george68feb a scris:
O gandire logica, cu ce sunt eu "consumatorul" vinovat ca se sparge o conducta pe care firma nu a inlocuit-o la timp ???!!!
Total pe langa subiect. Daca se sparge conducta firmei furnizoare de apa, e treaba ei si nu factureaza aceasta pierdere asociatiei de proprietari.
blocexpert a scris:
Va puteti imagina, vreun moment ca diferenta de timp de citire poate conduce la niste diferente destul de mari. eu nu inteleg ce se mira unii ca 20, ca 60 ca nu stiu cati mc de apa...
Daca furnizorul citeste luna de luana la o numita data iar proprietrii citesc apometrele individuale cu decalaje de timp, diferentele pot fi pozitive su negative luna de luna. Dar cum asociatia nu dispare, nu se desfiinteaza si infiinteaza in fiecare luna, administratorul poate gestiona consumul de apa tinand cont de aceste decalaje de timp de citire si prin compensari, in timp nu exista diferente intre facturi si totalul consumurilor individuale.
Avem luni cand totalul consumurilor individuale este mai mic decat factura si luni cand este mai mare decat factura cu 20-30 metri cubi. Gestionam consumul de apa, tinem cont de aceste plusuri si munusuri, iar proprietarii nostri nu platesc de 3-4 ani decat atat cat consuma efectiv.
La noi furnizorul citeste apemetrele generale in 25-28 ale fiecarei luni iar noi solicitam proprietarilor sa citeasca apometrele individuale in ultima saptamana a fiecarei luni. Dar, in realitate oamenii aduc indexul incepand cu data de 20 a lunii pana la 10 a lunii urmatoare. De aceea strict pe o luna pot fi diferente dar pe mai multe luni nu exista diferemta datorate decalajjului de citire ca timp.