Buna ziua! Am fost angajat in cadrul unei firme de paza si protectie din data de 05.05.2011 - 08.03.2012 . Fisa fiscala nu am primit-o,asa ca am cerut-o de la ANAF. Dupa aproximativ doua saptamani am primit duplicatul fisei fiscale,dar exista o problema mare... Pe anul 2011 doar pe luni 3 scrie ca am luat salar si anume : Mai , Iunie si Noiembrie. Cum se poate asa ceva? Am lucrat fara concediu din Mai pana in Decembrie.De ce nu apar si restul lunilor pe fisa fiscala? Ma gandesc ca angajatorul a facut unele aranjamente sa nu plateasca CAS si impozit de pe urma mea.In fisa fiscala apar salarii de 450-550 de ron pe cand eu luam in mana 850-1000 de lei (pot demonstra cu extrasele de cont din banca) pentru ca aveam card de salariu.Unde ii pot reclama?Ii pot da in judecata?Multumesc anticipat!
Inca o intrebare ... eu NU am semnat NICIODATA un stat de plata la fostul angajator...nici fluturas de salariu nu primeam. In cazul in care angajatorul a semnat state de plata in numele meu si le-a depus,eu cum aflu?
Fluturasii de salariu nu sunt obligatorii .. acestia sunt folositi in practica de zi cu zi a angajatorilor.
Pana la 01.01.2011, statele de plata se depuneau la ITM .. dupa acestea sunt intocmite si pastrate la angajator ..
In cazul unui litigiu, puteti solicita instantei ca angajatorul sa prezinte statele de plata care constituie principala dova a a executarii c.i.m. ... daca se aduc statele de plata si veti constata ca semnatura dvs este contrafacuta , atunci veti solicita instantei de judecata inscrierea in fals a acestora sau verificarea de scripte, potrivit dipsozitiilor Codului de procedura civila.
Nu se semneaza state de plat, daca plata salariului se face prin virament bancar .. in acest caz, dovada platii salariului o constituie ordinul de plata ...