avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 716 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme administratie

Buna ziua.
1.In august, anul trecut, ne-au fost furate contoarele de caldura aflate in subsolul scarii noastre. Cand a inceput sa se furnizeze caldura ne-a fost calculata factura de la radet estimativ, prin comparatie, cu lunile si anii precedenti. Cand ne-am dat seama ca intr-un fel suntem pacaliti, am luat decizia de a nu mai trimite citirile la firma care ne-a montat repartitoarele si 8 din 10 proprietari am semnat ca vrem sa se calculeze caldura la pausal. Si asa a fost, numai ca respectivele calcule au fost facute de aceeasi firma si noi am fost obligati sa achitam 100 in plus la factura pentru acest calcul. Am vorbit cu administratorul si l-am intrebat de ce nu a facut el calculul, deoarece pentru noi, acei 100 de lei in plus la factura sunt nejustificabili. Raspunsul a fost " asa se face, chiar daca renuntati la citirea repartitoarelor.". E corect ca noi sa nu ne mai dorim colaborarea cu acea firma dar in acelasi timp sa platim catre ei calculul?
2. O alta problema este cea legata de calculul penalitatilor. Sa va explic. La noi, intretinerea se afiseaza intre data de 4 si 8 a unei luni. Ultima zi de plata este fixata la 10 zile de la afisare. Incepand cu ultima zi de plata, administratorul incepe sa calculeze penalitatile(0,2%). Citind pe acest forum, am inteles ca penalitatile incep sa se calculeze dupa aproximativ 45 de zile de la afisare. Din cauza unor probleme financiare, eu am avut dificultati in plata intretinerii pana in toamna, anul trecut. Cand am descoperit felul in care calculeaza administratorul penalitatilor, am cerut copii ale ultimilor 2 ani pentru a revedea si eu acele sume, care la momentul respectiv au fost enorme. Le-am platit, dar acum vreau sa vad daca au fost calculate corect. Ce pot face daca gasesc aceeasi modalitate de calcul pe care am observat-o acum la un vecin? Precizez ca numai din plata pe care am facut-o eu, si au mai fost si alti locatari in situatia mea, administratia a incasat 2000 penalizari, la noi nu exista fondul de penalitati, nu exista cenzor de 3 ani, iar ultima Adunare Generala a avut loc acum 5 ani.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 22:45, 26 Aprilie 2014
katy76 a scris:


intreb din nou, unde ar putea fi acei bani?

In temeiul disp L nr 230/2007 art 10 solicitati oficial presedintelui de asociatie sa clarifice problema banilor

Nici eu, la mine la asociatie, nu am penalizari la RADET de ani si ani de zile.
Dar sistemul de penalizari al asociatiei merge mai departe. Sunt bani care se strang in fondul de penalizari si pe care vreodata, cand nu vom avea bani suficienti in fondul de reparatii, ii vom folosi pentru lucrari in bloc.
Aceste lucrari, unele foarte costisitoare nu sunt suportate de locatari pe liste, ci sunt achitate tocmai din aceste fonduri.

Pai, stiu si eu unde ar putea fi acei bani? :-/
Sa intrebam un prieten sau fac 50 / 50 cu @blocexpert si punem de-o parere.
Serios.... pai noi de unde sa stim, aici pe forum, ce face si cum face administratorul dv? Noi va raspundem la ce intrebari ne puneti pe baza datelor pe care ni le dati. In rest, acolo, la dv., gasiti raspunsul.
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
elga50, moderator
blocexpert a scris:

Atentie, penalitatile impuse de furnizori sunt ceva iar penalitatile impuse de asociatie, sunt altceva. se poate foarte bine sa aveti penalizari de platit catre asociatie si fara sa fi fost penalizari de la furnizori. Nu este mai simplu sa platiti cota dvs (nu dvs personal, la modul general vorbind) decat sa va bateti capul cu tot felul de calcule?

Furnizorii or avea ei perioada de gratie pentru penalitatile lor dar, in ceea ce priveste asociatia nu scrie nicaieri de lucrul acesta.

Lista poate fi pusa mai tarziu poate si pentru ca administratorul asteapta extrasul de cont de la banca in cazul in care aveti proprietari care platesc direct in cont iar administratorul nu utilizeaza servicii de online banking si asteapta extrasul fizic. Daca banca se mai cheama si CEC sau BCR...


Va garantez ca nimeni nu plateste prin banca cota de intretinere.
Oricine poate intampina greutati financiare, cum ar fi in cazul meu lipsa unui loc de munca, mama singura fiind, si intre timp si o operatie. Asta nu inseamna ca un om platit de mine poate sa se joace cu sumele pe care la un moment dat eu nu le pot plati. Eu nu vreau nimic altceva decat corectitudine. Eu mi-am platit intretinerea de 45 milioane, dintre care aproape 20 penalizari, dar vreau sa stiu ca nu am platit si bautura sau tigarile administratorului pe langa salariu.

elga50 a scris:

Nici eu, la mine la asociatie, nu am penalizari la RADET de ani si ani de zile.
Dar sistemul de penalizari al asociatiei merge mai departe. Sunt bani care se strang in fondul de penalizari si pe care vreodata, cand nu vom avea bani suficienti in fondul de reparatii, ii vom folosi pentru lucrari in bloc.
Aceste lucrari, unele foarte costisitoare nu sunt suportate de locatari pe liste, ci sunt achitate tocmai din aceste fonduri.




Vedeti dumneavostra, la noi acest fond nu exista si orice reparatie s-a facut a fost trecuta pe lista de intretinere.

Care anume fond nu exista la blocul dvs?

Alte discuții în legătură

Penalizari asociatie ContSters122354 ContSters122354 unde sunt distribuite penalizarile ?catre asociatia de proprietari sau catre furnizori ? de cine sunt calculate acestea? (vezi toată discuția)
Calcul penalitati intretinere stelut stelut Buna ziua! Sunt proprietar intr-un ap. al unei Asociatii de proprietari. Data scadenta pt. plata intretinerii aferente lunii ianuarie a fost 29 februarie. ... (vezi toată discuția)
Penalitati asociatie nicuplacinta nicuplacinta buna ziua direct la subiect .lista cheltuieli intretinere pe luna a 10 ,2013 ,a de plata total general 1186,28 .am platit pe data 6 01 2014 .500,00 lei pe data ... (vezi toată discuția)