avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1081 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme administratie

Buna ziua.
1.In august, anul trecut, ne-au fost furate contoarele de caldura aflate in subsolul scarii noastre. Cand a inceput sa se furnizeze caldura ne-a fost calculata factura de la radet estimativ, prin comparatie, cu lunile si anii precedenti. Cand ne-am dat seama ca intr-un fel suntem pacaliti, am luat decizia de a nu mai trimite citirile la firma care ne-a montat repartitoarele si 8 din 10 proprietari am semnat ca vrem sa se calculeze caldura la pausal. Si asa a fost, numai ca respectivele calcule au fost facute de aceeasi firma si noi am fost obligati sa achitam 100 in plus la factura pentru acest calcul. Am vorbit cu administratorul si l-am intrebat de ce nu a facut el calculul, deoarece pentru noi, acei 100 de lei in plus la factura sunt nejustificabili. Raspunsul a fost " asa se face, chiar daca renuntati la citirea repartitoarelor.". E corect ca noi sa nu ne mai dorim colaborarea cu acea firma dar in acelasi timp sa platim catre ei calculul?
2. O alta problema este cea legata de calculul penalitatilor. Sa va explic. La noi, intretinerea se afiseaza intre data de 4 si 8 a unei luni. Ultima zi de plata este fixata la 10 zile de la afisare. Incepand cu ultima zi de plata, administratorul incepe sa calculeze penalitatile(0,2%). Citind pe acest forum, am inteles ca penalitatile incep sa se calculeze dupa aproximativ 45 de zile de la afisare. Din cauza unor probleme financiare, eu am avut dificultati in plata intretinerii pana in toamna, anul trecut. Cand am descoperit felul in care calculeaza administratorul penalitatilor, am cerut copii ale ultimilor 2 ani pentru a revedea si eu acele sume, care la momentul respectiv au fost enorme. Le-am platit, dar acum vreau sa vad daca au fost calculate corect. Ce pot face daca gasesc aceeasi modalitate de calcul pe care am observat-o acum la un vecin? Precizez ca numai din plata pe care am facut-o eu, si au mai fost si alti locatari in situatia mea, administratia a incasat 2000 penalizari, la noi nu exista fondul de penalitati, nu exista cenzor de 3 ani, iar ultima Adunare Generala a avut loc acum 5 ani.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 22:45, 26 Aprilie 2014
Am cerut si procesele verbale de la ultima A.G., care dupa cum am mai spus, a avut loc acum 5 ani, precum si dovada existentei fondului de penalitati, tinand cont de faptul ca in ultimii 5 ani s-au platit penalitati in valoare de 300 milioane. Surpriza a fost ca la acesta cerere raspunsul a fost ca nu exista, ca s-au platit penalitatile catre furnizori cu ei. M-am interesat si am aflat ca la majoritatea furnizorilor cota de penalitati este de 0,1 pe zi, iar in cotele de intretinere se gasesc si alte cheltuieli la care nu se percep penalitati(salarii, cheltuieli de administratie, indemnizatii, reparatii, etc), rezulta ca exista o diferenta semnificativa intre ceea ce au incasat si platile pe care le-au facut. Acea diferenta trebuie sa se regasesca undeva.
Am verificat factura.
Client: 23nfgt( din care pentru punct consum 536478ndr En termica: 1548,50 penalizari:0)
Asta scrie pe factura.
Sigur ca trebuie sa se regaseasca undeva.
Confuzia si deruta, banuiesc, este ca nu se face, nu se tine o situatie a soldurilor ACTIV - PASIV permanenta si se cheltuieste, se achita facturi, salarii etc alandala fara sa se stie de unde se cheltuieste.
Sigur, din casa se iau bani, dar ei au o reflectare in PASIV, adica inseamna ceva, ca e de la fondul de rulment, ca e de la fondul de reparatii, ca e de la fondul de penalizari sau fondul special, chirii etc. si daca se scade din ACTIV, din casa, trebuie sa se scada si din PASIV, de unde ei reprezinta ceva.
Probabil ca fondul de penalizari s-a amestecat cu fondul de reparatii in virtutea faptului ca la fondul de penalizari, ce ramane surplus dupa plata penalizarilor la furnizori, se poate folosi pentru lucrari de reparatii,intretinere, modernizare in bloc. Astfel incat se poate ajunge si la situatia ca acesti bani sa se fi cheltuit pe asemenea lucrari, lucru legal de altfel.

LATER UPDATE
Probabil ca nu aveti acum penalizari. Poate ati avut in trecut. Cereti o factura care avea atasat un fluturas de penalizari si apoi luati factura (alta mai veche) la care s-au aplicat penalizarile si vedeti cum s-au numarat zilele.

Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
elga50, moderator
Atentie, penalitatile impuse de furnizori sunt ceva iar penalitatile impuse de asociatie, sunt altceva. se poate foarte bine sa aveti penalizari de platit catre asociatie si fara sa fi fost penalizari de la furnizori. Nu este mai simplu sa platiti cota dvs (nu dvs personal, la modul general vorbind) decat sa va bateti capul cu tot felul de calcule?

Furnizorii or avea ei perioada de gratie pentru penalitatile lor dar, in ceea ce priveste asociatia nu scrie nicaieri de lucrul acesta.

Lista poate fi pusa mai tarziu poate si pentru ca administratorul asteapta extrasul de cont de la banca in cazul in care aveti proprietari care platesc direct in cont iar administratorul nu utilizeaza servicii de online banking si asteapta extrasul fizic. Daca banca se mai cheama si CEC sau BCR...
As fi total de acord cu dumneavostra daca in asociatia noastra ar exista un fond de reparatiI sau daca atunci cand s-ar fi efectuat vreo reparatie nu am fi platit separat pentru ea, aceste lucruri nefiind viabile, intreb din nou, unde ar putea fi acei bani?

Alte discuții în legătură

Penalizari asociatie ContSters122354 ContSters122354 unde sunt distribuite penalizarile ?catre asociatia de proprietari sau catre furnizori ? de cine sunt calculate acestea? (vezi toată discuția)
Calcul penalitati intretinere stelut stelut Buna ziua! Sunt proprietar intr-un ap. al unei Asociatii de proprietari. Data scadenta pt. plata intretinerii aferente lunii ianuarie a fost 29 februarie. ... (vezi toată discuția)
Penalitati asociatie nicuplacinta nicuplacinta buna ziua direct la subiect .lista cheltuieli intretinere pe luna a 10 ,2013 ,a de plata total general 1186,28 .am platit pe data 6 01 2014 .500,00 lei pe data ... (vezi toată discuția)