avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 351 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Drept Penal. Infractiunea de seductie
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Drept Penal. Infractiunea de seductie

Buna, buna tuturor....am o mare nelamurie legat de infractiunea de seductie. Sunt studenta la drept, in Iasi, la Cuza. Si unul dintre subiectele de examen a fost: Infractiunea de seductie este posibila in coautorat? Adevarat sau Fals si desigur argumentand. Va rog lamurti-ma. Multumesc! :(:(
Cel mai recent răspuns: ContSters83715 , utilizator 22:24, 22 Februarie 2012
klehus a scris:

avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Cred ca textul este si neconstitutional.

Cam este pentru ca introduce o discriminare pe baza de sex. De ce sa fie protejata doar persoana de sex feminin cu varsta sub 18 ani, nu si persoana de sex masculin cu varsta mai mica de 18 ani?

Da, neconstitutionalitatea este pe baza de discriminare insa persoana de sex feminin nu va putea fi condamnata deoarece legea penala nu incrimineaza o asemenea fapta cu privire la o persoana de sex masculin.
In alti termeni, chiar daca dispozitiile legale ar fi neconstitutionale din considerente discriminatorii persoana de sex feminin nu va putea fi trasa la raspundere penala in lipsa unui text de lege care sa incrimineze fapta respectiva ca infrcatiune la momentul savarsirii acesteia.
Ne aflam in prezenta unei fapte neincrimitate sub aspect penal la momentul savarsirii acesteia si persoana de sex feminin nu va putea raspunde penal pentru o fapta care nu este incriminata ca infractiune la momentul comiterii acesteia.

La viol ( art 198 CP) au modificat totusi legea.
olimpia_ilie a scris:

Da, ati inteles bine, prin infractiune sunt protejate doar minorele.

Legea vorbeste de promisiuni, de fapte repetate...si daca ea nu mai vrea dupa aceea sa accepte casatoria? ( un exemplu)