Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua!
Sunt proprietar intr-un ap. al unei Asociatii de proprietari. Data scadenta pt. plata intretinerii aferente lunii ianuarie a fost 29 februarie. Pentru ca nu am achitat intretinerea in aceasta perioada, pe 1 martie cand s-a afisat intretinerea lunii februarie, mi-au fost calculate penalitati. 0.2% pentru 30 zile. Este corect? Penalitatile nu trebuiau calculate la 30 de zile de neplata a restantei? Sau am interpretat eu gresit legea? Multumesc
@stlut
Atentie! Ati schimbat procentul de penalizare scris in statut.
Modificarea textului statutului se prezinta la judecatorie! Altfel modificarea nu este valabila.
Trebuie sa aveti hotarare judecatoreasca asupra acestei modificari.
Nu e o complicatie.
Mergeti la judecatorie si interesati-va cum trebuie sa prezentati la registratura aceasta modficare, o realizati si mergeti apoi la judecatorie si va luati incheierea judecatoreasca.
Ceva de genul acesta, dar musai trebuie sa aveti aceasta hotarare.
Inscrierea in statut a procentului de penalizare este o greseala. Daca acum asociatia vrea sa schimbe procentul sau maine se schimba legislatia cu privire la acest aspect, trebuie acceptul a 2/3 din numarul proprietarilor pentru ca judecatorul delegat sa admita modificarea statutului.
In statut trebuie scris ca asociatia aplica penalizari conform legislatiei si a sitemului propriu de penalizari. Asa aveti in statut un instrument usor de lucrat si nu o piedica permanenta.
Cu privire la neinscrierea in Statut a valorii procentului de penalizare, sunt de acord cu @adriantot, inca de cand acesta a postat pentru prima data, aici pe forum aceasta idee.
Sigur, ca si acum, a aratat ”avantajele” acestei situatii - si daca stai si te gandesti, chiar asa se intampla in practica.
Insa fiecare asociatie face cum se hotaraste in AG, insa nu uitati, depinde cine conduce AG si cum se explica fiecare situatie in asa fel incat cei prezenti sa i-a o hotarare cat mai inteleapta.
Am si eu o nelamurire legat de calculul penalitatilor:
- un proprietar are mai multe luni de restanta, ex. martie 150 lei, apr. 120 lei, mai 68 lei si un fond de rulment de 120 lei, care asociatia o utilizeaza la plata utilitatilor aferente lunii martie.
Deci, pentru luna aprilie -mai nu mai exista fond de rulment pentru acoperire restanta, calculul penalitatilor se face tot tinand cont de termenul de plata + 30de zile ?
Parerea mea: corect ar fi ca ptr lunile apr.-mai se tine cont doar de termenul de plata ptr aceste luni fara + 30 zile. Eu consider ca acel 30 de zile , stipulat in art.49(1) din Lg 230/2007 este doar ptr prima luna, care pot sa o acopar cu fondul de rulment, iar ptr urmatoarele luni calculul penalitatilor se face din prima zi dupa termenul de plata afisat.
Asa vad eu logic.
Va rog , un ajutor in clarificarea acestei situatii. Multumesc anticipat ptr raspunsuri.
Calculul penalizarilor nu ia in calcul fondul de rulment deoarece acesta este folosit la plata facturilor inca neafisate. Doar daca exista un supliment consistent ati putea sa socotiti acest supliment la calcul si sa-l scadeti din restanta cea mai veche.
Cele 30 de zile constituie un termen de gratie pentru plata cotelor de intretinere fara ca in aceasta perioada sa fie penalizati.
Daca insa cotele nu se platesc in acest termen de gratie, calculul penalizarilor se calculeaza cu referire la termenul scadent.
Pana mai deunezi si eu am crezut ca acest termen de gratie se considera in calcul, dar m-am documentat la un furnizor si la un administrator care a avut procese in instanta cu restantierii si caruia i-a fost considerat ca fiind corect acest mod de a calcula penalizarile.