adriantot a scris:n
Poate ca nu bugetarii asigura cea mai mare parte a consumului dar scaderea vediturilor cu peste 40% (va explica alta data de ce), in 2010, cand erau peste un milion si jumatate, cand profitul unei firme in Romania era de doar 4-5% din cifra de afacetri anuala, nu se putea sa nu aiba o influenta la nivel national.
Da, acestea sunt solutii pentru cei nepriceputi si asa s-a intamplat, cand ar fi trebuit:
1. Marirea veniturilor bugetare prin masuri de stimulare economica: investitii de stat, facilitati pentru mari investitori privati, facilitati pentru micii intreprinzatori, atragere de fonduri europene...
2. Cresterea cheltuielilor cu personalul in mod diferentiat, dupa munca, competenta, performante... si asezarea acestora in limita unei grile de salarizare la nivel national (desigur discutam numai despre salariatii de la stat).
Asta ca sa ma limitez la cel doua puncte postate de dumneavoastra, dar sunt zeci de solutii aplicabile la nivel national si mii de solutii la nivel local, pe intreaga economie.nn
1. Va multumesc pentru amabilitate, dar va rog sa ma credeti ca nu este cazul sa imi explicati de ce veniturile bugetarilor au scazut cu 40%. Stiu foarte bine de ce au scazut cu 40% (printre altele, au fost "taiate" sporurile) si sunt de acord cu aceasta diminuare (din punctul meu de vedere, tinand cont de ritmul in care acesti bugetari raspund la solicitarile cetatenilor, scaderea ar fi trebuit sa fie mult mai drastica).
2. Referitor la marirea veniturilor bugetare, pot sa va spun urmatoarele:
- investitiile (daca sunt profitabile), nu aduc venituri imediate;
- facilitati pentru marii investitori (nu cred ca este cazul sa ii compatimiti);
- facilitati pentru micii investitori - ar fi insemnat o scadere pe termen scurt si foarte scurt a veniturilor bugetare;
- atragere de fonduri europene - sunt de acord, doar ca... pentru atragerea de fonduri europene trebuie intocmite niste proiecte fezabile, dar din aparatul bugetar lipsesc specialistii care sa le intocmeasca.
Masurile propuse de dvs. sunt bune in conditii normale, dar in situatia exceptionala de criza, in care statul are nevoie stringenta de venituri pentru a acoperi cheltuielile cu imensul aparat bugetar aflat in subordinea sa, aceste masuri sunt adevarate bombe.
"Punctele" postate de mine sunt preluate dintr-o scurta analiza a Legii 293/2011.
Nu cred ca este cazul sa "imi explicati" notiuni economice si mai ales fiscale...
3. In ceea ce priveste majorarea salariilor bugetarilor "
dupa munca, competente, performante" - ma faceti sa zambesc; in primul rand aparatul bugetar ar trebui curatat de nepotisme si incompetenti si apoi salariile celor care vor ramane (daca va mai ramane cineva) sa fie acordate "
dupa munca, competente, performante".
Am observat ca bugetarii, desi au veniturile diminuate, prefera sa lucreze in continuare pe aceste salarii, decat sa se angajeze in mediul privat. De ce? Pentru ca acesti "profesionisti" bugetari,
nu vor face fata niciodata concurentei din mediul privat[/b].
P.S.: in postarea precedenta ati afirmat ca aveati "
doua venituri sigure" si o "
societate a dvs."; cred ca aceste venituri sigure nu proveneau din calitatea de functionar public.
Daca ma insel cumva si ati fost totusi functionar public, in acea perioada nu aveati dreptul sa aveti o societate "
a dvs".
In legatura cu impozitul minim:
Aceasta masura a fost luata in mai 2009, pentru a "ocroti" salariile bugetarilor.
Dupa un an, s-a constatat ca sectorul privat suporta din ce in ce mai greu aceasta sarcina fiscala, astfel ca in iulie 2010 s-a decis diminuarea salariilor bugetarilor.
Dupa aproximativ trei luni (01.10.2010) a fost eliminat impozitul minim.
In treacat fie spus, ideea impozitului minim a apartinut PSD, pe vremea cand impartea guvernarea cu PDL.