Mda, acestea sunt mentalitatile "made in Romanik". Si vrem o tara "ca afara" ???!!! Este foarte greu spre imposibil sa lupti cu "sistemul" ticalos care fara nici cea mai mica jena, pe unde-l prinde pe sarmanul cetatean il "jefuieste miseleste". Ma bucur ca am reusit (impreuna) sa punem in discutie o mica parte din abuzurile savarsite de aceste "entitati". Citesc tot felul de "justificari" postate aici, insa nicuna in favoarea consumatorului/cetateanului.....???!!! De ce simplu cand se poate si complicat ???!!! De ce la nemti, francezi, spanioli etc "se poate" si la noi nu ? Simplu, pentru ca din furt se traieste cel mai bine si la acest "sport" ne pricepem de minune.... Domnilor, ca un ceas "apometru" este de clasa "x" si nu "Y" care este mai "performant" sau ca este vechi.... ca diferenta dintre data citirii si data achitarii.... ca este "normal" sa existe diferente.... Nu, eu nu sunt de aceeasi parere. Eu doresc - CAT CONSUM ATAT SA PLATESC, nu sa sponsorizez toate smecheriile administratorilor de asociatii/societati care furnizeaza apa.
1. Montarea apometrelor s-a facut de catre firma agreeata de furnizorul de apa, el a recomandat tipul de apometru (clasa de precizie), el face verificarile periodice (evident contra cost,"turcul plateste") - eu de ce sunt vinovat ca ceasul respectiv nu inregistreaza corect ??? Eu am privit ceasul meu, inregistreaza si cea mai mica scurgere, presupunand ca exista si asemenea apometre cred ca intr-un an daca ar consuma 1-2 mc apa rece.
2. Diferenta intre data citirii si data achitarii...???!!! Pai nu este normal sa fie asa ??? Pe 20 ale lunii, citesti indexul iar eu achit factura ulterior... Sa presupunem ca se intarzie sau nu se poate citii intr-o luna din N motive, pai administratorul poate sa achite factura cu acel fond de rulment "sponsorizat" de ..... proprietar. In cazul meu, am specificat ca indexul este dat administratorului cu consum 0 si el tot imi baga..... Administratorul se poate ghida/orienta si dupa un consum avut in lunile precedente si daca nu exista nicio modificare la nr-ul de persoane, poate merge pe acelasi consum si in luna in care nu se citeste apometrul.
3. Diferente intre apometrul principal-cel al furnizorului si apom. proprietarilor.... ADMINISTRATORUL este platit de proprietari sa verifice (el sau un specialist/instalator) daca exista scurgeri de apa, starea conductelor si bransamentele, calitatea apometrului montat de furnizor si sa ia toate masurile pentru eliminarea acestor "pierderi".
Consider ca motivele prin care se incearca inducerea in eroare a consumatorilor sunt puerile si chiar au o logica ofensatoare....
S-a pornit de la o situatie punctuala la care mi-am permis o opinie si s-a ajuns in final ca cei vinovati sunt tot administratorii as. prop. si de aici tot necazul proprietarilor. Bravos natiune, nu mai am cuvinte!
Cineva intreba mai sus ce este cu aceste asociatii, cine le controleaza si in fata cui raspund. Daca la aceste cateva intrebari nu stiti sa raspundeti - ati picat testul si va pot spune de pe acum ca cei care se plang de aceste chestiuni isi merita pe deplin soarta. Nu as vrea sa va suparati ca am spus-o chiar asa de la obraz, dar asa se intampla in realitate.
Am sesizat ca, topicul chiar intereseaza multa lume, ceea ce este foarte bine, insa va pot informa ca asemenea topicuri mai sunt pe acest forum, ba chiar pe multe altele, cu sutele.
Stiu ca ati vrea o tara ca afara, insa nu trebuie sa uitati, ba unii dintre dvs. ati si recunoscut ca mentalitatea oamenilor din RO nu se compara cu ce-a de dincolo si am sa vin cu un exemplu, absolut banal: am un prieten care traieste de ani buni in Belgia. Vine romanasul in tara, ne-am intalnit, am stat la taclale, cum este pe-acolo, cum te-ai adaptat... In fine, plecam cu masina spre casele noastre cand observ din partea acestuia o prudenta cam exagerata in a conduce auto. Zic, hai batrane, dai bice, ce te tot uiti, nu vezi ca nu-i nimeni in zona? Ba, zice el, nu fac chestii dintr-astea ca ma invat rau. Merg acasa (in Belgia) si daca ma pune dracu' sa fac o singura manevra ( a zis mai urat, dar nu pot reproduce...) dintr-asta acolo, m-am ars. Nici nu ai idee cat costa o amenda pentru o cat de mica incalcare a regulilor de circulatie... Deci roman ca toti romanii insa cineva, nu stiu cine, l-a invatat sa respecte si sa fie la randul sau respectat. Ca si-asa ni s-a dus buhul, ca suntem romani!
Deci, la noi ca la nimeni, asta e, dar ia sa-l arzi la buzunar pe nemernic! Ai facut-o, nu te-ai gandit, acum platesti si te inveti minte, pe viitor sa nu mai faci si sa stiti ca, chiar merge. Cate generatii tre' sa treaca? Nu stiu, 2-3, nu mai conteaza, dar sa fie odata bine si la noi. Dar este greu, mai ales ca avem si de la cine invata - numai daca te uiti o jumatate de ora la stiri.
Faza cu "cesurile".
Pai furnizorul se ingrijeste sa-si monteze un instrument cat mai bun, sa masoare la centima cata apa iti furnizeaza. Cine va opreste pe dvs. sa va montati apometre mai bune? Cine de aici dintre dvs. doriti sa va ofer, pe mail, informatii despre apometre de apartament de foarte buna calitate? Va pot trimite pe mail un fisier cu un astfel de instrument si mai discutam. Aaaa... este cam scump? Pai ce, apometrul furnizorului este mai ieftin? la cata apa am platit ca si diferente, cred ca unii dintre noi si-ar fi procurat apometre de cea mai buna calitate, cu fir de aur la sigiliu! Iar ajungem la mentalitate, iar o sa ne izbim, chiar violent de maica Gherghina care are o amarata de pensie de 350 lei (bininteles, nu a muncit nici-un an la stat), cum sa-si permita sa achizitioneze 1-2 apometre de 150-160 euro bucata? Si-atunci ce facem, ajungem la inceputul discutiei. Vinovat este acarul Paun - scuzati, administratorul Paun. La zid cu el, ca ne fura, este mana-n mana cu furnizorul... Afara cu el!
Majoritatea dintre dvs. sunteti oameni tineri. Incercati sa intrati pe niste site-uri ale furnizorilor de servicii si utilitati, cititi pe-acolo regulamente, tipuri de contracte, conditii, preturi, drepturi si obligatii si ale furnizorului, dar si ale beneficiarilor si dupa aceea mai vorbim de posibilitatea schimbarii unui contor care ni se pare ca merge cam anapoda. Ca o asemenea manevra costa. Pai ce nu costa in ziua de ieri, de astazi si de maine? La noi, prin contract este prevazuta o clauza: daca contorul reclamat se dovedeste ca nu se incadreaza in clasa sa de functionare, schimbarea acestuia nu costa nimic, si chiar se pot face regularizari de consumuri. Aici chiar ca asociatia, prin presedinte, com. executiv, administrator, trebuie sa se preocupe, altfel, "bea Grigore aghiasma...".
Adresa de mail de la asociatia noastra: asloc_pt5@yahoo.com
Cu stima,