca se vor ivi astefel de subiecte rog moderatorii să închidă topicul si să steargă mesajele fără explicaţii. Aş dori ca pe acest forum, pe titlul de mai sus, să expunem fiecare speţe cu care ne-am confruntat, să cerem colegial păreri şi soluţii atsfel încît să ne putem rezolva problemele de serviciu, profesionale, numai şi numai legate de evideţa persoanelor şi stare civilă, în mod onorabil şi cu ajutorul nostru al fiecăruia cu experienţa profesională dobîndită, indiferent de structura din care facem parte.
Să nu spună cineva care lucrează în domeniu că nu se confruntă zilnic cu fel de fel de probleme, că solictă sprijinul unora sau altora fără a avea un raspuns corect şi legal. toţi suferim de astfel de informaţii indiferent de cite circulare sau note interne primim - nimic nu se poate rezolva fara a ne consulta noi intrte noi lucrătorii în domeniu.
Vă muţumesc şi astept soluţiile dvs.
deasemeni mulţumesc moderatorilor si sper sa gasim acest titlui pe forum dar cu tot respecrul daca apr discuţii din cele cele contradictorii rog sa fie inchis.
Vă muţumesc!

=D>
Cel mai recent răspuns: dariana42 , utilizator 21:22, 24 Septembrie 2013
Pentru resedinta, daca minorul merge la depunerea dosarului insotit de unul dintre parinti, e suficient sa semneze parintele la rubrica destinata semnaturii reprezentantului legal de pe cererea pt. inscrierea vizei de resedinta. Direct in fata lucratorului de la ghiseu. Nu e cazul sa-si faca parintele vreo resedinta. Ce, in cazul elevilor care stau in internat cat sunt elevi isi face si parintele resedinta acolo, cu copilul? Nu e cazul sa-si dea consimtamantul ambii parinti, e suficient consimtamantul parintelui care se prezinta cu copilul. La depunerea actului de identitate minorul trebuie sa fie insotit doar de un reprezentant legal nu de mai multi.
Ultima modificare: Luni, 25 Iulie 2011
bep, utilizator
Si daca parintele nu se poate deplasa personal , merge cu declaratie la notar sau cu declaratie data in fata lucratorului de la SPCLEPul unde parintele isi are domiciliul stabil, care sa trimita declaratia la SPCLEP de resedinta?:)
Daca parintele nu se poate deplasa la locul de resedinta sa imputerniceasca la notar pe matusa respectiva sa se poata deplasa cu copilul la evidenta pt.a-i face act de identitate. Poate eventual sa specifice in procura si ca este de acord cu stabilirea resedintei la matusa, desi, daca spune in procura ca persoana ii reprezinta interesele pt. obtinerea actului de identitate pt. minor e suficient ca matusa sa semneze si pe cererea de CI si pe cererea de resedinta (ca reprezentant legal al minorului).
Ma intreb ce declaratie sa dea parintele la SPCLEP de domiciliu pt. copil... Nu prea gasim asa ceva prin legile noastre... Tot notarul e sfant in acest caz.

Speta...
Persoana in varsta de 20 de ani, nascuta in Romania, cetatean roman cu domiciliul in strainatate de la varsta de 9 ani. Detine pasaport CRDS valabil. Solicita act de identitate. Depune cerere pt. obtinerea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania. Se poate considera ca aceasta persoana solicita eliberarea primului act de identitate dupa implinirea varstei de 18 ani si trebuie amprentata (luata si declaratia unei terte persoane pt. confirmarea identitatii) sau pur si simplu faceti verificarile necesare la pasapoarte si, dupa primirea raspunsului, emiteti actul de identitate?
Va intreb deoarece am o discutie cu o colega, avem pareri diferite in aceasta situatie... Va multumesc pentru opinii...
Faina speta. Sa imi dau si eu cu parerea, desi nu am intalnit asa ceva in practica pentru ca suntem un oras mai mic. Deci...Daca e nascut in Romania se cheama ca se afla deja in baza de date pe baza comunicarii de nastere de la acea vreme. De asemenea daca are pasaport romanesc inseamna ca are CNP. Si normal ar trebui sa aiba un act de identitate strain daca are dubla cetatenie.Art.62 lit b din metod.stipuleaza<transmite, cu adresa, la structura judeteana de pasapoarte, copia Cererii pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania, insotita de copia filelor din pasaportul romanesc valabil sau expirat, precum si de chitanta prevazuta la art. 61 alin. (1) lit. c).> Daca nu se afla in baza pentru ca nu are CI, atunci se poate sa fie amprentat, dar...daca isi facea prima carte de identitate prin imputernicit, atunci credeti ca ambasada sau consulatul il amprenta? Nici vorba. Ambasadele si consulatele in mare parte nu stiu nici ce date trebuie sa contina o procura. Sa presupunem ca in baza nationala nu se gaseste, atunci trebuie sa verificati la pasapoarte iar daca persoana este prezenta nu vad de ce sa nu-l amprentati. Si ce daca da inca o terta persoana declaratie, mai bine sa fie la dosar decat sa va treziti cu surprize. Multi vor spune ca punem cetateanul pe drumuri dar mai bine decat sa fie probleme ulterior. Si sefii de la Directie , ca la DEPABD nu mai avem voie sa apelam direct, ce parere au ?:)
1.Persoana nu are dubla cetatenie. Este doar cetatean roman cu domiciliul in strainatate.
2. Figureaza in R.N.E.P. ca cetatean roman cu domiciliul in strainatate.
3. Primul act de identitate nu se poate face prin imputernicit.
4. La judet nu am intrebat pentru ca discutia e intre mine si o colega... Eu vad dosarul ca pe o schimbare de domiciliu din strainatate in Romania. Consider ca s-au facut destule verificari la emiterea pasapoartelor( persoana a avut pana in prezent doua pasapoarte CRDS) asa ca nu vad de ce ar mai trebui amprentata si de ce ar trebui sa mai dea cineva declaratii pentru ea. Daca s-ar generaliza chestia cu amprentele la eliberarea primului act de identitate dupa implinirea varstei de 18 ani atunci ar trebui amprentati si cei care fac primul act de identitate la dobandirea cetateniei romane?!
Asta e parerea mea... E posibil sa ma insel doar om sunt si eu...

Alte discuții în legătură

Eliberarea primului act de identitate Justitiarul71 Justitiarul71 Conf.art.15, alin 2 din OG 97/2005 republicata eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe baza de procura speciala. Intrebare: Cum se procedeaza ... (vezi toată discuția)
Obtinere carte de identitate pentru cetatean roman stabilit in serbia AnaLuana AnaLuana Buna ziua, Verisoara mea, nascuta in 1962 in Romania, a trait de la varsta de 2 ani in fosta Iugoslavie, actual Serbia. Parintii ei sunt mama romanca, tatal ... (vezi toată discuția)
Cetatean roman-american cu domiciliul stabil in sua ,c.i. provizorie in romania ili47 ili47 Buna , situatia este urmatoare *cetatean roman-american stabilit de 20 de ani in SUA *cu ocazia dobandirii casa si teren .Notarul cere dovada cetateniei ... (vezi toată discuția)