condreanarcisa a scris:
Unul din principiile de baza ale formei asociative este PRINCIPIUL SOLIDARITATII.
Nicaieri in legislatia asociatiilor de proprietari nu am vazut acest principiu pe care-l invocati. Daca mi-a scapat cumva, va rog indrumati-ne spre prevederea legala care spune de solidaritate ca un principiu de baza in asociatia de proprietari.
Indiferent de cum este structura imobilului, delimitata pe scari sa nu, fondul de reparatie este comun pe toata asociatia.
Fondul de reparatii este individualizat pe fiecare proprietar si acest lucru este evidend daca o sa constatati ca se elibereaza chitante fiecarui proprietar pentru sumele (diferite) platite catre asociatie ca fond dereparatii. Fondul de reparatii se dimensioneaza conform cotei indivize de proprietate. Cheltuielile cu reparatiile se repartizeaza tot pe cota parte indiviza. Evidenta incasarii si cheltuirii sumelor din fondul de repartii se tine in "Regsitrul fondului de repartii" individual, separat pentru fiecare proprietar in parte, pe fiecare scara de bloc in parte si nu la gramada pe intreaga asociatie. Doar daca adunam matematic soldurile din registru pe fiecare proprietar putem obtine valoarea fondului de reparatii pe intreaga asociatie.
Hotararile se iau la nivelul intregii asociatii, nu este permis excluderea de la procesul decizional al celorlalti proprietari.
La asociatiile bine conduse, hotararile cu privire la reparatiile mari se iau in adunarea generala si sunt incluse in bugetul de venituri si cheltuieli al asociatiei. Dar zugravirea unei scari suporta de proprietarii acelei scari si ei isi spun parerea daca este necesara si nu hotaram aceasta lucrare la propunerea si doar cu sustinerea proprietarilor din alt bloc sau alta strada (chiar daca sunt in aceeasi asociatie).
Asadar nu excludem de la luarea hotararilor pe nimeni si voteaza intreaga adunare generala daca, de exemplu alegem presedintele, comitetul (care sunt ai tuturor). Dar nu putem lua, de exemplu, hotararea de a achizitiona un lift pentru scara A, blocul 7 daca proprietarii acestei scari (50) nu sunt de acord chiar daca ar fi de acord ceilalti 90 de proprietari din blocul 9.
Atentie, veniturile obtinute din inchiriere sunt ale ASOCIATIEI. in cee ce priveste reparatiile, ele se evidentiaza pe scari, tronsoane dar se suporta din fondul comun
.
Veniturile sunt ale asociatiei pe total, matematic dar dupa ce sunt ale fiecarei scari in parte. De exemplu, fiecare din cele 4 scari ale asociatiei are cate 2 uscatoare. Pe o scara proprietarii renunta la folosirea in comun a celor doua uscatoare si le inchiriaza cu 200 lei/luna unor vecini, legal, contract cu asociatia... Iar proprieatrii celorlalte 3 scari nu-si dau acordul pentru inchiriere si folosesc in comun aceste unsacoare avand toti acces acolo pentru uscarea rufelor. Sumele incasate pentru primele doua uscatoare sunt venitiri din exploatarea proprietatii comune, se incaseaza de asociatie, dar se repartizeaza in fondul de reparatii numai proprietarilor acelei scari si nu proprietarilor tuturor scarilor din asociatie.
Costul reparatiilor se achita executantului din banii existenti in banca ori in casierie, indiferent din ce sursasunt bani acolo. Dar repartizarea acestor costuri de face numai pe scara unde se face reparatia, pe fiecare proprietate proportional cu cota indiviza si se scad din "Registrul fondului de reparatii" din fondul de reparatii al fiecarui proprietar al scarii respective. Cei care au fond suficient vor avea de unde acoperi suma repartizata iar cei ce nu au fond suficient vor apare pe lista de plata cu diferenta de plata.