avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 890 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli neaprobate
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli neaprobate

Va rog daca se poate sa-mi dati un sfat in urmatoarea situatie: administratorul a adus la semnat dosarul lunii ianuarie in care apar cheltuieli neaprobate de mine si pe care luna trecuta i-am comunicat ca le refuz la plata, acum le-a bagat iar. A pus si o cheltuiala pe un obiect care nu exista, a prezentat foarte tirziu dosarul lunii.
Tine in casa o suma mare de bani si refuza sa depuna la banca de citeva luni, chiar daca i-am dat in scris de citeva ori sa faca asta,
Ce pot sa fac sa refuz plata cheltuielilor aiurea bagate pe git (ex. cheie normala multiplicata de 6 ron...#-o) si in acelasi timp sa informez locatarii de ce intirzie aparitia listei de plata?
I-am cerut explicatii insa nu am primit nici un raspuns si nu e prima data cind nu raspunde atunci cind ceva nu ii convine.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Costica33 , utilizator 10:20, 27 Februarie 2012
...pretentia ca fiecare cheltuiala sa fie aprobata inainte de catre comitet si presedinte mi se pare a fi exagerata ...

In opinia mea aceasta chestiune nu este deloc exagerata.
Asociatia este persoana juridica bazata pe proprietatea privata.
In cadrul asociatiei AG a aprobat un plafon lunar de cheltuieli pentru presedinte si unul pentru comitetul executiv, celelalte cheltuieli care depasesc plafonul comitetului se fac cu parobarea AG.

Luna trecuta am facut 2 chei:
- una obisnuita = 8 lei
- una cu amprenta = 20 lei.

Avand in vedere ca fondurile asociatiei sunt pe mana "impricinatului", eu i-as face urmatoarea propunere: ii aprob cheltuielile dupa ce preda soldul casei sau il depune in contul bancar.

In calitate de presedinte aveti dreptul si obligatia sa verificati operatiunile efectuate de administrator in calitate de casier.

In aceasta ipostaza, daca nu va prezinta soldul casei la centima, il puteti acuza de furt din proprietatea privata, pentru care politia va trebui sa actioneze...
Ultima modificare: Miercuri, 15 Februarie 2012
eliasav, utilizator
Mda, asta ar insemna, in situatia in care am o avarie la coloana de apa, pentru a carei stare plina de rugina am anuntat de nenumarate ori comitetul executiv si nu s-a aprobat niciun fel de reparatie, deci cand teava cedeaza si incepe apa sa tasneasca ca o fantana arteziana, sa opresc apa, sa anunt presedintele si....pentru ca aceasta cheltuiala, sa zicem 2000 lei, care depaseste un plafon aprobat de AG, sa zicem de 1000 lei lunar, inchid apa si astept sa se adune proprietarii sa aprobe cheltuiala.
Cum ei nu se aduna de prima oara, dupa toate regulile unei AG, ar trebui sa fie convocata a doua oara si cativa sa hotarasca in numele marii majoritati.
Pai si atunci nu e mai eficient sa se repare imediat la decizia comitetului?
Da, da, persoana juridica privata si cu fonduri private, dar daca asteptam dupa toate persoanele private sa-si spuna parerea, ne umplem de paduchi si de jeg, dupa care evident incep reprosurile "de ce avem dom'ne administrator?" "ce face domnule, administratorul ala acolo, dar presedintele ce pazeste, de ce i-am mai ales?"


Ultima modificare: Miercuri, 15 Februarie 2012
elga50, moderator
... deci cand teava cedeaza si incepe apa sa tasneasca ca o fantana arteziana, sa opresc apa, sa anunt presedintele si....pentru ca aceasta cheltuiala, sa zicem 2000 lei ...

Pentru aceasta era bine ca pe conducta respectiva sa fie montati robineti de trecere, altfel...

Aveam impresia ca discutam de cheltuielile curente.

Dvs. ati prezentat o situatie de urgenta pentru care solutiile se iau ca atare...

Ultima modificare: Miercuri, 15 Februarie 2012
eliasav, utilizator
Pai sunt multe asemenea situatii si mai toate cheltuielile se fac in regim de cheltuieli curente.
Eu vorbesc despre plafonul la care ati facut referire.
Or se tine cont de plafon, ori se lasa la aprecierea comitetului si a administratorului (pentru sume mai mici) aceste cheltuieli.
Proprietarii trebuie intrebati si trebuie sa-si spuna cuvantul in AG anuala, atunci cand se planifica lucrari de intretinere sau de reparatii, nu cand trebuie sa se execute lucrari curente, lucrari de urgenta sau sa se faca cheltuieli normale pentru activitatea de administrare.

Or fi banii asociatiei, dar conducerea asociatiei, angajarea administratorului, inseamna preluarea sarcinilor de administrare in raspunderea acestora, ca d-aia au fost alesi sau angajati.

Supravegherea, verificarea o poate face cenzorul si presedintele, dar asta nu trebuie sa obstructioneze activitatea prin suspiciuni de tot felul.
Sigur, fiecare are in vedere, cand posteaza aici, ce are acasa, cu ce oameni lucreaza.
In cazul meu eu nu am avut cunostinta de cheltuieli care nu erau urgente si asupra carora trebuia macar sa ma fi informat, nu mai zic de consultat, inainte de le face. Si nu, nu vom plati obiecte cumparate care nu se regasesc nicaieri.

Alte discuții în legătură

Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)
Telefon administrator asociatie de proprietari AnaAnita AnaAnita As dori sa stiu daca un administrator al unei asociatii de proprietari are voie sa treaca in lista de intretinere costul convorbirilor telefonului ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli cu transportul la o asociatie de proprietari fotbalistul fotbalistul As vre asa stiu, daca exista cheltuieli de transport care se deconteaza in cadrul asociatiilor de proprietari? (vezi toată discuția)