Buna ziua! Am fost angajat in cadrul unei firme de paza si protectie din data de 05.05.2011 - 08.03.2012 . Fisa fiscala nu am primit-o,asa ca am cerut-o de la ANAF. Dupa aproximativ doua saptamani am primit duplicatul fisei fiscale,dar exista o problema mare... Pe anul 2011 doar pe luni 3 scrie ca am luat salar si anume : Mai , Iunie si Noiembrie. Cum se poate asa ceva? Am lucrat fara concediu din Mai pana in Decembrie.De ce nu apar si restul lunilor pe fisa fiscala? Ma gandesc ca angajatorul a facut unele aranjamente sa nu plateasca CAS si impozit de pe urma mea.In fisa fiscala apar salarii de 450-550 de ron pe cand eu luam in mana 850-1000 de lei (pot demonstra cu extrasele de cont din banca) pentru ca aveam card de salariu.Unde ii pot reclama?Ii pot da in judecata?Multumesc anticipat!
Spune te rog freeelis,sunt curios,chiar te rog,vreau sa cunosc mai multe aspecte pentru ca am explicat destul de pe larg ce sa intamplat si nu imi convine.Mersi anticipat!
Ondino ... salariile le-am primit in CONT BANCAR ... diin moment ce pe fisa fiscala au declarat DOAR 3 luni .... AUTOMAT NU a platit angajatorul impozitul pe acele sume , asta este clar. Asta ma deranjeaza foarte tare,am pierdut o oferta de credit super buna,am de umblat din cauza lor,etc. Acele sume sunt la negru,asta este clar ! A mai avut patroana probleme cu fiscul , din cate imi amintesc a fost si in puscarie. Deci va rog sa ma mai ajutati cu niste sfaturi!
freeelis,
Atunci sa reformulez:care ar fi acele mai multe aspecte de luat in calcul in opinia unui specialist in domeniu? Ce ar trebui concret sa ceara instantei angajatul,tinand cont de cele discutate pana in prezent?
In primul rand cum a zis si freeelis,m-am consultat cu un avocat care mi-a spus aceleasi chestii ca si freeelis,caruia ii multumesc pentru sfaturi! Deci treaba sta asa : Prin instanta se poate cere ca fostul angajator sa depuna din nou fisa fiscala corectata,trebuie sa dea declaratii,sa plateasca amenzile de rigoare si asa mai departe. Asta ar fi prima chestie , a doua chestie,taxele postale (pt ca am trimis scrisori catre DFP,catre fostul angajator,am platit adeverint ala ITM costa aproape 80 lei) si pt timpul pierdut le voi cere daune morale,o suma modica . Deci cam astea ar fi. In cazul in care se adevereste ca eram in CFP,ceea ce eu NU am semnat,se pune alta problema,si treaba devine mult mai serioasa.
Eu v-am spus ca toate aceste aspecte se pot rezolva in urma controlului,daca nu se rezolva e alta chestiune,atunci abia cererea capata obiect...Raman daunele si eventual cxhestiunea cu cfp.