avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1075 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme administratie

Buna ziua.
1.In august, anul trecut, ne-au fost furate contoarele de caldura aflate in subsolul scarii noastre. Cand a inceput sa se furnizeze caldura ne-a fost calculata factura de la radet estimativ, prin comparatie, cu lunile si anii precedenti. Cand ne-am dat seama ca intr-un fel suntem pacaliti, am luat decizia de a nu mai trimite citirile la firma care ne-a montat repartitoarele si 8 din 10 proprietari am semnat ca vrem sa se calculeze caldura la pausal. Si asa a fost, numai ca respectivele calcule au fost facute de aceeasi firma si noi am fost obligati sa achitam 100 in plus la factura pentru acest calcul. Am vorbit cu administratorul si l-am intrebat de ce nu a facut el calculul, deoarece pentru noi, acei 100 de lei in plus la factura sunt nejustificabili. Raspunsul a fost " asa se face, chiar daca renuntati la citirea repartitoarelor.". E corect ca noi sa nu ne mai dorim colaborarea cu acea firma dar in acelasi timp sa platim catre ei calculul?
2. O alta problema este cea legata de calculul penalitatilor. Sa va explic. La noi, intretinerea se afiseaza intre data de 4 si 8 a unei luni. Ultima zi de plata este fixata la 10 zile de la afisare. Incepand cu ultima zi de plata, administratorul incepe sa calculeze penalitatile(0,2%). Citind pe acest forum, am inteles ca penalitatile incep sa se calculeze dupa aproximativ 45 de zile de la afisare. Din cauza unor probleme financiare, eu am avut dificultati in plata intretinerii pana in toamna, anul trecut. Cand am descoperit felul in care calculeaza administratorul penalitatilor, am cerut copii ale ultimilor 2 ani pentru a revedea si eu acele sume, care la momentul respectiv au fost enorme. Le-am platit, dar acum vreau sa vad daca au fost calculate corect. Ce pot face daca gasesc aceeasi modalitate de calcul pe care am observat-o acum la un vecin? Precizez ca numai din plata pe care am facut-o eu, si au mai fost si alti locatari in situatia mea, administratia a incasat 2000 penalizari, la noi nu exista fondul de penalitati, nu exista cenzor de 3 ani, iar ultima Adunare Generala a avut loc acum 5 ani.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 22:45, 26 Aprilie 2014
Va multumesc pentru raspuns.
Suntem o asociatie de proprietari, alcatuita din 7 scari. Scara noastra a fost singura care a cerut incetarea calculului facut de firma respectiva, deoarece, cum am mentionat mai sus, am considerat ca este nerealista o citire corecta pentru o factura estimativa, tinand cont de faptul ca nu mai avem acel ceas montat la bransamentul scarii. Nu puteam cere A.G. incetarea contractului pentru toata asociatia din cauza problemei intampinate de noi. Dintre cele 10 apartamente aflate in componenta scarii, doar 8 au fost de acord cu pausalul, celelalte 2 au continuat sa dea citirea( precizez ca aceste apartamente sunt unul de 4 camere, care pe luna de iarna plateste 39-50 lei, in aceasta suma fiind incluse si pretul per citire contoare si incalzirea spatiilor comune, iar cel de-al doile este unul de 2 camere, cu aproximativ aceleasi sume, in conditiile in care noi, ceilalti locatari platim in medie la 2 camere 250 ron, iar la 4 camere 400 ron). Ceea ce ne-a suparat pe noi a fost faptul ca dupa ce s-au aratat de acord cu explicatiile noastre,atat administratorul cat si presedintele, chiar ne-au pus sa intocmim un tabel de semnaturi, la afisarea intretinerii am vazut ca a fost adaugat facturii de la RADET si acel comision in valoare de 100 ron catre firma care repartizeaza costurile( noi cei 8 avand calculul facut la pausal).


In legatura cu plata penalitatilor, va rog sa ma scuzati, nu mai inteleg nimic. E corect ceea ce face administratorul sau nu? Are dreptul sa calculeze penalitatile incepand cu ultima zi de plata?

Multumesc anticipat
Pentru plata penalitatilor este corect sa va calculeze penalitati - cum spuneam - incepand cu a 46 zi de la data afisarii intretinerii.

Exemplu:

Intretinerea este afisata pe data de 05 ianuarie. sa zicem 200 lei
Plata intretinerii se va face pana la data de 20 ianuarie.
Dupa 30 de zile (care se implinesc la data de 20 februarie) vor curge penalitati la intretinerea afisata la data de 05 ianuarie,

achitati intretinerea pe data de 22 februarie.

Vor fi calculate penalitati de (maxim) 0,2% /zi, pentru 2 zile, la suma de 200 lei (intretinerea)
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
Cabinet de Avocat, Avocat
Multumesc. Exact asa am inteles si eu din lege. M-a intrigat raspunsul doamnei Elga. In acest sens am inaintat o cerere catre administratie prin care solicit sa imi fie puse la dispozitie listele de intretinere pe ultimii 2 ani pentru a putea verifica si eu modul in care au fost calculate penalizarile. Am depus acea cerere pe data de 08.04. anul curent si am fost informata ca dansii au 30 de zile la dispozitie pentru a le furniza.
Cereti si statutul Asociatiei de Proprietari. Acolo este prevazut si modul de calcul.
Pentru cealalta problema, convocati Adunarea Generala a Asociatiei de Proprietari, altfel, veti plati in continuare catre firma de care vorbeam.
@katy76

Imi spuneti ce cititi pe o factura RADET, dar ati vazut si un fluturas de penalizari ale aceluiasi RADET?
Chitibusara cum ziceti ca sunteti :) ... ar trebui sa aruncati o privire si pe asa un document si o sa vedeti ca:
- daca asociatia nu plateste factura pana pe data de 03.03.2014, RADET incepe sa calculeze penalizarile la acea factura, numarand zilele incepand cu data de 31.01.2014.

Cu alte cuvinte daca se face plata pe 04.03.2014, asta inseamna ca s-a depasit ziua de 03.03.2014, adica perioada de gratie, si s-a aprins beculetul de alarma, declasandu-se calculul penalizarilor si o sa aveti surpriza sa vedeti factura sau un partial de factura, in cazul in care s-a achitat ceva din ea pana in 03.03.2014, ca se inmulteste cu numarul de zile de dupa 30.01.2014 pana in ziua editarii facturii sau pana in ziua platii.
V-as ruga sa faceti distinctie intre termenul de aplica si calculeaza.
Aplica inseamna ca se declanseaza calculul penalizarilor, se declanseaza actiunea. Dar numarul de zile de penalizare curge de la termenul scadent. Altfel acest termen scadent n-ar mai avea sens, daca el nu se foloseste niciunde. S-ar spune pur si simplu termen scadent si de atunci, fara nicio perioada de gratie s-ar aplica penalizarea.
Adica, daca dv. nu puteti sa platiti cota, sa zicem, pana la termenul scadent de 15 ale lunii si administratorul afiseaza listele pe 20 ale lunii sa va socoteasca imediat, pe acea lista, penalizari la 5 zile de neplata, or procedura corecta este sa va mai lase 30 zile dupa acel 15 ale lunii si de-abia in liste urmatoare sa va socoteasca penalizarile in cazul in care nu ati achitat in cele 30 care urmau. Dar calculul vi-l face incepand cu termenul scadent al listei precedente.
Deci asociatia trebuie sa isi armonizeze modul de a penaliza cu furnizorii. Luati un fluturas al RADET cu penalizarile si factura la care s-au aplicat si o sa va lamuriti.

Faptul ca administratorul afiseaza listele la inceputul lunii urmatoare, la 10-12 zile dupa ce a primit ultima factura nu e chiar in regula, dar asta poate avea niste justificari, Ar trebui sa-l intrebati pe el de ce intarzie cu afisarea listelor.

Alte discuții în legătură

Penalizari asociatie ContSters122354 ContSters122354 unde sunt distribuite penalizarile ?catre asociatia de proprietari sau catre furnizori ? de cine sunt calculate acestea? (vezi toată discuția)
Calcul penalitati intretinere stelut stelut Buna ziua! Sunt proprietar intr-un ap. al unei Asociatii de proprietari. Data scadenta pt. plata intretinerii aferente lunii ianuarie a fost 29 februarie. ... (vezi toată discuția)
Penalitati asociatie nicuplacinta nicuplacinta buna ziua direct la subiect .lista cheltuieli intretinere pe luna a 10 ,2013 ,a de plata total general 1186,28 .am platit pe data 6 01 2014 .500,00 lei pe data ... (vezi toată discuția)