buna ziua ,,,
as dori sa adresez si eu o intrebare legata de subiect
firma la care lucrez a intrat in insolventa...eu sunt in concediu prenatal,as dori sa stiu daca ma afecteaza intr-un fel si daca banii imi vor fi virati la termen...specific faptul ca firma a intrat in insolventa tot din motive financiare...eu la sfarsitul lunii ar trebui sa nasc..si as dori sa va mai intreb ce fac cu restul zilelor de care beneficiez pana implinesc 126 de zile acordate acestiu concediu si unde ar trebuie sa duc concediul prenatal eliberat de medic de luna viitoare!!!va multumesc!!
Daca firma in intrat in insolventa , atunci sigur are probleme financiare ceea ce implica si faptul ca se vor intarzia platile ...
Art.93 din Normele de aplicare a OUG 158/2005 prevede :
Art. 93. – (1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au nãscut anterior situaţiei de încetare a activitãţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitatã funcţia publicã ori a expirat mandatul în baza cãruia a desfãşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti se achitã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(1.1) Plata indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru drepturile care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute ia alin. (1), se efectueazã pânã la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberãrii de certificate medicale.
(2) În vederea preluãrii în platã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate a drepturilor care s-au nãscut anterior situaţiilor prevãzute la alin. (1), angajatorii sau, dupã caz, persoanele interesate depun urmãtoarele acte la casele de asigurãri de sãnãtate:
a) lista angajaţilor aflaţi în platã de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) situaţia plãţii lunare a drepturilor pânã la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncã, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevãzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) în cazul expirãrii termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncã, cu viza inspectoratului teritorial de muncã, dupã caz;
f) în cazul încetãrii activitãţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre urmãtoarele acte:
- actul oficial care atestã începerea procedurii de încetare a activitãţii angajatorului (încheierea judecãtorului-sindic, hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor, rãmasã definitivã, privind lichidarea administrativa);
- copie legalizatã de pe certificatul de încheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisã a expirãrii valabilitãţii sau a anulãrii autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberã practicã (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate încheiat de unitãţile fiscale teritoriale;
- copie legalizatã de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugãreşti;
- confirmarea scrisã a expirãrii mandatului exercitat în cadrul autoritãţii elective, executive, legislative sau judecãtoreşti;
- orice alte acte prevãzute de legislaţia în materie în vigoare la data încetãrii activitãţii angajatorului.
2. Actele respective pot fi depuse si de dvs...... mergeti la lichidator sa va dea actele solicitate de CJAS, le depuneti la CJAS, iar banii va vor fi achitati dvs. si nu vor intra in contul firmei